Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Fiero GT -87 BMW M60B40 V8 [FILM!!! sid 6]
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
9 besök senaste veckan (70319 totalt)
_maniac_
stockholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 640


Trådstartare
Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2007-07-01 -- 2007-11-30
Senast godkända besiktning: 2006-11-16
Föreläggande: Nej Körförbud: Nej

Seriöst, jag kan inte förklara hur det gick till, det tar 2 hela sidor här på forumet. Var ett jävla äventyr, men jag spelade helt omedveten och körde den här "men den förra ägaren försäkrade att det var en fiero".

alltså.. man kan säga att det jag klarade mig på var att pontiacens original motorfamilj, dvs V6an, har en GM interkod som är i stil med QZMCLP-G6V8HS typ. där "V8" fällde avgörandet

Flygande?! Säger bestämt NEJ på den frågan


Helt sinnessjukt är det iaf!

_________________
Michael Vallinder

"Fast is when munching the throttle is just plain scary..."
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Galet!! thumbs up

Men jag tycker ändå att du ska skriva ner de två sidorna !!
Har man sagt A får man allt säga B

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Det lönar sig att inte säga för mycket...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Niklas Falk skrev:
Det lönar sig att inte säga för mycket...


Önskar jag kunde lära mig det nån gång!!

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



GRATTIS!!

Då är du välkommen till Trelleborg för att visa upp bilen.

Så kan vi dra en repa och se vilket som är snabbast, kompressormatad V6'a eller Tysktillverkad V8.

Fredrik
Citera
Hellas
Stockholm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 440



_maniac_ skrev:
Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2007-07-01 -- 2007-11-30
Senast godkända besiktning: 2006-11-16
Föreläggande: Nej Körförbud: Nej


Grattis,
och vissa som får nerslag för att blinkersen inte har rätt gula ton..

Läser du fortfarande mailen till din KTH-adress?

/Pär
Citera
_maniac_
stockholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 640


Trådstartare
Att blinkersen är röda är inget fel besiktningsmässigt men det leder till böter om polisen tar en på vägarna :P Fast jag har aldrig varit med om att polisen stoppat en importad biloch bötfält för blinkers. Jag har parkerat brevid polisen flertalet gånger.


Jo jag läser fortfarande min kth-mail, den verkar fortfarande fungera så.. hehe. Dåra ?

_________________
Michael Vallinder

"Fast is when munching the throttle is just plain scary..."
Citera
J. Lindgren
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 38



Jag kan intyga att den där bilen är ganska vass. Så att säga.
Du borde langa upp en bild på motorn, som den ser ut nu!

_________________
Johan Lindgren
Citera
_maniac_
stockholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 640


Trådstartare
Har uppdaterats dåligt, ska slänga upp lite bilder snart på bygget. Är ju i princip klart nu allting. chassie bromsar å skit.

_________________
Michael Vallinder

"Fast is when munching the throttle is just plain scary..."
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Har inte kikat in här på ett tag, kul att det hänt lite

_________________
Martin Öberg
Citera
_maniac_
stockholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 640


Trådstartare
Fixat lite med chassiet. Inte så mycket att säga förutom att det är avfjädrat till 2.1 Hz fram och 2.2 Hz bak.

50% cambergain i framvagnen, mycket scvrub radie, hehe. Är väll typ det om det.

Byggt om till coil-over i fram också.

_________________
Michael Vallinder

"Fast is when munching the throttle is just plain scary..."
Citera
_maniac_
stockholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 640


Trådstartare
Lite bättre bromsar än orig.


_________________
Michael Vallinder

"Fast is when munching the throttle is just plain scary..."
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Vad är det för bromsar du använt?

Fredrik
Citera
_maniac_
stockholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 640


Trådstartare
oken är från Mercedes ML55 AMG. Stål/alu hybrid. Inte så jättesjyssta men billiga.

Skivorna är 320x30mm från mercedes S 600 -94 typ.

_________________
Michael Vallinder

"Fast is when munching the throttle is just plain scary..."
Citera
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186



Så den är alltså inte reggad med BMW-motorn? Nu med de nya reglerna för motorbyte och ombyggt fordon borde det väl vara en baggis att regga den?
Citera
_maniac_
stockholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 640


Trådstartare
Jo, det är väll planen att regga om den i sinom tid. Men så länge den slinker igenom besiktningen som vanligt så vetifaan.. :P hehe.. Nämen, får se. vad SFRo säger när jag har uppgraderat allt.

_________________
Michael Vallinder

"Fast is when munching the throttle is just plain scary..."
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Slirar SPEC 3 kopplingen ännu, eller har den lärt sig att greppa??

Fredrik
Citera
_maniac_
stockholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 640


Trådstartare
Jag har inte köpt nån ny koppling än :/ Det är på G men jag hittar inget bra ställe i USA som kan sälja mig både ny bra koppling (SPEC?) samt nya hjullager/ledlager.

Svenska återförsäljaren av SPEC har lagt ner, för mycket felleveranser. Så jag kör orig koppling fortfarande. Den slirade ju vid hårda växlingar, får se hur den fungerar annars, jag ska börja köra bilen lite till å från jobbet nästa vecka, ska jag kolla hur allt lirar med bromsar och chassiet osv.

Men beställning av ny koppling måste göras inom en snar framtid.

_________________
Michael Vallinder

"Fast is when munching the throttle is just plain scary..."
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3371



*host*

Hur går det med lilla bilen?

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
_maniac_
stockholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 640


Trådstartare
Jo det går finfint, hehe.

Förutom att sommaren aldrig har dykt upp riktigt så jag har inte kört nånting med den knappt. Har varit lite lägenhetsflytt och sånt som kommit emellan också.

Det stora problemet i nuläget är väll att jag har inte har några R-däck så jag har inte pressat den så hårt alls än vilket är lite oroväckande, vet inte om motor och kylning osv fungerar helt hundra. Allt ser ju lugnt ut men skulle vilja köra på bana nån gång i år iaf.

Bromsreduceringsventilen skall också bytas ut mot en från en Renault 5 GTE. Orig ventilen är livsfarligt och har massa hyss för sig, bla kan bromsarna "kladda" fast :P det är lite läskigt.

_________________
Michael Vallinder

"Fast is when munching the throttle is just plain scary..."
Citera
PerKr
Mariestad
Här sen Feb 2007
Inlägg: 470



Var det bara frambromsarna som du uppgraderade? Gissar att du använde "standard-metoden" för 84-87, dvs svarva ner de gamla skivorna/naven? Hur gjorde du med huvudcylindern?

_________________
Per Kristoffersson

Kristoffersson Engineering
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Fiero GT -87 BMW M60B40 V8 [FILM!!! sid 6]
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
9 besök senaste veckan (70319 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande