Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Spårvalsbeskrivning Gelleråsen?
1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (14717 totalt)
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Det vore väldigt trevligt om någon kunde göra en spårvalsbeskrivning av Gelleråsen innan vi ska dit den 13/4

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 297



Fixa fram en bild på banan så ska jag hjälpa dig att rita in rätt linie åt dig....

_________________
Fun Is Not A Straight Line!!!

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Abarth skrev:
Fixa fram en bild på banan så ska jag hjälpa dig att rita in rätt linie åt dig....



https://rejsa.nu/?bana_info.asp?gellerasen

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 297



Det blev inte så bra men ungefär så här (ritade i paint)... Det finns väll alltid nå som kan visa dig där nere... Kommer jag ner så kan jag visa dig runt banan

_________________
Fun Is Not A Straight Line!!!

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Tips
Många av dom snabba förarna i SLC kör rakt på första högern i depåkurvans 3 högerkinkar, dvs ingen vänsterförflyttning.
Dock inte alla men många.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



Jag brukar alltid komma alldeles för långt ut i just den böjen, alldeles för fort, och med lite bakvagnssläpp.



Klart otäckt...har sett en bil i grusfållan på 2 hjul...som nästan stod och vägde innan den landade igen. Brrrrr.

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare

Fredrik - SLC skrev:
Tips
Många av dom snabba förarna i SLC kör rakt på första högern i depåkurvans 3 högerkinkar, dvs ingen vänsterförflyttning.
Dock inte alla men många.

Jag kör alltid så och kan garantera att det lönar sig med min bil iaf. Men jag fick en redig uppsträckning av gamle herr Bohlin att det var FEL.


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare

Sen i esset så lär Bohlin ut att man INTE ska följa högerkanten innan man svänger in i sista vänstern utan svänga in tidigt. Dvs han tycker inte man ska köra som på skissen. Jag körde som på skissen förut men har provat båda varianterna och tycker båda funkar bra iof

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 297



Det beror vad man kör för bil... Jag anser att man ska köra så här med en hyfsat standard framhjulsdriven bil som TomasT verkar ha.....
Men med en bakhjulsdriven bil skulle jag köra helt annurlunda än jag ritat.... Men jag ritade skissen för en framhjulsdriven bil som alla vet vill understyra och därför kan man inte gå så snålt för då kommer man inte ur kurvan tillräckligt fort utan driftar ut och får korigera ut ur kurvan vilket kostar tid... Men som sagt skulle jag köra en bakhjulsdriven så skulle jag köra helt annurlunda, bland annat gå in lite snävare imot kurvan som sagts i tidigare inlägg .....

Detta är min erfarenhet.... Men alla har ju olika körsätt ...

_________________
Fun Is Not A Straight Line!!!

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Magnus Thomé skrev:
Men jag fick en redig uppsträckning av gamle herr Bohlin att det var FEL.



Äh det säger han bara för att marginalerna blir klart mindre om något blir fel...... Och om du åkte i någon av hans bilar så vill han ha stora marginaler

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare

Jag glömde säga TACK Niklas thumbs up


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare

Fredrik - SLC skrev:
Magnus Thomé skrev:
Men jag fick en redig uppsträckning av gamle herr Bohlin att det var FEL.



Äh det säger han bara för att marginalerna blir klart mindre om något blir fel...... Och om du åkte i någon av hans bilar så vill han ha stora marginaler

Näää jag körde M3'an. Han ställer t.o.m. ut koner ivägen så man inte KAN åka så....

_________________
Magnus Thomé
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Magnus Thomé skrev:
Sen i esset så lär Bohlin ut att man INTE ska följa högerkanten innan man svänger in i sista vänstern utan svänga in tidigt. Dvs han tycker inte man ska köra som på skissen. Jag körde som på skissen förut men har provat båda varianterna och tycker båda funkar bra iof


Det är mycket stor skilnad på spår i s-et.....breoende om man har en motorstark tung bil, eller en litten klen.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Jag hoppas alla åker i det ritade spåtet i Ejes kurva... .....det ger mej en öppning på insidan

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 297



Det var det jag menade thumbs up det är ju skillnad på spårval om man har en eller en
...hehe...

_________________
Fun Is Not A Straight Line!!!

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Fredrik - SLC skrev:
Tips
Många av dom snabba förarna i SLC kör rakt på första högern i depåkurvans 3 högerkinkar, dvs ingen vänsterförflyttning.
Dock inte alla men många.


Jag kommer inte på, just nu, hur jag försöker åka i depåkurvan.......men med en tung bil måste försöka räta ut det .....annars har man för varma däck i slutet.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 297



Ja Ejes är en mycket bra omkörnings möjlighet för bakhjulsdrivna bilar eftersom dom kan ju använda bakhjulen att svänga med ...hehe...

_________________
Fun Is Not A Straight Line!!!

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Fan vad jag sörjer velodromen

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 297



Den skulle jag hjärna velat åkt i det lär visst ha gått riktigt fort i den

_________________
Fun Is Not A Straight Line!!!

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Abarth skrev:
Den skulle jag hjärna velat åkt i det lär visst ha gått riktigt fort i den


Det är inte bara avsaknad av velodromen...........svackan (som finns kvar, men känns knapt)..........VAR HELT UNDERBAR ATT HÅLLA FULT I

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Abarth skrev:
Det blev inte så bra men ungefär så här (ritade i paint)... Det finns väll alltid nå som kan visa dig där nere... Kommer jag ner så kan jag visa dig runt banan


Tackar och Bockar, blir och hård plugga spåret....

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Spårvalsbeskrivning Gelleråsen?
1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (14717 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande