Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Någon åkt Ringen-taxi med Sabine??
3037 besök totalt
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
I år ska det ske...jag tar min Ringen-oskuld

Min fru sa i kväll: "Ska vi inte åka ner till Tyskland och åka den där ringen som du pratar så mycket om?" Ja det kan vi väl om du tjatar, sa jag!

Det ska bli så kul!!!!

En liten fråga: Det skulle vara skitkul att åka med någon som verkligen kan ringen! Har sett att det finns en ring-taxi som en tjej som heter Sabine Schmitz kör. Det är en BMW M5 hon kör i. Kostar ca 1000 kr. Dyrt men är det värt det???

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
PelleM
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 487



Det är alltid värt att åka till och på Ringen.
Taxin brukar vara bokad ca ett år framåt.
Men det brukar inte vara några större problem med att
få åka med dom vanliga bilarna.
Det är bara att fråga lite snällt
och har man tur så kanske det är ok,
Egen hjälm är ingen dum ide då vissa vill att man har en på sig.

PelleM

_________________
Pelle Mattsson
Btg: 9:04:8
Scuderia Hanseat våren -09
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Det kan dock vara värt att kolla om Ring-taxin har fått något återbud!
Eller så kan man även fråga om man får vara med och dela på kostnaden med några som bokat taxin, om dom inte redan är tre st.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Problemet är inte bara att få tag i en biljett till taxin, utan när du äntligen har fått tag i en biljett så ska du ringa igen för att boka tid på ett annat kontor. Och när du efter flera dagars ringande äntligen kommer fram, och talar om att jag har biljett till Ringtaxin, så säger dom: Jaha, då kan du komma det datumet och klockan si och så. Du får alltså inte välja tid själv för ditt åkande utan du får åka när det passar dom.
När jag var nere i maj 02 träffade jag ett gäng från Motala som hade beställt taxi, och för dom var det så här, dom vart tilldelade två tider den 4 maj 12,15 & 12,30. Så fick dom anpassa sin resa efter när dom hade fått tid till taxin. thumbs down

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Niklas Maravic skrev:
En liten fråga: Det skulle vara skitkul att åka med någon som verkligen kan ringen! Har sett att det finns en ring-taxi som en tjej som heter Sabine Schmitz kör. Det är en BMW M5 hon kör i. Kostar ca 1000 kr. Dyrt men är det värt det???


Det är det säkert, har själv aldrig åkt med, däremot bakom och det är ganska underhållande. På den här sidan hittar du nog en länk till videon jag gjorde i somras http://www.bmwm5.com/

Här kan du nog hitta ett varv innifrån taxin http://www.jwhubbers.nl

Som de andra redan har sagt, det kan vara lite knepigt att boka Ring-taxin, men att få åka med andra i gott tempo brukar inte vara så svårt. Kolla i kalendern här, kanske din resa sammanfaller med när någon av oss andra är här.

Sedan skall du förstås köra själv!!!

Instämmer helt klart i rekommendationen att ta med hjälm. T ex tar jag själv inte passagerare utan hjälm.

Mvh

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Nürburgring
Någon åkt Ringen-taxi med Sabine??
3037 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande