Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Esther 7
1306 besök totalt
Abz
Runtuna
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Esther 7

Hallå alla med kunskaper om Esther 7!

Eventuellt ska det bli en liten rolig bil till i samlingen, men vill veta lite vad som utmärker en Esther 7 jämförelsevis med ex.vis en Westfield eller en Caterham. Ja, jag vet att Esthern är byggd i Sverige och en Westfield köper man i byggsats, men för övrigt? Skillnader i chassie, kvalitet etc...
Väldigt tacksam för svar..

Abz

Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004

Kvaliten på amatörbyggen variera väldigt mycket med byggaren..

De Esterbilar jag sett har varit väldigt fina och ser balanserade ut i proportionerna, jag tror även att de har en sund grundkonstruktion.

Sen beror det ju på vad man skruvar i för komponenter.

--VVTS--
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

www.esther.se

Ramen är lite stöddigare än de engelska "orginalen". Det är väl egentligen det enda som går att säga generellt. Men jag vet att ramtillverkarna fick en kopia på ett brev ifrån en värderingsman där han bedömde dem att vara ibland de finare av de "hemgjorda" kopiorna.

En fråga bara: Är det den inkagula med B23 du är intresserad av? Ta i så fall reda på om den är riktigt sanerad först. Den har stått i ett garage som skumfylldes då tryckeriet ovanför brann upp. Och det var en del diskussioner för något år sen, om hur det skulle utföras.

Lasse Svensson (tror kontaktvägar finns på hemsidan) kan nog berätta mer. Fast han är rätt upptagen fram till helgen med att arrangera karting-SM.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
J West

Här sen Jan 2004

Fortsätter med frågor i tråden..

JAg och far min har blivit sugna på att börja bygga en seven replika..
Från början så tänkte vi ju mest på westfield .. men de finns ju så många mer..
Några som har egna erfarenheter om de olika. Bra / dåliga.

Har hört att de finns väldigt prisvärda byggsatser från estland m.m. någon som hört mer om detta Länkar ?

MVH

Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004

Estfield:

www.racetech.ee

OK om man gillar Locost. Jag skulle inte bli nöjd med en dylik. Tror det finns någon på rejsa.

Esther är inte alls tokiga men det skiljer som sagt en del på de olika bilarna (jag har dock aldrig sett en dålig Esther).

Lotus Elite -60
BMW E30 Baur TC2 -85
Sportscar F1000
van Diemen RF75
MG Midget -61
Citera
Allmänt banåkaforum
Esther 7
1306 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande