Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-05-29 RHK/Sportvagnsmeeting Kinnekulle Ring
<<   1, 2, 3, 4, 5
18 besök senaste veckan (31331 totalt)
Pfister
Alingsås
Här sen Jun 2005
Inlägg: 374



Ljursken skrev:
superMOG skrev:
7-11 skrev:
Det är en tre-liters V6:a liknande de som sitter i Indy-bilarna. En kapad US-V8:a, Smallblock. Varvvillig liten krabat som utvecklar knappa 400 kusar om jag minns rätt.

EDIT: Eller om den var 3,5 L, nu blev jag osäker. Snackade lite med honom om bytet från Porsche-maskinen. Han var mcket nöjd med att ha fått denna på plats. Alu-block. Det som väger på bilen är väl växellåda och fälgar/bromsar. Tror att vikten var runt 800 kg. Går riktigt bra-



-Kör han fortfarande med turbo-matning? Minns inte att jag hörde en högvarvig sug-v6a men ser inget på bilden som tyder på överladdning


Det är en Cheva-motor i hel-alu. 3,5 liter med insprutning, ej turbo. Kommer mycket riktigt från indy bilar. Stefan köpte den i norge. Problemet han hade med porsche motorn var att bilen började brinna pga all värme som utvecklades bak i bilen. Fick inte in tillräckligt med luft för att kyla ner allting. Jag har hjälpt Stefan på ett par små hörn med svarvning av nitar till koppling och kuggremskivor till generator m.m.


Ljursken: Det du säger är rätt, förutom att det är en 3.0 liter inte 3.5 alltså. Ang värmeproblemen var det alltså turbon som inte fick tillräckligt med ventilation. på så vis fick han inget laddtryck!

För er som undrar vem jag är så är jag hans son

_________________
Alexander Pfister
Citera
Ljursken
Vårgårda
Här sen Nov 2004
Inlägg: 21



Alexander skrev:
Ljursken skrev:
superMOG skrev:
7-11 skrev:
Det är en tre-liters V6:a liknande de som sitter i Indy-bilarna. En kapad US-V8:a, Smallblock. Varvvillig liten krabat som utvecklar knappa 400 kusar om jag minns rätt.

EDIT: Eller om den var 3,5 L, nu blev jag osäker. Snackade lite med honom om bytet från Porsche-maskinen. Han var mcket nöjd med att ha fått denna på plats. Alu-block. Det som väger på bilen är väl växellåda och fälgar/bromsar. Tror att vikten var runt 800 kg. Går riktigt bra-



-Kör han fortfarande med turbo-matning? Minns inte att jag hörde en högvarvig sug-v6a men ser inget på bilden som tyder på överladdning


Det är en Cheva-motor i hel-alu. 3,5 liter med insprutning, ej turbo. Kommer mycket riktigt från indy bilar. Stefan köpte den i norge. Problemet han hade med porsche motorn var att bilen började brinna pga all värme som utvecklades bak i bilen. Fick inte in tillräckligt med luft för att kyla ner allting. Jag har hjälpt Stefan på ett par små hörn med svarvning av nitar till koppling och kuggremskivor till generator m.m.


Ljursken: Det du säger är rätt, förutom att det är en 3.0 liter inte 3.5 alltså. Ang värmeproblemen var det alltså turbon som inte fick tillräckligt med ventilation. på så vis fick han inget laddtryck!

För er som undrar vem jag är så är jag hans son



Ber om ursäkt för desinformationen. 3 liter är den naturligtvis! Hur som helst en underbar motor. Hälsa pappsen och gratulera till segern förresten!

Vänl. hälsningar
Tommy Andersson

_________________
Tommy Andersson
Citera
Eftersnack
2005-05-29 RHK/Sportvagnsmeeting Kinnekulle Ring
<<   1, 2, 3, 4, 5
18 besök senaste veckan (31331 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande