Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Rejs bilder från slutet av -60 talet.
<<   1, 2, 3
9 besök senaste veckan (29108 totalt)
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 476



Niklas Larsson skrev:

Det är Picko Trobergs McLaren-Elva. Observera postlådan som var fastsatt baktill på bilen.


Några stycken bilder ur fars album, tagna på Dalsland Ring, osäkert vilket år.




_________________
/Markus Lefors
Austin Mini -75 1380
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



När Pickos körde/ägde bilen blev den ju känd som flygande postlådan (vilket ju redan konstaterats )
orsaken till den udda var att en regeländring krävde bagage på dessa racersportvagnar. Man skrotar ju inte en McLaren bara för det och Picko är ju en kreativ jäkel, så....

De som gissar på Esso Gunnarsson är inte alls fel ute, men han inte bara körde bilen vid några tillfällen, han köpte den (tror det var direkt av Picko) Den fanns i hans garage ändra fram till hans död för något/några år sedan (f-n vad närminnet är kass...) Var och kikade på bilen hos nya ägaren i våras.
Helt i orignalskick, brevlådorna sitter inte kvar (Esso använde dem inte)
Jäkligt kul att bilen finns kvar i landet, kanske vi får se den i historisk racing.
vore ju rätt kul med tanke på att också Lars Wramell & Co fina renovering, fört Diedens Dino tillbaka till banorna. thumbs up

Tänk om man fick uppleva ett gäng av dessa racersportvagnar live igen
Några äkta Lola T70 a la Bonnier och Norinder
En Carrera 6 a la Sten Axelsson
Dinon och McLaren bilarna.
Kanske några Chveron B8 eller B16 också.
en Royale RP 17, Astran och Focusen inte att förglömma!
Vilket heat det skulle vara i RHK-Cupen

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Gustav Dieden låg på min fars pluton var lite känd redan på den tiden och åkte då MG in på kaserngården...kul prick. Lite lagom speciell.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Esso Gunnarsson köpte McLaren av Picko mitt under säsongen 1967, efter det att Picko tröttnat på klassen.





Esso debuterade i Falkenberg 6 aug med att ta en andra plats efter Yngve Ropsqvist i en Lola T70 GT



_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Årets plask 1967.


_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Mikael Fogelström

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


otroligt härlig tråd det här! thumbs up

Jag skulle verkligen uppskatta mer bilder från Knutstorp från slutet av 60- och början på 70-talel.
Håller på med att ta fram Ring Knutstorp 1970 till Grand Prix Legends, men tyvärr har arbetet legat nere rätt länge av olika orsaker, mest pga brist på dokumentation på banan från tidsperioden.

Finns det möjligtvis lite fler bilder på gamla Lito:n där man ser den i sin helhet? Även bilder på omgivningarna runt banan är jag väldigt intresserad av. Har grävt djupt i Hyllinge MS bildarkiv, men tyvärr (i detta avseende) är de flesta motorsportbilder närbilder på bilar.

Här är en liten förhandtitt på hur GPL-banan ser ut idag, men den är långt ifrån färdigställd.
http://hem.bredband.net/b278271/Knutstorp.avi
Citera
Racing
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 103



LOLA T70!!!!!!!!!!
*känner dräglet rinna över hela hakan*

_________________
Jesper Karlsson
Citera
bernt_a
Vagnhärad
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Jättekul med dessa bilder, fortsätt snälla du. Lola T70 var väldigt häftig med sina brevlådor baktill. Jag är faktiskt så gammal att jag var med och såg dessa fantastiska bilar då det begav sig. Har även ägt 1 st R8 Gordini och 1 st BMW 1800 TI, häftiga bilar då på tiden. (Man skulle sparat dem). Jag ser fram mot att du hittar flera bilder från slutet av 60-talet.

_________________
AnB
Bernt Andrén
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6488



Martin Pålsson skrev:




Väcker upp en gammal tråd, hur går det med en eventuell möjlighet att trycka upp diabilden i lite större format? Nu när det är mörkt hemma vill man ju ha något fint att lysa upp på väggarna

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Bilder o videos
Rejs bilder från slutet av -60 talet.
<<   1, 2, 3
9 besök senaste veckan (29108 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande