Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
632 besök totalt |
Någon här som filmat Radical i Falkenberg i helgen?
Undrar om någon här har filmat något från Radical racet i falkenberg och framför allt då vid krönet eller mot krönet? Det blev en väldigt konstig situation där i söndagens race med (gulflagg eller inte?) som innebar att jag förlorade 1:a platsen efteråt. Lite snopet kan man säga. På tv-sändingen kan man inte se om gulflaggen kom upp innan eller efter vi passerat posten. Så därför vore det kul att se en film hur det egentligen gick till. MVH Samuel |
Jag stod där och såg det hela.
Så här uppfattade jag det: Det var tydligt gulflagg uppe vid krönet sedan några varv då två bilar hade kraschat in i räcket, fyra funktionärer och en funktionärsbil var ute och flyttade en av de kraschade bilarna några meter närmare räcket. Det kom ett gäng bilar över krönet, bland annat de två ledarna (visste inte att det var du) som varvade några backmarkers. Det var vad jag såg, döma får någon annan göra. MEN vad jag fann MYCKET märkligt var att fyra (4) funktionärer och en stor fyrhjulsdriven SUV var ute och sprang vid sidan om banan mitt under pågående lopp för att endast flytta en (1) bil några meter närmare räcket. Det borde helt klart ha varit en pacecar ute innan den manövern gjordes! _________________ Johan Rådlund |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
632 besök totalt |