Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Koenigsegg | 1 besök senaste veckan (4141 totalt) |
om 15 minuter åker jag på studiebesök till "bilfabriken" i Magretetorp: http://www.koenigsegg.se/index.asp
Mvh, Pär _________________ Pär Hylander |
||
Grattis, då kommer du att ha en trevlig eftermiddag
Var på besök där för två år sedan, då dom höll på att färdigställa "0-bilen" till Parissalongen. En orgie i kolfiber och annan Hi-Tech. _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||
*Gäsp*...där har man ju redan varit...
ok då, jag kunde väl tänka mig ännu ett besök. Det roliga när vi var där var att istället för att glo så mkt på deras bilar så var det som flugor runt en sockerbit kring den MINI Cooper jag och Johan M3E30 kom i... Det glassätande folket vid kiosken undrade nog vad f**n vi höll på med då Mini:n kom förbi med ohälsosamt varvtal för typ 7:e gången... Det var ju nga st. som ville provköra. Lite små mods av insuget fick den att låta som en Super Tourer! |
||
Dom bilarna rör på sig
Känner en som har helikopter firma och flög filmscenerna i e-type videon och blev fett ifrånåkt på ekerö... det är väl 70km/t där... hans helikopter gorde 180km/t och bilen bara försvann, han berättade när bilen gorde omkörningar blev det 2 svarta spår han hade grymt svårt att hänga med dom var tvungna att ringa bilen och be han lugna sig jag säger bara orr i bitarna _________________ Christoffer E |
||
RAPPORT INKRÄVES OMEDELBART EFTER AVSLUTAT STUDIEBESÖK! _________________ Magnus Thomé |
||
Har kommit hem nu därifrån!
Helt klart en massa kolfiber i chassit! Trevligt trevligt! Som kärna använder dom aluminumhoneycomb och ytterst lite av vårt (DIAB, www.diabgroup.com) material, kanske 2-4 kg/bil. Kolfibern är förimpregnerad( dvs prepreg) med epoxi. Kortfattat tycker jag man kan beskriva bilen som en massa rätt avancerad racingteknologi men med mycket fin finish. Dom håller på med seriechassi nr 10 nu och där var två bilar under montering. Ena av dom vär ganska färdig och skulle tydligen levereras före jul Vi fick ivf lyssna på Fårrd V8:an på tomgång. Dock inget ståpälsljud på tomgång. Låter nog mycket bättre i drift så att säga Ganska rent och snyggt, dom är rätt många nu, runt 20 man. Självklart mycket hantverksmässiga produktionsmetoder. Mvh, pär _________________ Pär Hylander |
||
Berättar gärna mer om det är något speciellt som jag kan svara på!
Nix, någon proivkörning blev det inte, Vi kan väl säga att det pga det regnade lite så bilerna kunde inte tas ut och bli våta eller nått Fö så stod den krocktestade bilen i verkstade under ett skynke. Chassit hade klarat sig rätt bra! Av fälgen var det dock bara kvar lite av navet.... Mvh, pär _________________ Pär Hylander |
||
Jo, dom sa att dom hade åkt 105 m/s (dvs drygt 375 km/h) och att dom då inte hade åkt fullt. Tror det står något om det på deras hemsida oxo. Jag frågade om dom hade gjort någon ut-testning på svenska motorbanor (var ju nyfiken för att få några varvtider till vårt arkiv här...) och då var svaret att dom hade åkt i 270 på slutet av rakan på Anderstorp. Jag frågade explicit om varvtid på Anderstorp eller Knutstorp men dom visste inte dom hade inte "pressat den". Är väl iofs intressant att den gjorde 270 på rakan men det säger ju mer om dess kvaliteter inom rattlåsracing än som supersportbil tycker jag... Vet inte om det är hemligt, eller om resultatet (dvs varvtiderna) inte är så bra än eller om dom inte har haft tillräckligt duktig förare på plats, eller om det är någon annan orsak. Mvh, pär _________________ Pär Hylander |
||
Allmänt banåkaforum Koenigsegg | 1 besök senaste veckan (4141 totalt) |