Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Letar efter banskisser!
2728 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
om ni kollar under arkivet så finns det en speciell länk bredvid Falkenberg.

observera att det är "work in progress" men _tanken_ är att få dit bra klickbara banskisser med spårval inritade och kanske ett rutnät med koordinater så man kan diskutera placering av bilen.

Nu till mitt lilla rop på ev. hjälp! Jag ska ta o ringa runt till de olika banorna o se vad de kan tänkas ha o så men vet ni något, känner någon eller så så tjoa gärna till här!!!!

Nisse, känner du Kinnekullefolket såpass att du kanske kanske kanske skulle kunna kolla med dom?


_________________
Magnus Thomé
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag pratade med Lars-Erik på Kinnekulle och han hade inget av värde. Däremot så skulle han kolla runt lite. Jag återkommer i frågan!

Förresten... :idea: STCC2, går det inte att få ut banor med avstånd etc. därifrån? Jag kan det inte, men en som fattar lite om hur program funkar kanske kan. :s Jag har ju sett GPL-banorna på det viset iallafall.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nisse C skrev:
Jag pratade med Lars-Erik på Kinnekulle och han hade inget av värde. Däremot så skulle han kolla runt lite. Jag återkommer i frågan!

Förresten... :idea: STCC2, går det inte att få ut banor med avstånd etc. därifrån? Jag kan det inte, men en som fattar lite om hur program funkar kanske kan. :s Jag har ju sett GPL-banorna på det viset iallafall.

Har tänkt på det men jag känner inte till att det går. Tänkte faktiskt ringa DICE som gjorde spelen För banorna stämmer verkligen! (inte på höjden men på den andra ledden så är de ju otrloigt exakta!)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag fixar lite fakta kring Kinnekulles "kringfunktioner". Bensin etc.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



Magnus: Du har förstås redan kollat upp den infon som GTi-klubben har eller?
Den kan vara ett steg på vägen.

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Micke Holmström skrev:
Magnus: Du har förstås redan kollat upp den infon som GTi-klubben har eller?
Den kan vara ett steg på vägen.


Hehe! Jodå, det ju jag som skrivit allt det nämligen Så det här är faktiskt helt enkelt en naturlig fortsättning.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



Jaha ja.
Tur att jag inte skrev mer vad jag tyckte om det för då hade du nog blivit lite väl kaxig

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 99



Missa inte Sverigebilden på http://www.lantmateriet.se , mycket användbart för att bl.a leta upp flygbilder på alla svenska banor! thumbs up

_________________
Torkel Börjeson
www.tracktimer.com - Programvara för racing
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Torkel skrev:
Missa inte Sverigebilden på http://www.lantmateriet.se , mycket användbart för att bl.a leta upp flygbilder på alla svenska banor! thumbs up

Jag var där häromdagen och gick bara vilse... kan du tipsa om var på siten jag ska?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 99



Magnus Thomé skrev:
Torkel skrev:
Missa inte Sverigebilden på http://www.lantmateriet.se , mycket användbart för att bl.a leta upp flygbilder på alla svenska banor! thumbs up

Jag var där häromdagen och gick bara vilse... kan du tipsa om var på siten jag ska?

Det var ett tag sedan du skrev så du kanske har hittat rätt redan men här kommer lite info i alla fall:

    Gå till http://www.lantmateriet.se
    Klicka på "Sverigebilden" till höger
    Skriv in t.ex Anderstorp i fältet för "Sök ort"
    Nu kommer en massa olika alternativ med Anderstorp, leta upp det som heter "Anderstorps flygplats"
    Klicka på de nedre rutorna i "zoomstapeln" och vips, en flygbild över Anderstorp!

För andra banor så är det bara att leta upp närmaste större ort och sen försöka lista ut var i förhållande till "stora staden" som banan ligger och klicka sig fram i kartan, jag har hittat alla banor utom Sturup för den har jag inte en aning om var den ligger!

_________________
Torkel Börjeson
www.tracktimer.com - Programvara för racing
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tack Torkel. Jo jag hittade :-)

Kolla på Kinnekulle, Knutstorp och Gelleråsen så får du se (glöm inte att klicka på banskisserna

_________________
Magnus Thomé
Citera
Allmänt banåkaforum
Letar efter banskisser!
2728 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande