Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-05-28 Ring Knutstorp PCSR | 1, 2, 3 >> 10 besök senaste veckan (8967 totalt) |
236st bilder finns på:
www.zoomphoto.se |
||||||
Vem var det som vågade sig ut i en Miata?? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
gissa om man blev förvånad när man såg miatan där, men det är klart sportbil som sportbil!
Några smakprov på bilderna som jag tagit: |
||||||
Testa igen, det funkar här hos mig.... Någon annan som har problem? |
||||||
Works fine thank you.
Congrats to Mats o in hist white 964 who had an hedge this week-end and to Andreas Z who managed to set a new lap record for a PCSR Klass 2 car For the 1st time with that car I had some real overheating tendencies, both the engine and the driver where heat soaked had to take 2 cooling laps in the middle of each session to get back to acceptable oil temp and engine response, things just got slower and slower during the day ! _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||
Vincent, var det mycket varmare på lördagen än på söndagen?
Anledningen till min fråga är nämligen att jag haft konstanta överhettningsbekymmer tidigare och körde bara på söndagen. De senaste modifieraingar av mina kylare verkar faktiskt har gjort läget bättre än någonsin (dock inte helt bra) trots den relativt höga tempen i söndags. _________________ Pär Hylander |
||||||
Yes it was a clear difference between the 2 days. My car indicated max 23deg celcius on Sunday against 28 on Saturday. On Sunday my oil temp was above my usual average on track days (a lot of high rev 2nd gear action for me on Knutstorp) with some loss of power but it stabilised after a few laps while on saturday I was forced to slow down to keep things under control and I could really feel I had less power. _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||
Å jag vill ge dig massor med beröm för din fina körning, attans vad snabb du är!! Nu hoppas jag verkligen att du ska köra klass3 för där kommer Erik få se upp Givetvis ett stort tack till Dan för bilderna /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Same here Andreas, well done especially for your 1st time at Knutstorp _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||
Tack! Med din fina utveckling så kommer du vara riktigt snabb innan säsongen är slut! |
||||||
Tack! Du är ju själv riktigt snabb! och nu när din kärra kanske blir trailerqueen så är det inte långt bort att du börjar tävla i MPC! |
||||||
Eric,
My lap timer didn't work on the 1st stint but I filmed it. As I suspected it turned out to be the fastest (coldest) stint with a 1,085 lap then it got just worse during the day with 1,095 in stint 2 as my best lap and then above 1,10 later on. Overall I am happy I am more than 1sec faster than last year where I managed just below 1,10. Very irregular lap times due to overheating tendancies.... Saturday was fantastic for training and experimenting, we really had the track for ourselves ! on Sunday I think I got at most 2 or 3 free laps. _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||
I picked up a transponder for the last stint on saturday. I did 5 or 6 laps at 1:12,2 to 1:12,7. Really need stiffer rolbars, I must go very easy over NGK and can't go full throttle all the way after NGK as the car gets very unstable while load shifting (suddenly I realise I am writing in english???) Så jag forsätter på svenska... Jag tycker inte heller det skiljer tilräckligt mycket i fart mellan gatdäck och mina P Zero C, jag får väl byta till något med mer grepp. Precis som vincent skriver gick get nog fortare på förmiddagen. På Söndagen var det nog mer grepp (varmare asfalt) och det gick nog ännu snabbare (+1 sek ca för PCSR?) men då tog vi ju inga tider... _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Jag körde med laptimer på mina två sista pass och det senare av de två passen med tidtagning var långsammare vilket troligtvis berodde på att jag sänkte trycket i däcken.
På mitt snabbare pass med tidtagning så var min bästa tid 1.12,99 (<-- Viktigt att inte avrunda... ) och ungefär hälften av varven låg mellan 1.13,0 och 1.13,4. Tack för lånet av transpondern! Det var både kul och nyttigt att få varvtider så finns möjligheten så lånar jag gärna en även vid kommande träningar. |
||||||
Eftersnack 2005-05-28 Ring Knutstorp PCSR | 1, 2, 3 >> 10 besök senaste veckan (8967 totalt) |