Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 - Hungaroring
1, 2, 3 ... 10, 11, 12   >>
1 besök senaste veckan (13776 totalt)
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
F1 - Hungaroring

Bara en vecka efter Tysklands GP så smäller det igen (internt mercedesskämt ).
Vågar vi tro på Kimi denna gången? Han borde iaf komma med en ny maskin.
Alonso tar nog tillräckligt många poäng för att teoretikerna ska hålla sig på mattan...mästare är han redan.
Schumiseger har jag slutat tro på...
Montoya är inne på tävling två, kanske läga att skjuta motorn redan på fredagsträningen? Bättre det än i racet.
Finns det någon mer som kan vinna av egen kraft? Möjligtvis Fisi men han har varit en besvikelse sen andra loppet så hjonom tror jag inte på längre.
Button kan kanske fortsätta nosa på pallen? Hoppas det thumbs up
Coulthard, Massa och Toyota lär väl kämpa om resten av poängen..
Är det många som bryter öppnas dörren för Williams
I botten får vi se om mitt kära Minardi fortsätter att göra framsteg. Kan Albers fortsätta i samma stil sitter han i en vassare bil nästa år

Här sen Nov 2002

Re: F1 - Hungaroring

Kristian Larsson skrev:

I botten får vi se om mitt kära Minardi fortsätter att göra framsteg. Kan Albers fortsätta i samma stil sitter han i en vassare bil nästa år

Vad negativ du är nu då?.....

Klart att han sitter kvar i Minardi och att DOM är vassare nästa år och kör ifrån Williams.... (fast det kan nog hända redan i år )

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Det är väl knappast nån som säger emot om man gissar på minst ett maskinhaveri hos McLaren? Sen får de kalla det vad de vill...
Ferrari har väl gett upp den här säsongen nu och gör nån extremchansning för att se vad de kan lära sig. Eventuellt blir det poäng i slutänden.

Sundsvall
Här sen Sep 2003

Williams tar en pallplats med Heidfeldt, om Trulli kör av i starten . Nu vänder det!

Kimi tror jag nog vinner denna gång.. Alonso 2:a och Heidfeldt 3:a ev kan även Webber stå som trea beronde på hur han kvalar.. men det ser mörkt ut.

Coulthard placerar sig 5:a..

Montoyas bil havirerar...

Karthakein får minnst 1 punktering.

Fisichella går på för hett och kör ut sig själv och ev nån av Ferrarina!

Sår ser min förslag ut..

Solklara och vilda gissningar

Jorpa
Stockholm-Grödinge
Här sen Apr 2004

Jag har slutat hoppas på Kimi seger så jag gissar på att hans maskin dör på 5varvet efter det att han har varit snabbast på alla träningar samt kval

Jönköping
Här sen Dec 2002

Skomakarn ligger otäckt nära Kimi i sammandraget, så nu får Merca/McLaren se till att det håller.

Brukar inte Renault fungera bra i Ungern? Nåt med luften, tror jag.

Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator
Trådstartare
Re: F1 - Hungaroring

Fredrik - SLC skrev:
Kristian Larsson skrev:

Vad negativ du är nu då?.....

Klart att han sitter kvar i Minardi och att DOM är vassare nästa år och kör ifrån Williams.... (fast det kan nog hända redan i år )

Jag har aldrig skrivit att han ska byta team Resultat ger pengar - pengar ger resultat...
Fast han borde vara intressant för andra team. Han uppfyller grundkraven - SRS. Snabb - Rutinerad - Sponsrad.

Täby
Här sen Jun 2004

Skulle vilja se Kimi vinna alla tävlingar nu
Alonso börjar bli super kaxig nu
Som Skomakarn förut

Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

Jag tippar på en oväntad segrare: Schumacher. Om jag inte minns fel har han varit väldigt framgångsrik i Ungern. Vädret - det lär bli riktigt varmt... så om det inte åskar (det gör det väldigt sällan) så blir det ett torrt race.

AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Jag älskar underdogs!. Och att Minardi med Albers kör snabbare och snabbare, kan jag inte låta bli att småle åt!. Var det inte för en många år sedan som ngn gav Minardi "en present" , och rekonstruerade deras bilar, och vips var de ngn sekund snabbare per varv.
Minns inte om det var en avskedsgåva eller hur det var.. ngn som kan få mig att sluta gå o grubbla på detta?

Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator
Trådstartare
AndreasNystrom skrev:
Jag älskar underdogs!. Och att Minardi med Albers kör snabbare och snabbare, kan jag inte låta bli att småle åt!. Var det inte för en många år sedan som ngn gav Minardi "en present" , och rekonstruerade deras bilar, och vips var de ngn sekund snabbare per varv.
Minns inte om det var en avskedsgåva eller hur det var.. ngn som kan få mig att sluta gå o grubbla på detta?

Du kanske tänker på när Minardis chefsdesigner blev handblockad till Toyota mitt under säsong?

Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

Har visserligen inte med just detta lopp att göra men om detta stämmer verkar som att Williams kommer att köra med motorer från Cosworth nästa säsong.

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/motorsport/formula_one/4722519.stm

Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator
Trådstartare
Andreas A skrev:
Har visserligen inte med just detta lopp att göra men om detta stämmer verkar som att Williams kommer att köra med motorer från Cosworth nästa säsong.

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/motorsport/formula_one/4722519.stm

Har sett det på fler ställen så det stämmer nog.

Dock är det ett annat F1-rykte som fått ny fart och som skrämmer mig

Här sen Nov 2002

Kristian Larsson skrev:

Vilket då? att även Jordan ska komma med ny bil och hitta lite mera fart och fortsatt vara aningens snabbare än Minardi ?

Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator
Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
Kristian Larsson skrev:

Vilket då? att även Jordan ska komma med ny bil och hitta lite mera fart och fortsatt vara aningens snabbare än Minardi ?

Nejdå, den har vi redan sett på bana och den skrämmer oss inte

Däremot har Paul fem intressenter som gärna köper stallet... Allt från Irvine ihop med ryska vodkamiljardärer till Hyundai
Dessvärre viftas det med mycket pengar och Paul är innerligt trött på Mosley, ve o fasa.

Sundsvall
Här sen Sep 2003

Jag kommer till 100% gå ut och lägga mig på gräsmattan och asgarva i timmar om Hundhajarna (Huyndai) köper upp Minardi... En filosofi om F1 och sedan ha ett bilmärke som Huyndai bakom sig är så ytterst komiskt så att jag asgarvar redan!! ...

Förlåt öfr ett meningslöst post men fasiken vad skoj!!!

Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

TheProphet skrev:
Jag kommer till 100% gå ut och lägga mig på gräsmattan och asgarva i timmar om Hundhajarna (Huyndai) köper upp Minardi... En filosofi om F1 och sedan ha ett bilmärke som Huyndai bakom sig är så ytterst komiskt så att jag asgarvar redan!! ...

Förlåt öfr ett meningslöst post men fasiken vad skoj!!!

thumbs up

Jag hoppas innerligt att det blir kvar som privatstall. Jag hade som dröm som liten att bli förare åt Minardi och göra/bygga upp de till vinnare. Åhh vilken vacker dröm det var... Hur fräckt är det att vinna med en McLaren, Renault eller Ferrari??

Tror att McLaren blir lika giftiga som vanligt. Men frågan är ju den vanliga också, håller bilarna

Jag tror att Alonso plockar denna också..eller ska Kimi eller Monty få vinna någon gång? Hoppas mer på det senare faktiskt...

Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator
Trådstartare
TheProphet skrev:
Jag kommer till 100% gå ut och lägga mig på gräsmattan och asgarva i timmar om Hundhajarna (Huyndai) köper upp Minardi... En filosofi om F1 och sedan ha ett bilmärke som Huyndai bakom sig är så ytterst komiskt så att jag asgarvar redan!!

Det finns en ljus sida på Hyundaidealen med. Det är om de nöjer sig med att bygga motorer (planer finns, både till F1 och IRL). Har man motorer från Hyundai kan man räkna med gott om asiatiska sponsorer.
Dessutom behöver väl vildpannan Sato en styrning snart

Ronneby
Här sen Sep 2003

Kristian Larsson skrev:

Det finns en ljus sida på Hyundaidealen med. Det är om de nöjer sig med att bygga motorer (planer finns, både till F1 och IRL).

De ska nog använda gamla avlagda Mitsubishimotorer precis som de gör i sina gatbilar.

Jag tror dock inte att man bara kan skoja bort Hyundai, det företaget går rätt fort framåt. Dock får de nog ha lite mer tålamod än vad de hade i sin rallysatsning...

Men jag håller med, hoppas de bara nöjer sig med motorer, det får inte bli färre privatstall i F1.

JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
Dessutom behöver väl vildpannan Sato en styrning snart

Koreaner är av historiska själ inte så roade av Japaner. Och det är väl knappast den Japanska marknaden man satsar på (säljs Hundaj ens där?).

Linköping
Här sen Okt 2003

Joakim Winkler skrev:
Kristian Larsson skrev:

Det finns en ljus sida på Hyundaidealen med. Det är om de nöjer sig med att bygga motorer (planer finns, både till F1 och IRL).

De ska nog använda gamla avlagda Mitsubishimotorer precis som de gör i sina gatbilar.

Jag tror dock inte att man bara kan skoja bort Hyundai, det företaget går rätt fort framåt. Dock får de nog ha lite mer tålamod än vad de hade i sin rallysatsning...

Men jag håller med, hoppas de bara nöjer sig med motorer, det får inte bli färre privatstall i F1.

Det har väl precis blivit ett till, så det gör väl inget om ett försvinner i en avlägsen framtid?
Citera
Elitracing (åskådarracing)
F1 - Hungaroring
1, 2, 3 ... 10, 11, 12   >>
1 besök senaste veckan (13776 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande