Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Koit, Kaarle, Fuchsrörhe och annat blandat (splittad tråd)
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (7850 totalt)
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613


Trådstartare
Anders Jonsson skrev:
johann skrev:
Höfläkt kanske kan upplysa oss om vem som påstod det.


kanske någon av hans bonde-grannar som var ute och plöjde?


Va fan är det här nu då? Den enda av oss som varit ute och plöjt i fuchsröhre vet vi väl alla vem det var...

Myntade uttrycket: Porscheförare, snabb, ni känner honom/vet vem han är. Har även hört detta från andra håll.

_________________
Stefan Larsson
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



höfläkt skrev:
Anders Jonsson skrev:
johann skrev:
Höfläkt kanske kan upplysa oss om vem som påstod det.


kanske någon av hans bonde-grannar som var ute och plöjde?


Va fan är det här nu då? Den enda av oss som varit ute och plöjt i fuchsröhre vet vi väl alla vem det var...

Myntade uttrycket: Porscheförare, snabb, ni känner honom/vet vem han är. Har även hört detta från andra håll.



Hahaha! Den satt den!

Tala lite klarspråk så att även jag fattar.
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



höfläkt skrev:
Va fan är det här nu då? Den enda av oss som varit ute och plöjt i fuchsröhre vet vi väl alla vem det var...


Vet ni inte att det är manligt att köra av i Fuchsröhre? Eller hur Kaarle?

Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Anders Jonsson skrev:
Vet ni inte att det är manligt att köra av i Fuchsröhre? Eller hur Kaarle?

Anders

Min svåger, Koit, blev tvungen att väja för en turist, som vinglade ut framför honom, längst ner i svackan i Fuchsröhre.
Det slutade med att han fick kast på bilen och färdades 90 grader mot körbanan jäms med Armcoräcket uppför hela den branta backen,
som tur var utan att slå i räcket!
Samma varv höll han på att snurra på ett annat ställe.
Passageraren som han hade med sig klev ut ganska så blek om nosen efter det varvet! :woot:

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Peeter skrev:
Passageraren som han hade med sig klev ut ganska så blek om nosen efter det varvet! :woot:


Blir inte alla som åkt med Koit lite bleka om nosen?

Jag har klarat mig från att åka med, dessutom har han hållit sig lugn när han åkt med mig.

Hans favorit är ju annars att hoppa in i någon stackars ovetandes bil och säga "nu kör vi". När den lätt nervöse chauffören gör sitt allra bästa för att hitta flytet rycker Koit tag i ratten, håller den i järngrepp och vrålar "håll stumt". Kan ju vara ganska intressan i kurvor som miss-hit-miss och galgenkopf!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Anders Jonsson skrev:
Hans favorit är ju annars att hoppa in i någon stackars ovetandes bil och säga "nu kör vi". När den lätt nervöse chauffören gör sitt allra bästa för att hitta flytet rycker Koit tag i ratten, håller den i järngrepp och vrålar "håll stumt". Kan ju vara ganska intressan i kurvor som miss-hit-miss och galgenkopf!

Ja, men där ska man ju hålla fullt med ett konstant rattutslag!
Min fru gillade heller inte det, när jag gjorde samma sak på ringen.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

Det kändes kanonbra att åka med Koit! Visserligen bara några timmar innan han demolerade bilen men det visste jag ju inte då

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Magnus Thomé skrev:
Det kändes kanonbra att åka med Koit! Visserligen bara några timmar innan han demolerade bilen men det visste jag ju inte då

Det var väl dessutom ditt första varv "live" på Nordslingan!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

Han ryckte loss framhjulen hela tiden så man kände ju hela tiden precis vilken marginal han hade o köra på. Sen gasade han ut rumpan några ggr av misstag (det regnade) så vi slog i curbsen sidledes men det var bara jättesmå rörelser sidledes så det var ju lugnt.... Jag satt mest o njöt av att jag hittade runt hela banan själv!!!! Men det var nog inget jättesnabbt varv eftersom det var blött. Men det var nog en fil bil... då alltså, inte sen

_________________
Magnus Thomé
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Magnus Thomé skrev:
Men det var nog en fil bil... då alltså, inte sen


om jag minns rätt så beskrev Koit den bilen som en "holk" både innan och efter den var modifierad. Det brukar han ju dock kalla alla bilar så jag vet inte hur man skall tolka det.

om jag minns rätt så var det dramatik med den bilen redan tidigare på kursen. När vi körde Bergwerk - Klostertal så tappade bilen helt bromsförmågan när han var på väg tillbaka i sektionen. Han passerad gruppens parkerade bilar i god fart, forstatte genom avspärrningarna. När han närmade sig den bakomvarande gruppen var han kall nog att köra upp i spenaten. Tyskarna som klivit ur sina bilar för att slå en drill såg rätt förvånade ut när det kom en racerholk farande i slutningen framför fötterna på dem! Kunde ha slutat illa....

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

Du skulle hört vad han svarade när jag frågade vad det var för bil....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Anders Jonsson skrev:
Magnus Thomé skrev:
Men det var nog en fil bil... då alltså, inte sen


om jag minns rätt så beskrev Koit den bilen som en "holk" både innan och efter den var modifierad. Det brukar han ju dock kalla alla bilar så jag vet inte hur man skall tolka det.

om jag minns rätt så var det dramatik med den bilen redan tidigare på kursen. När vi körde Bergwerk - Klostertal så tappade bilen helt bromsförmågan när han var på väg tillbaka i sektionen. Han passerad gruppens parkerade bilar i god fart, forstatte genom avspärrningarna. När han närmade sig den bakomvarande gruppen var han kall nog att köra upp i spenaten. Tyskarna som klivit ur sina bilar för att slå en drill såg rätt förvånade ut när det kom en racerholk farande i slutningen framför fötterna på dem! Kunde ha slutat illa....

Jo, han berättade det att han fått passera mellan parkerade bilar och räcket på utsidan av banan!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Magnus Thomé skrev:
Du skulle hört vad han svarade när jag frågade vad det var för bil....

Har man sagt A får man säga B...
Nå?

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

Först svarar han "En Porsche" sen när jag är envis o undrar _vad_ för Porsche mer exakt (jag vill veta om det är en riktig GT2 osv osv) så svarar han "En 911" Jag är ju heldum o gör ytterligare en ansats för att få veta liiiite mer och säger "jooo... men det vore ju kul o veta lite mer exakt, vilken motor som sitter i o så..." varvid jag får svaret "en porschemotor". Då gav jag upp.... hahaha!!!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Magnus Thomé skrev:
Först svarar han "En Porsche" sen när jag är envis o undrar _vad_ för Porsche mer exakt (jag vill veta om det är en riktig GT2 osv osv) så svarar han "En 911" Jag är ju heldum o gör ytterligare en ansats för att få veta liiiite mer och säger "jooo... men det vore ju kul o veta lite mer exakt, vilken motor som sitter i o så..." varvid jag får svaret "en porschemotor". Då gav jag upp.... hahaha!!!

Han visste nog inte mer om den!
Det var ju en racebil, som han "hyrt" av Edgar Dören.
Så han hade nog inte ens lyft på motorluckan!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Andersk
EU
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1129

Namndispens
Namndispens

Anders Jonsson skrev:
höfläkt skrev:
Va fan är det här nu då? Den enda av oss som varit ute och plöjt i fuchsröhre vet vi väl alla vem det var...


Vet ni inte att det är manligt att köra av i Fuchsröhre? Eller hur Kaarle?

Anders


Hejja!

Vad kan jag säga?
Speedgelb är inte bra i Fuchsröhe.
Eller hur Anders ?
Kommer Koit att gå vårkursen i år?
Vore skoj, att åka ett varv med Koit gör att man inser att gränserna för vad som är möjligt är längre bort än vad man tror.
Jag har träffat del riktiga dårar men Koit är definitivt med på tio-i-topp listan.

Med full gas

Anders Kaarle
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



AK skrev:
Jag har träffat del riktiga dårar men Koit är definitivt med på tio-i-topp listan.


Vad är det man säger? "It takes one to know one!"

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Anders Bj
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 47



När det närmar sig 200 efter Flugplatz suger K tag i min ratt, vrider till och säger på lite bruten svenska:
- Håll stumt nu, annars åker vi av...

Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Anders Bj skrev:
När det närmar sig 200 efter Flugplatz suger K tag i min ratt, vrider till och säger på lite bruten svenska:
- Håll stumt nu, annars åker vi av...

LOL! Ja törsten är svår, men släkten är värst!
Han är min svåger, om någon lyckats missa det...

Men att du kallar Eskilstunesiska för "bruten svenska" kommer jag aldrig att förlåta dig för!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Peeter skrev:
Men att du kallar Eskilstunesiska för "bruten svenska" kommer jag aldrig att förlåta dig för!


Du får ursäkta Anders Bj, han är nog lite miljöskadad från jobbet, han tror att alla svartmuskiga män med konstiga namn bryter på utrikiska...

Anders Bj, när får vi se dig på Ringen igen - vi saknar dramatiken du brukar bjuda på!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Andersk
EU
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1129

Namndispens
Namndispens

Anders Jonsson skrev:
AK skrev:
Jag har träffat del riktiga dårar men Koit är definitivt med på tio-i-topp listan.


Vad är det man säger? "It takes one to know one!"


Jo, tyvärr har du rätt.
Men det är inte alla som inser det, du är en av dom

Snart är det dax.

/Anders
Citera
Nürburgring
Koit, Kaarle, Fuchsrörhe och annat blandat (splittad tråd)
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (7850 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande