Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-04-30 BMW CCN klubben på Gelleråsen
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (7693 totalt)
Staffo
Motala
Här sen Nov 2004
Inlägg: 84


Trådstartare
Stort tack för att vi fick delta i ert mycket "roliga" banmöte. Här gällde det att ha sladda och ha skoj. Hur mycket körtid som helst! Jag röstar på ett återinförande av unionen...

(PCS möten känns i jämförelse lite som internatskola, mycket strikt diciplin. Vet dock inte om BMW CCN har högre avåkningsfrekvens i sandfållorna. Sannolikt, ja.)

Finns det bilder, någon?

Tack hälsar Kristoffer
(med lilla blå, en 996C4)

_________________
Kristoffer Böök
Citera
Legenden
Katrineholm
Här sen Apr 2005
Inlägg: 58



Stor eloge till Norska BMW Klubben för en väl genomförd träff! Fick mycket tid i Miatan och det var skit kul!

_________________
Dennis "Legenden" Karlsson

Mazda FC3S
Mazda Miata
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



En kanon dag tycker jag fast jag inte hade min M3:a med men jag fick låna min fars oranga M3:a några pass... å det gick ju bra det åxå..Norska BMW Klubben ÄR kanon. thumbs up

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
QUAD
Eskilstuna
Här sen Feb 2003
Inlägg: 74



Tack för ett väldigt bra arrangemang och en mycket kul men blöt dag .

_________________
_____________________
Mats Sundström
Eskilstuna
Fotograf / bilnörd
Bil: BMW M2 F87
Citera
Stephan B
Åkersberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 381



En mycket rolig dag och mycket bra arrangerat med tanke på antalet bilar. Skönt att det torkade upp efter lunch och man började höra däckskrik, då blev det fart på "lilla blå"
Blev 2 timmar film innefrån bilen som nu ska redigeras.

_________________
M v h
Stephan Berglund
BMW M3 E36 -97
Citera
PSvensson
Ekolsund
Här sen Sep 2003
Inlägg: 131



Mycket trevlig dag. Mycket körning.
Försökte ta lite bilder.














_________________
Peter Svensson
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



Trevlig dag med mycket körning där god respekt visades mellan fordonen. thumbs up Den där solen såg man inte så mycket av men framåt lunch torkade banan upp.

Egentligen var det ingen nackdel att dagen började i regn så att man var tvungen att börja med att köra ordentligt. Annars är det ju lätt hänt att man faller in i "yster kalv på grönbete" och börjar med att ladda fullt direkt.

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



Ja det var ett väldigt trevligt banmöte, stort tack till Henning för inbjudan och alla andra i Norska BMW klubben!

Måste ha varit Stephan och hans kompis som jag pratade med tidigt på morgonen ?

Började med att ställa mig på läktaren tillsammans med Tommy med bror & co.
Vi slog vad om att första avkörningen skulle ske inom 3 varv, det tog ett halvt varv
Jädrar vad det går att köra brett med BMW, något som många inte var sena med att demonstrera både på och utanför banan
Nu ska jag sluta vara elak, för det var ett väldigt kul möte avslappnat utan att vara oseriöst, bra balans och bra omdöme på förarna.

Försökte köra i det blöta men det höll på att sluta illa flera gånger så jag väntade tills det blev torrare.
Sen körde jag nästan i ett sträck tills det var slut, det tar 45 minuter från full tank tills bensinlampan tänds, så det blev några depåbesök...

Det var ju 3 st Elise på plats, en av dom gjorde en riktigt spektakulär snurrning på rakan inför Ejes.
Det blev exakt 360 grader hela tiden på asfalten
Måste säga att det var tur att det var en mittmotorbil, har set 911:or snurra på samma ställe och då slutar man i flaggposten vid Ejes. Förstår inte hur han kunde fortsätta köra efter en sån grejj, själv hade jag varit tvungen att åka in till depån och ställt mig och skakat i hela kroppen och pratat terapeuftiskt (stavning) med närmsta person

Spektakulärt var också den (kraftigt?) moddade Z3 som hade något fel med bränsleblandningen, det brann konstant ur alla avgasrör. När han körde in i depån som var det blågula svetslågor ur avgasrören.

Hade många härliga fajter ute på banan.
Man känner sig verkligen som en katt bland hermelinerna.
Hade en riktigt härligt fajt med BMW M3 som hade Ringen märket på bilen, vid snackdes vid i depån efteråt.

Pratade också med killen i blåa GT3:an precis innan jag åkte, vad heter han ?

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Robin
Segmon
Här sen Dec 2004
Inlägg: 31



Vill åxå tackar för en suveränt rolig och trevlig dag...

Kände sig lite utanför med i stort sett den enda framhjulsdrivna bilen... (förutom en Golf TDi)

Pratade med lite trevligt folk runt banan. ingen aning om vilka folket var bara...

Hade iaf en rejsanamnskylt på bilen så hoppas att nån såg vad man åkte i iaf...

När det började torka upp så skulle jag kränga på mina "riktiga" hjul men säg den glädje som varar nått länge.. hjulen var för höga så dom tog i liiiiite när man svänge fullt.. så det var bara att sätta på de vanliga hjulen igen...

Riktigt nöjd med bilen iaf eftersom det var premiär för den bilen på bana i min ägo... funkade kanon men understyrde lite mycket när det var blött.


Så ännu en gång.. ett stort tack till arrangörerna och alla de trevliga människorna som var där å gjorde träffen möjlig...


Ha det gött..
MVH: Robin

_________________
Robin Karlsson

Opel Kadett GSi 16V -89
www.karlstadracing.nu
Citera
TBoy
Katrineholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 54



Får lov att hålla med om att det var ett mycket trevligt evenemang.
Tyvärr var jag tvungen att avvika rätt tidigt, men man hann ju med några mer eller mindre blöta varv.

_________________
__________________________

MVH Tommy Karlsson
Citera
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312



Ett jättetack till våra norska bröder för en kanondag !

Hur mycket åka som helst utan onödiga avbrott, så skall en banträff skötas. thumbs up

Staffan, jag håller med. Kul fajt. Det var grymt vad din Porsche turbo
stack iväg på rakan, då känner man sig liten i en gammal M3:a.

Måste säga att det var väldigt få svenska BMW på plats.

Thord

Röd M3 E30 -90

_________________
Thord Johnsson
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



det blir att åka till någon mer träff i Norge...var kanon..& som sagt väldigt mycket körning & bra flaggvakter hela tiden.. thumbs up

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Staffo
Motala
Här sen Nov 2004
Inlägg: 84


Trådstartare
THORD skrev:
Ett jättetack till våra norska bröder för en kanondag !

Hur mycket åka som helst utan onödiga avbrott, så skall en banträff skötas. thumbs up

Staffan, jag håller med. Kul fajt. Det var grymt vad din Porsche turbo
stack iväg på rakan, då känner man sig liten i en gammal M3:a.

Måste säga att det var väldigt få svenska BMW på plats.

Thord

Röd M3 E30 -90


Nästan lika många Porsche som svenska BMW...

_________________
Kristoffer Böök
Citera
Anders Johansson
Trollhättan
Här sen Nov 2003
Inlägg: 48



Får också passa på att tacka för ett trevligt möte. Jag provade några varv strax efter lunch, men det var fortfarande för halt med slitna R-däck. Frammåt tvåtiden hade det torkat upp tillräckligt för att jag skulle våga mig ut igen. Lite ringrostig var man allt efter vinteruppehållet.
Lägger ut några bilder som jag han med att ta också.













Anders
i blå Porsche 911 GT3
Citera
Staffo
Motala
Här sen Nov 2004
Inlägg: 84


Trådstartare
Hurra, jag är på bild, alltså finns jag...

_________________
Kristoffer Böök
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Tack BMW CCN för en träff där man som alltid vid era träffar får köra sig mer än belåten. Riktigt roligt.
Staffo tackar för den roliga körningen med dig, i någon kurva tog jag i kapp ett par meter för att sedan förlora ett par meter i nästa, riktigt roligt när man som vi höll precis jämtskägg.
I början av dagen då det var blött på banan så var jag nog det långsammaste ekipaget på banan, blev varvad av ett par M3 e30 som inte tycktes förstå att det var snorhalt och körde med hjullyft i kurvorna förstår inte hur ni kunde ha sådant fäste thumbs up , imponerande.

_________________
/Petter Ledin
Citera
Robin
Segmon
Här sen Dec 2004
Inlägg: 31



Staffo skrev:
Hurra, jag är på bild, alltså finns jag...


hehe jag säger det samma... KUUUUL

fast det ser ut som det kränger rejält med min gamle kadett..

får man låna bilden på sig?

_________________
Robin Karlsson

Opel Kadett GSi 16V -89
www.karlstadracing.nu
Citera
Henning K
Norge
Här sen Dec 2003
Inlägg: 27



Hei alle raceentusiaster!
Det er virkelig trivlig å arrangere banetreff når man får så mye positiv tilbakemelding som man gjör på denne siden! Takk! Vi forsöker å gjöre vårt beste og selv om alle jeg har pratet med eller hört i fra synes det var et bra treff så vet jeg at det kan bli enda bedre. Det går på detaljer som deltakerne kanskje ikke merker, men som vi som arrangör merker. Ambulansepersonalet var glade for at vi legger stor vekt på sikkerhet og at det virket som alle deltakere kjörte etter evne og ikke over evne (sier man evne på svensk? . Takk for hensynsfull kjöring! Når det ikke var så mange svenske BMWer kan det bero på at mange BMW-förere i Sverige er medlemmer av BMW Sport Club som krever at medlemmene har lisens og at det av forsikringsmessige grunner ikke er forenlig med å kjöre på vårt treff der det ikke kreves lisens. Jeg vet ikke om det er tilfelle, men jeg tror det kan väre en medvirkende grunn.
Vi kommer tilbake til Gelleråsen omtrent på samme tid neste år så det er bare å merke av på kalenderen! Takk også for innsatsen som flaggvakter! Kanskje treffes vi BMW-förere på Mantorp 21.mai! og/eller Knutstorp i august? Som medlem av BMW Club Schweden eller BMWSC er du også velkommen på våre treff i Norge!

Mvh Henning Klevmark
President BMWCCN

_________________
Henning Klevmark
Citera
R Andersen
Norge
Här sen Mar 2005
Inlägg: 784



Petter skrev:
Tack BMW CCN för en träff där man som alltid vid era träffar får köra sig mer än belåten. Riktigt roligt.
Staffo tackar för den roliga körningen med dig, i någon kurva tog jag i kapp ett par meter för att sedan förlora ett par meter i nästa, riktigt roligt när man som vi höll precis jämtskägg.
I början av dagen då det var blött på banan så var jag nog det långsammaste ekipaget på banan, blev varvad av ett par M3 e30 som inte tycktes förstå att det var snorhalt och körde med hjullyft i kurvorna förstår inte hur ni kunde ha sådant fäste thumbs up , imponerande.


hvilken bil kjorde ni? jag kjorde en av dom roda M3 orna..
forsta gången på karlskoga, och det blir inte den sista!! veldig kul bana!

_________________
Raymond Andersen
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



R Andersen skrev:
Petter skrev:
Tack BMW CCN för en träff där man som alltid vid era träffar får köra sig mer än belåten. Riktigt roligt.
Staffo tackar för den roliga körningen med dig, i någon kurva tog jag i kapp ett par meter för att sedan förlora ett par meter i nästa, riktigt roligt när man som vi höll precis jämtskägg.
I början av dagen då det var blött på banan så var jag nog det långsammaste ekipaget på banan, blev varvad av ett par M3 e30 som inte tycktes förstå att det var snorhalt och körde med hjullyft i kurvorna förstår inte hur ni kunde ha sådant fäste thumbs up , imponerande.


hvilken bil kjorde ni? jag kjorde en av dom roda M3 orna..
forsta gången på karlskoga, och det blir inte den sista!! veldig kul bana!


Jag körde en imolaröd M3 e46 (jag och min pappa turades om med den bilen då min gick sönder dagen innan). Gelleråsen är en rolig bana och det var skoj att det torkade upp efter lunch så man kunde börja gasa lite. Vad körde du på för däck? Ni verkade ju inte ens ha tendens till släpp

_________________
/Petter Ledin
Citera
Staffo
Motala
Här sen Nov 2004
Inlägg: 84


Trådstartare
Petter skrev:
R Andersen skrev:
Petter skrev:
Tack BMW CCN för en träff där man som alltid vid era träffar får köra sig mer än belåten. Riktigt roligt.
Staffo tackar för den roliga körningen med dig, i någon kurva tog jag i kapp ett par meter för att sedan förlora ett par meter i nästa, riktigt roligt när man som vi höll precis jämtskägg.
I början av dagen då det var blött på banan så var jag nog det långsammaste ekipaget på banan, blev varvad av ett par M3 e30 som inte tycktes förstå att det var snorhalt och körde med hjullyft i kurvorna förstår inte hur ni kunde ha sådant fäste thumbs up , imponerande.


hvilken bil kjorde ni? jag kjorde en av dom roda M3 orna..
forsta gången på karlskoga, och det blir inte den sista!! veldig kul bana!


Jag körde en imolaröd M3 e46 (jag och min pappa turades om med den bilen då min gick sönder dagen innan). Gelleråsen är en rolig bana och det var skoj att det torkade upp efter lunch så man kunde börja gasa lite. Vad körde du på för däck? Ni verkade ju inte ens ha tendens till släpp


Dunlop Super Sport Race på "lilla blå"

_________________
Kristoffer Böök
Citera
Eftersnack
2005-04-30 BMW CCN klubben på Gelleråsen
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (7693 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande