|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Trådstartare

12 Maj 2005 19:20
Automobil 5/05
Trevlig artikel om Sabine i senaste numret, löp och köp!
Men M5 E36 finns inte...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)
"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
|
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

12 Maj 2005 19:30
Även trevlig läsning om 968 CS... Vet att en på rejsa funderade på exakt den bilen som har köpts av en reporter på Automobil  . Så skynda dig o köp en tidning Esa så du vet vad du gick miste om (eller slapp  ).
_________________ Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21
|
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004

13 Maj 2005 08:14
Intressant placering av Armberg....
_________________ Patrik Ljunggren
|
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens

13 Maj 2005 08:37
Snacka om att Automobil gjort en total renovering av tidningen.
Man känner ju knappt igen sig från tidigare  och de skriver precis om det jag vill läsa om.
_________________ Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
|
Maciej Karpinski
Stockholm/Gärdet
Här sen Jun 2003

13 Maj 2005 10:39
Erik B skrev: | Snacka om att Automobil gjort en total renovering av tidningen.
Man känner ju knappt igen sig från tidigare och de skriver precis om det jag vill läsa om.  | Verkligen, just nu är Automobil den enda svenska biltidning som är värd att prenumerera på
|
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

13 Maj 2005 10:40
Hrm, jag som börjat prenumerera på den tidningen...
Undrar varför man inte fått den för
|
Ola E
Limhamn
Här sen Jun 2004

13 Maj 2005 10:58
Andrew Petrykowski skrev: | Hrm, jag som börjat prenumerera på den tidningen...
Undrar varför man inte fått den för  |
Jag undrar samma som dig.
Kom det nya numret till butik idag?
_________________ Ola Ekström, Skåne
|
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

13 Maj 2005 11:46
RS Patrik skrev: | Intressant placering av Armberg.... | Jag blev totalsnurrig av att läsa den biten. Tror olof har rört ihop det lite där.
_________________ Anders Dauner
|
Jonas Jarlmark
Stockholm
Här sen Nov 2002

15 Maj 2005 18:07
Har ni några åsikter kring A-testets tekniska delar?
Saker och data ni också skulle vilja se, saker som inte behövs osv?
/ Jonas Jarlmark
|
David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002

15 Maj 2005 20:23
Jonas Jarlmark skrev: | Har ni några åsikter kring A-testets tekniska delar?
/ Jonas Jarlmark |
Måste säga att det var ett riktigt bra nummer och testerna med redovisade grafer in i minsta detalj är verkligen toppen!!
Det jag undrar över angående A-sprinten är vid mätpunkt 3 (s.46) är hastigheten lägst i hela banan men om man ser på layouten är det svårt att tro något sådant. Är den inte skalenlig eller var ligger mätpunkten??
_________________ /David Söderblom
|
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

15 Maj 2005 21:48
Tycker att det var kul att studera graferna i A-testet.
Men roligast av allt var att läsa o smurfen  . Har prenumererat på tidningen i säkert tio år men jag tror aldrig jag blivit så lycklig som denna gång när jag slet av plasten o fick se att ni valt en CS som projektbil  !
Ni skrev att den var lite bullrig, Den SKA var bullrig kan jag trösta er med  . Men jag tycker nog att ni måste ha en frontläpp till den, PM;a så fixar vi en  .
_________________ Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21
|
Jonas Jarlmark
Stockholm
Här sen Nov 2002

16 Maj 2005 07:32
David Söderblom skrev: | Jonas Jarlmark skrev: | Har ni några åsikter kring A-testets tekniska delar?
/ Jonas Jarlmark |
Måste säga att det var ett riktigt bra nummer och testerna med redovisade grafer in i minsta detalj är verkligen toppen!!
Det jag undrar över angående A-sprinten är vid mätpunkt 3 (s.46) är hastigheten lägst i hela banan men om man ser på layouten är det svårt att tro något sådant. Är den inte skalenlig eller var ligger mätpunkten?? |
Som du insett är inte layouten skalenlig. När vi gjorde den så såg det ut som ett rakt streck... Vändningen i mitten är egentligen en konstantradie från ena bankanten till andra, lägst fart håller man precis innan konen mitt på banan.
/ Jonas Jarlmark
|
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

16 Maj 2005 14:18
Det tråkiga är att inte många verkar sälja Automobil.
_________________ Mvh/Göte Sjögren
|
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

16 Maj 2005 15:19
Får nog falla till föga och köpa några lösnummer, nu när kvaliteten på tidningen enligt det envisa ryktet ökat så markant
Slutade läsa/prenemuera på Automobil för många år sedan när bilentusiaster som Robban P och Mattias P slutade skriva i den tidningen.
29 olika provkörningar av tysklands 711 olika autobahn lok ligger liksom inte i min intressesfär.
Trams om fräna fälgar, fin läderinredning, glänsande lack och raggfaktor fick mig att överge blaskan.
Tydligen fler som tyckt så med tanke på att den som sagt är lite svår att hitta i alla tidningshyllor.
Hoppas att detta förändrar sig nu när kursen verkar omlagd åt ett betydligt smakfullare håll!
Att rejsianer är inblandade känns som en tillräckligt hög kvalitetsstämpel för att jag tor kursändringen ärl yckad! :
|
Rehan
Järfälla
Här sen Sep 2004

16 Maj 2005 16:08
Jag måste säga att kvalitén på tidningen har höjts rejält  Riktigt rolig att läsa numera!
_________________ Rehan Mirza
|
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002

17 Maj 2005 11:30
David Söderblom skrev: | A-sprinten |
Hur ser den ut?
_________________ Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
|
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

17 Maj 2005 13:13
Jonas Jarlmark skrev: | Har ni några åsikter kring A-testets tekniska delar?
/ Jonas Jarlmark |
Hej Jonas,
jag köpte numret med M5:an när jag satt på BB och blev glad och överaskad när jag såg att du var med och att det var premiär på det här A-testet. Som jag ser det är A-testet ett kliv sju mil framåt jämfört med andra tidningars tester. Nu är jag ingen som läser allt så det är mest min känsla att det är så.
Sen finns det alltid utrymme för förbättringar. Den enda jag kan komma på som jag tycker skulle öka pedagogiken något i bromsdata, är att lägga en medelvärdeskurva över ABS-pulserna så att medelvärdet får representera retardationsförmågan som funktion av hastigheten.
Sen undrar jag över en sak också. Kurvtestet. Kör ni det som konstant hastighet och redovisar sidaccelerationen eller söker ni maximalt sidgrepp vid icke konstant hastighet? Antar det första. I så fall vore det intressant att även redovisa maximal sidacceleration genom en referenskurva.
_________________ Daniel Nihlén
Porsche 964 C2  såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
|
Turbo²
Här sen Jan 2003

17 Maj 2005 18:08
fasiken, jag har skickat efter en prenumeration men inte fått nån tidning ..
_________________ Mathias Lövdblad
|
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

17 Maj 2005 18:50
Turbo² skrev: | fasiken, jag har skickat efter en prenumeration men inte fått nån tidning .. |
Jag ringde till automobil (eller nja, förlaget som ger ut automobil) de sa att mitt ex var skickat den 9'e... Så man börjar juh undra, på sistonne har posten börjat delas ut i mitt område av en chilenare som tydligen inte är så bra på svenska enligt sina kollegor... har börjat få grannarnas post lite då och då, hoppas nu bara inte min tidning har hamnat någon annan stans... annars blir jag sur
|
Turbo²
Här sen Jan 2003

17 Maj 2005 21:47
Andrew Petrykowski skrev: | Turbo² skrev: | fasiken, jag har skickat efter en prenumeration men inte fått nån tidning .. |
Jag ringde till automobil (eller nja, förlaget som ger ut automobil) de sa att mitt ex var skickat den 9'e... Så man börjar juh undra, på sistonne har posten börjat delas ut i mitt område av en chilenare som tydligen inte är så bra på svenska enligt sina kollegor... har börjat få grannarnas post lite då och då, hoppas nu bara inte min tidning har hamnat någon annan stans... annars blir jag sur  |
hittar inge nummer på deras hemsida.. har du nått nummer?
_________________ Mathias Lövdblad
|
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

17 Maj 2005 23:50
Turbo² skrev: | Andrew Petrykowski skrev: | Turbo² skrev: | fasiken, jag har skickat efter en prenumeration men inte fått nån tidning .. |
Jag ringde till automobil (eller nja, förlaget som ger ut automobil) de sa att mitt ex var skickat den 9'e... Så man börjar juh undra, på sistonne har posten börjat delas ut i mitt område av en chilenare som tydligen inte är så bra på svenska enligt sina kollegor... har börjat få grannarnas post lite då och då, hoppas nu bara inte min tidning har hamnat någon annan stans... annars blir jag sur  |
hittar inge nummer på deras hemsida.. har du nått nummer? |
Står i #4.05 som jag köpte löst:
08-799 63 82
Är det som gäller för prenumerationsärenden
|
|