Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4 besök senaste veckan (1997 totalt) |
Starta en tråd i allmänt ![]() ![]() Sen kan vi ha omröstning om man inte kan enas om namn i vissa kurvor ![]() _________________ ![]() |
||
Namnförslag på kurvorna
Attackhögern, fullvänstern, vansinneshögern, flatoutvänstern, powervänstern, vräkvänstern, långgashögern, fulltsläpphögern, tävlingsvänstern över krönet, våga hålla kvar högern, fullt över krönet S:et. Döpta av en lätt hjärnskadad förare med dåligt omdömme och 100 hästar för lite i gammel Alfan :-) Har fått en CD nu med instruktionsfilmen - The fine art of spectacular overdriving ! Skall se till att nån dataschnajdare kan lägga ut den här på nätet till allmän bespottning :-) Jag kommer att känna mig som nån av brudarna i bikin i Gröna Lunds gamla utskällda attraktion där man fick kasta bollar på dom tills dom ramlade ner i en bassäng men det bjuder vi på ! _________________ Åke Nyberg |
||
Re: Namnförslag på kurvorna
Ävenså hjärndäng, så måste jag ändå tycka att namnen gör att jag får en bra minnesbild av kurvorna och vad som förväntas. Genialt! _________________ Lars Björkeson |
||
Som jag ser det så är det en ung bana och inom de närmsta åren lär man behöva kapital så varför inte sälja kurvorna till lokala eller globala sponsorer på X års kontrakt. Helst längre tid då förstås. Vore det inte bra business med en kurva som heter Michelin och drar in 100kkkr om året?
Fast det är klart, jag gillar ju "Björnbusen" rätt bra också... ![]() _________________ Björn Ek AlfaRomeo Alfetta 1976 Banmötesgruppen Club Alfa Romeo Svezia |
||
...och dubbelhögern längst österut blir Fleringekurvan... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
kan ju inte kalla en RAKA för rejsa.nu, där svänger det ju inte ![]() |
||
![]() Men, tills dess är det roligare att få förslag från de som faktiskt KÖR på banan. Dessutom brukar saker och ting få namn i folkmun ändå, där det till slut är ingen som riktigt vet var namnet kommer ifrån (tänk er i framtiden när det talas med vördnad om legenden Åke som gjorde exemplariska uppställ med en Alfa från 1960-talet med supersmala däck!!!....han som gav namn till Attackhögern! Tydligen ska det finnas bildbevis, du vet i det där konstiga digitala formatet). _________________ Mulle Jäderlund |
||
Visst, visst - rabbis.
![]() Återgår till kurvnamnsförslag. Namn som beskriver vad som förväntas av mig som rejsputte är jättebra, som sagt. (och till Jetjörgen vill jag hälsa att du har inte tid att sitta här å knappa(!), skruva fast dina bromsrör istället. _________________ Lars Björkeson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4 besök senaste veckan (1997 totalt) |