| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Server strul
|
857 besök totalt |
|
Server strul
Jag har provat att köra en dedicated server med The Mother under dagen. Men jag ser bara servern i lobbyn och på racemore en liten stund sedan är den borta? jag har provat att använda ZoneAlarm som brandvägg men då lägger den av direkt. Någon som har en förklaring till varför den försvinner fastän den snurrar så fint här hemma och om det är ok att köra brandvägg utan router bara en switch? Peter Börjesson _________________ Peter Börjesson |
||
|
Re: Server strul
Vad har du för router och inställningar? En del routers/firewalls har en feature, Port Triggering, som innebär att en port bara syns utifrån en viss tid efter att servern öppnat den för anslutning, sedan spärras den igen. Den funktionen ska du inte använda om du vill ha servern uppe "tills vidare". Det är bara för tillfälliga spelservers och sådant. _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
|
Tjenare Elevatore.
Jag kan bara göra en gissning... det kan vara ZoneAlarm som spökar för dig. Det finns inställningar i "Zones" där du måste tillåta kommunikation på vissa portar. Du har säkert en av de högre säkerhetsinställningarna på zonen "Internet". Där måste du lägga till de UDP/TCP portar som används för GTR. Detta tips gäller även andra som inte får Hostning att funka. Tänk även på att om man hostar flera race på samma dator så blir det flera portar som måste öppnas... _________________ Henrik Rosén |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Server strul
|
857 besök totalt |