Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
941 besök totalt |
oops, jag hade glömt den här tråden.
Först skall jag säga att min erfarenhet av hjälmar och bankörning är ganska begränsad. Jag har tidigare kört 3-4 banträffar med en lånad MC-hjälm så OMP-hjälmen kunde knappast vara sämre. Hjälmen är dock inte samma modell som (fortfarande) visas på www.ompracing.it. Den har nyligen ersatts av en ny modell med samma namn och pris vilket Rallynuts var vänliga att påpeka innan de skickade hjälmen. Det blev premiär på Mantorp för två veckor sedan och trots 28-gradig värme (pust!) funkade den bra. Visst blev det varmt, det är ju en integralhjälm, och ventilationen kunde vara bättre (det enda luftinsläppet sitter vid munnen) men med visiret uppfällt var det helt okej. På mitt huvud sitter den skönt och vikten på 1350 gram är väl acceptabelt för en integralhjälm även om det finns lättare hjälmar. Så för mig som kör ett par banträffar per år tycker jag att den är ett fynd. Knappt 1500 kr inklusive frakt från England. Jag tog en bild: ![]() _________________ Henrik Andersson ![]() |
||||
Ja, den gamla modellen hade förmodligen bättre ventilation.
Tvärtom. Hela den grå/svarta ytan med OMP-logga i mitten är ett mjukt plastmaterial som är upphöjt någon millimeter men det svårt att säga om det är "klistermärke" eller en del av hjälmens skal. _________________ Henrik Andersson ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
941 besök totalt |