Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-07-18 - 2005-07-21 Grand Turismo Polonia
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
24 besök senaste veckan (22834 totalt)
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732



Jag instämmer i kören och tackar Peter och övriga arrangörer, samt alla deltagare, för ett mycket roligt arrangemang! thumbs up Tor Poznan är dessutom en mycket trevlig bana som jag gärna besöker igen!

Men jag tycker att ni verkar lite blödiga som klagar över hur slutkörda ni blir efter denna resa. Tänk då på stackars mig, som direkt efter avslutningen i Poznan var tvungen att utstå följande bravader: Besök hos Porsche World RoadShow, som höll till bara några mil utanför Poznan. Därefter expresskörning (via Danmark för att byta bil) ner till Nürburgring för att köra tretimmars Endurance på Nordschleife. Sedan full fart ner till Italien för att besöka Ferrari i Maranello och Lamborghini i S. Agata. Expresskörning tillbaka till Nürburgring (kort paus hos AMG i Stuttgart) för att köra heldag på GP-banan och sedan tillbaka till Stockholm, via ett snabbbesök i Danmark igen...

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Byt Bil skrev:
Men jag tycker att ni verkar lite blödiga som klagar över hur slutkörda ni blir efter denna resa. Tänk då på stackars mig, som direkt efter avslutningen i Poznan var tvungen att utstå följande bravader: Besök hos Porsche World RoadShow, som höll till bara några mil utanför Poznan. Därefter expresskörning (via Danmark för att byta bil) ner till Nürburgring för att köra tretimmars Endurance på Nordschleife. Sedan full fart ner till Italien för att besöka Ferrari i Maranello och Lamborghini i S. Agata. Expresskörning tillbaka till Nürburgring (kort paus hos AMG i Stuttgart) för att köra heldag på GP-banan och sedan tillbaka till Stockholm, via ett snabbbesök i Danmark igen...

Staaackars dig.....

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



designine skrev:
Tja!
Vill du sponsra mig med vit folie över hela CSLen? Jag lovar att du blir marknadsförd på ett utomordentligt sätt!
Hälsa Jonas
Mvh/Gaute


Tjena Gaute!
Glad att du kommit hem hel med hela bussningar! Hur va de? Du hade snabbast varvtid va?
ha de


[/quote][/quote]

Tack!
Ja jag hadde snabbast varvtid, med god marginal oxå
Tack för att du nämner något om det, ingen annan har gjort det. Som jag tolkar det är det inte populärt att med små bromsar lite effekt och endast ett fåtal varv köra snabbast

Jag hör av mig via PM om folie.

Mvh/Gaute

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Byt Bil skrev:
Men jag tycker att ni verkar lite blödiga som klagar över hur slutkörda ni blir efter denna resa. Tänk då på stackars mig, som direkt efter avslutningen i Poznan var tvungen att utstå följande bravader: Besök hos Porsche World RoadShow, som höll till bara några mil utanför Poznan. Därefter expresskörning (via Danmark för att byta bil) ner till Nürburgring för att köra tretimmars Endurance på Nordschleife. Sedan full fart ner till Italien för att besöka Ferrari i Maranello och Lamborghini i S. Agata. Expresskörning tillbaka till Nürburgring (kort paus hos AMG i Stuttgart) för att köra heldag på GP-banan och sedan tillbaka till Stockholm, via ett snabbbesök i Danmark igen...


Verkar jättejobbigt...

På tal om ingenting tror jag din rumpa skulle passa jättebra i en Gallardo.


_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



Hitta ett gäng bilder på griden inför bedömningskörningen som är värda att visa..... får fortfarande ett leende på läpparna när jag tänker på denna resa!








_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Byt Bil skrev:
Därefter expresskörning (via Danmark för att byta bil) ner till Nürburgring för att köra tretimmars Endurance på Nordschleife.


Kul!
Vad var det för tävling?
Citera
AndersC
strängnäs
Här sen Jan 2005
Inlägg: 347



Jag har ju sakt åt dig att inte tjuv starta så är det varje gång FY skäms mannen i den silvriga 996an

hoppas att vi ses på gälleråsen den 12

_________________
ANDERS CALMEGÅRD
Citera
Osa

Här sen Jul 2004
Inlägg: 296



AndersC skrev:
hoppas att vi ses på gälleråsen den 12


Vad händer på gelleråsen den 12?
Citera
Panterauffe

Här sen Mar 2003
Inlägg: 4



SoulCollector skrev:
Panterauffe skrev:
Tja Bah från killen med den i särklass trisstaste bilen på eventet.
Supertack till alla och skitkul att träffas. Önskar bara att jag fått Panteran med mig. Säkert hade dom däcken hållt bättre också. (två nya däck blev jag skyldig till hyrfirman, trodde dom skulle klara lite autobahnrennen en smula bättre) På fredag kommer Panteran hem och då ska det rivas lite så får vi se vad jag ställt till med den här gången.
Skoj och ses iaf och på snart återseende hoppas jag

Hälsningar Uffe]


Hallå där.

Jo jag satt ju å letade efter din Pantera bland bilderna utan nå resultat...jag vart ju på väg ner med min tills jag skar min 3:de kamaxel så jag fick snällt sitta här hemma å vänta på en ny.


Tjena killen, ja fan va snopet. Gick ju hur fint som helst på Sviesta (se bilder https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=21020 ) och sen gick jag och dränkte den med vatten rakt ner i luftfiltret efter en riktigt regnig natt i Katrineholm. Lyckades få ut vattnet och dra igång den med lina efter mycket om och men, och körde faktiskt ända ner till Malmö med två tankstopp med samma startprocedur. (Bland annat ett trevligt par i från Gävle med en EVo 8 vid Mantorp) Senare nerkomna till Malmö beslöt vi att försöka med en verkstad som "kunde" Ford8or på morgonen när vi skulle åka men han förstod inte mycket och var tvungen att ge upp. Fem i tolv fick vi tag på hyrbilen per telefon nånstans i Malmö och de andra gav sig av tolv från brofästet. Innan vi svängde av motorvägen i Danmark mot färjeläget var vi ifatt klungan. Har nog aldrig bränt Danmark på så kort tid. The rest is history...
Nu är den iallafall hemma och jag rev ur inredning och mellanvägg ikväll inför lite seriöst mek på torsdag kväll då Gunnarsson från Uppsala kommer ner och hjälper mig med en titt för att försöka utröna vad som hänt.
Rapport följer
Citera
Panterauffe

Här sen Mar 2003
Inlägg: 4



R34 GT-R skrev:
Till att börja med ett stort TACK till Peter och hans syster som arrangerade det här! Det var verkligen superkul! Till nästa år får man nog ladda lite mer för jag känner att jag fegade en del i böjarna.

Det var också kul att träffa alla andra bilgalningar som var med där nere. Speciellt Norrmännen gjorde ett stort intryck!

Jag lyckades få ihop en hög bilder. Jag ger er en teaser här så får ni kolla resten i mitt galleri som ni hittar här.





Grattis till alla pristagare och även till min tjej som fick en poäng bättre än mig när det var dags för examen. Hur det gick till? Jo, det var ju jag som visade henne spårvalen. Jag kanske ska börja som instruktör istället för att köra.

Mvh Perra



Tja Perra.
Fina bilder på "din" sida. Kul att en annan fick va med på ett hörn Nästa år blir det fanimig liten, låg, röd och förhoppningsvis snabbare än "silverpilen"

Hare
Citera
R34 GT-R
Peking
Här sen Mar 2004
Inlägg: 226



Panterauffe skrev:

Tja Perra.
Fina bilder på "din" sida. Kul att en annan fick va med på ett hörn Nästa år blir det fanimig liten, låg, röd och förhoppningsvis snabbare än "silverpilen"

Hare


Tackar Uffe!

Ja, se till att bilen är ok till nästa år. Jag har redan anmält mig till Peter.

Kanin
/P

_________________
Perra Pettersson

Nissan GT-R

www.23GTR.se - ALLT du behöver till din Nissan GT-R!

www.facebook.com/23GTR.se
Citera
Panterauffe

Här sen Mar 2003
Inlägg: 4



R34 GT-R skrev:
Panterauffe skrev:

Tja Perra.
Fina bilder på "din" sida. Kul att en annan fick va med på ett hörn Nästa år blir det fanimig liten, låg, röd och förhoppningsvis snabbare än "silverpilen"

Hare


Tackar Uffe!

Ja, se till att bilen är ok till nästa år. Jag har redan anmält mig till Peter.

Kanin
/P


Samma här.
Känns som en återkommande grej det här
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732



johann skrev:
Byt Bil skrev:
Därefter expresskörning (via Danmark för att byta bil) ner till Nürburgring för att köra tretimmars Endurance på Nordschleife.


Kul!
Vad var det för tävling?


Serien heter Castrol Haugg Cup "Nordeifelpokal". Det är väl lite av en farmarserie till VLN... För att vinna ska man köra inom vissa tidsintervall och förutbestämda idealtider. Detta var dock inget som vi brydde oss så mycket om. Vi körde för fullt, mer som träning inför kommande VLN-race...

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732



Erik B skrev:

Verkar jättejobbigt...

På tal om ingenting tror jag din rumpa skulle passa jättebra i en Gallardo.




Det är ett hårt jobb, men någon måste ju göra det...

På tal om ingenting så har du helt rätt. Jag provkörde faktiskt en Gallardo i Danmark på vägen hem. Rumpan satt som gjuten! Det var lite mer trångt för huvudet, men finns det hjärterum, så finns det huvudrum -eller hur säger man? En helt underbar bil!

På tal om någonting, så vet jag precis var den där bilden är tagen...

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Byt Bil skrev:
Rumpan satt som gjuten! Det var lite mer trångt för huvudet, men finns det hjärterum, så finns det huvudrum -eller hur säger man?




Det finns lösningar på allt, oroa dig inte! om du köper Gallardon kan jag sköta DeWalten






_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732



Erik B skrev:

Det finns lösningar på allt, oroa dig inte! om du köper Gallardon kan jag sköta DeWalten







Var hittar du alla bilder?
Vad är detta för idioter?!? Vet de inte att Gallardon kommer som cab till hösten... (Jag såg en live utanför fabriken när jag var där nere...)

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Byt Bil skrev:
johann skrev:
Byt Bil skrev:
Därefter expresskörning (via Danmark för att byta bil) ner till Nürburgring för att köra tretimmars Endurance på Nordschleife.


Kul!
Vad var det för tävling?


Serien heter Castrol Haugg Cup "Nordeifelpokal". Det är väl lite av en farmarserie till VLN... För att vinna ska man köra inom vissa tidsintervall och förutbestämda idealtider. Detta var dock inget som vi brydde oss så mycket om. Vi körde för fullt, mer som träning inför kommande VLN-race...


Aha! Har kört CHC själv, bra för testning men deras koncept med idealtider är sådär.

Kul med fler svenskar i VLN! thumbs up

När skall ni köra och med vad?
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732



johann skrev:
Aha! Har kört CHC själv, bra för testning men deras koncept med idealtider är sådär.

Kul med fler svenskar i VLN! thumbs up

När skall ni köra och med vad?


Vi har inte spikat schemat riktigt ännu, men förhoppningsvis ska vi hinna med åtminstone ett lopp under hösten och några fler till nästa år. Kanske att vi kör ett till lopp i CHC i år också.

Vi kör med en orange Lotus SportElise... (Vi var med och körde med den i SLC på Mantorp sist, fast vi hann bara köra en (av tre) timmar innan en drivaxel gick sönder...)

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Byt Bil skrev:
Vi kör med en orange Lotus SportElise... (Vi var med och körde med den i SLC på Mantorp sist, fast vi hann bara köra en (av tre) timmar innan en drivaxel gick sönder...)


Den här antar jag att det är frågan om?


_________________
/Anton Lillsund
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732



Anton Lillsund skrev:
Byt Bil skrev:
Vi kör med en orange Lotus SportElise... (Vi var med och körde med den i SLC på Mantorp sist, fast vi hann bara köra en (av tre) timmar innan en drivaxel gick sönder...)


Den här antar jag att det är frågan om?



Det stämmer bra det!

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Byt Bil skrev:
Vet de inte att Gallardon kommer som cab till hösten...


De hade kanske inte tid att vänta

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Eftersnack
2005-07-18 - 2005-07-21 Grand Turismo Polonia
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
24 besök senaste veckan (22834 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande