Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3 ... 10, 11, 12 >> 1 besök senaste veckan (13776 totalt) |
F1 - Hungaroring
Bara en vecka efter Tysklands GP så smäller det igen (internt mercedesskämt ![]() ![]() Vågar vi tro på Kimi denna gången? Han borde iaf komma med en ny maskin. Alonso tar nog tillräckligt många poäng för att teoretikerna ska hålla sig på mattan...mästare är han redan. Schumiseger har jag slutat tro på... Montoya är inne på tävling två, kanske läga att skjuta motorn redan på fredagsträningen? Bättre det än i racet. Finns det någon mer som kan vinna av egen kraft? Möjligtvis Fisi men han har varit en besvikelse sen andra loppet så hjonom tror jag inte på längre. Button kan kanske fortsätta nosa på pallen? Hoppas det ![]() Coulthard, Massa och Toyota lär väl kämpa om resten av poängen.. Är det många som bryter öppnas dörren för Williams ![]() I botten får vi se om mitt kära Minardi fortsätter att göra framsteg. Kan Albers fortsätta i samma stil sitter han i en vassare bil nästa år ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Re: F1 - Hungaroring
Vad negativ du är nu då?..... Klart att han sitter kvar i Minardi och att DOM är vassare nästa år och kör ifrån Williams.... (fast det kan nog hända redan i år ![]() |
||||
Det är väl knappast nån som säger emot om man gissar på minst ett maskinhaveri hos McLaren? Sen får de kalla det vad de vill...
Ferrari har väl gett upp den här säsongen nu och gör nån extremchansning för att se vad de kan lära sig. Eventuellt blir det poäng i slutänden. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Williams tar en pallplats med Heidfeldt, om Trulli kör av i starten
![]() Kimi tror jag nog vinner denna gång.. Alonso 2:a och Heidfeldt 3:a ev kan även Webber stå som trea beronde på hur han kvalar.. men det ser mörkt ut. Coulthard placerar sig 5:a.. Montoyas bil havirerar... Karthakein får minnst 1 punktering. Fisichella går på för hett och kör ut sig själv och ev nån av Ferrarina! Sår ser min förslag ut.. Solklara och vilda gissningar ![]() ![]() _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||
Re: F1 - Hungaroring
Jag har aldrig skrivit att han ska byta team ![]() Fast han borde vara intressant för andra team. Han uppfyller grundkraven - SRS. Snabb - Rutinerad - Sponsrad. _________________ /Kristian Elisson |
||||
Jag tippar på en oväntad segrare: Schumacher. Om jag inte minns fel har han varit väldigt framgångsrik i Ungern. Vädret - det lär bli riktigt varmt... så om det inte åskar (det gör det väldigt sällan) så blir det ett torrt race.
_________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
Jag älskar underdogs!. Och att Minardi med Albers kör snabbare och snabbare, kan jag inte låta bli att småle åt!. Var det inte för en många år sedan som ngn gav Minardi "en present" , och rekonstruerade deras bilar, och vips var de ngn sekund snabbare per varv.
Minns inte om det var en avskedsgåva eller hur det var.. ngn som kan få mig att sluta gå o grubbla på detta? _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Du kanske tänker på när Minardis chefsdesigner blev handblockad till Toyota mitt under säsong? _________________ /Kristian Elisson |
||||
Har visserligen inte med just detta lopp att göra men om detta stämmer verkar som att Williams kommer att köra med motorer från Cosworth nästa säsong.
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/moto |
||||
Har sett det på fler ställen så det stämmer nog. Dock är det ett annat F1-rykte som fått ny fart och som skrämmer mig ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Vilket då? att även Jordan ska komma med ny bil och hitta lite mera fart och fortsatt vara aningens snabbare än Minardi ? ![]() |
||||
Nejdå, den har vi redan sett på bana och den skrämmer oss inte ![]() Däremot har Paul fem intressenter som gärna köper stallet... Allt från Irvine ihop med ryska vodkamiljardärer till Hyundai ![]() Dessvärre viftas det med mycket pengar och Paul är innerligt trött på Mosley, ve o fasa. _________________ /Kristian Elisson |
||||
Jag kommer till 100% gå ut och lägga mig på gräsmattan och asgarva i timmar om Hundhajarna (Huyndai) köper upp Minardi... En filosofi om F1 och sedan ha ett bilmärke som Huyndai bakom sig är så ytterst komiskt så att jag asgarvar redan!!
![]() Förlåt öfr ett meningslöst post men fasiken vad skoj!!! ![]() _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||
![]() ![]() Jag hoppas innerligt att det blir kvar som privatstall. Jag hade som dröm som liten att bli förare åt Minardi och göra/bygga upp de till vinnare. Åhh vilken vacker dröm det var... ![]() ![]() Tror att McLaren blir lika giftiga som vanligt. Men frågan är ju den vanliga också, håller bilarna ![]() Jag tror att Alonso plockar denna också..eller ska Kimi eller Monty få vinna någon gång? Hoppas mer på det senare faktiskt... _________________ Rachid Rachid |
||||
Det finns en ljus sida på Hyundaidealen med. Det är om de nöjer sig med att bygga motorer (planer finns, både till F1 och IRL). Har man motorer från Hyundai kan man räkna med gott om asiatiska sponsorer. Dessutom behöver väl vildpannan Sato en styrning snart ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
De ska nog använda gamla avlagda Mitsubishimotorer precis som de gör i sina gatbilar. ![]() Jag tror dock inte att man bara kan skoja bort Hyundai, det företaget går rätt fort framåt. Dock får de nog ha lite mer tålamod än vad de hade i sin rallysatsning... Men jag håller med, hoppas de bara nöjer sig med motorer, det får inte bli färre privatstall i F1. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Koreaner är av historiska själ inte så roade av Japaner. Och det är väl knappast den Japanska marknaden man satsar på (säljs Hundaj ens där?). _________________ Johan Rådlund |
||||
Det har väl precis blivit ett till, så det gör väl inget om ett försvinner i en avlägsen framtid? |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3 ... 10, 11, 12 >> 1 besök senaste veckan (13776 totalt) |