Nürburgring
VLN 7 / 6 timmars race. (Nu med hur det gick i racet)
11548 besök totalt
<<   1, 2, 3, 4   >>
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



RS6 skrev:
De låg bra till, tror det var andra eller tredje plats i klassen. Sedan började bilen gå in i nödprogram igen . De halkade ner en bra bit efter fyra varv p g a detta. De beslutade att bryta då bilen inte gick att köra. Har själv kört bilen när den går in i nödprogramm, det går inte fort kan jag lova


Vi fick igång bilen igen men hade då trillat ner till näst sist i klassen och 128 totalt utifrån att ha legat 17 som bäst. Mer info kommer i racerapporten.
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2991



Anders Jonsson skrev:
Ser ju trots allt ut som om föraren bör ha kunnat kliva ur utan större problem.

Ja den bakre "garageporten" är ju öppen så det är väl bara att kliva ut!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Anders Jonsson skrev:
Kanske var det för mycket fart i senare delen av Karussellen? Då "poppar" man nog ut men en hiskelig fart och kan landa nästan var som helst!

Ser ju trots allt ut som om föraren bör ha kunnat kliva ur utan större problem.


Nja, jag tror inte att den "poppat" ut. De där bilderna är tagna efter att bilen är flyttad. Anledningen till att man inte vände på den är att tanken var tämligen trasig. Jag tror snarare att han fastnade i kantstenarna på insidan av karusellen, men exakt vad som hände vet jag inte då jag stod vänd åt andra hållet. Föraren klarade sig dock mycket riktigt utan några större skador. thumbs up




_________________
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Anders Dauner skrev:
Nja, jag tror inte att den "poppat" ut. De där bilderna är tagna efter att bilen är flyttad. Anledningen till att man inte vände på den är att tanken var tämligen trasig. Jag tror snarare att han fastnade i kantstenarna på insidan av karusellen, men exakt vad som hände vet jag inte då jag stod vänd åt andra hållet. Föraren klarade sig dock mycket riktigt utan några större skador. thumbs up


OK, förstår dock inte hur man kan "fastna" på insidan men i racing är ju allt möjligt så jag trar mig ur denna runda av "snillen spekulerar".

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Anders Jonsson skrev:
OK, förstår dock inte hur man kan "fastna" på insidan men i racing är ju allt möjligt så jag trar mig ur denna runda av "snillen spekulerar".


Ja, jag vet inte heller. Såg som sagt inte vad som hände så jag gissar också bara.

_________________
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Här finns nu en del av mina bilder från årets 6h: http://www.dauner.se/race/index.php?list=13

_________________
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



H.J. Stuck lär ha fått frågan om han inte hade lust att köra lite race i helgen som var. Resultatet blev att han tillsammans med Torsten Schubert och Claudia Hürtgen rattade #231 till seger i SP3 och en 9:e plats totalt. Bara sådär...

Söndagen ägnade han sedan åt att göra folk åksjuka i ringtaxin.


_________________
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Anders Dauner skrev:
H.J. Stuck lär ha fått frågan om han inte hade lust att köra lite race i helgen som var. Resultatet blev att han tillsammans med Torsten Schubert och Claudia Hürtgen rattade #231 till seger i SP3 och en 9:e plats totalt. Bara sådär...

Söndagen ägnade han sedan åt att göra folk åksjuka i ringtaxin.


Ett behagligt sätt att åldras på...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Sörpan skrev:
Ett behagligt sätt att åldras på...


Verkligen. thumbs up Dessutom lär han ha kört racet utan betalning, bara för att det var kul liksom.

_________________
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 916



Anders Dauner skrev:
Sörpan skrev:
Ett behagligt sätt att åldras på...


Verkligen. thumbs up Dessutom lär han ha kört racet utan betalning, bara för att det var kul liksom.


Fasen oxå!!! det är ju precis som vi.... Brothers

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



om ni går in på www.schwedenkreuz.se så finns en liten film med Peters start-varv från helgens race. Under "2005 - Filmer- 2005-08-27" så bör ni kunna hitta den.

_________________
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 916



Skön film på ett cleant varv! Den svarta Opeln ville inte ge sig....

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Anders Dauner skrev:
om ni går in på www.schwedenkreuz.se så finns en liten film med Peters start-varv från helgens race. Under "2005 - Filmer- 2005-08-27" så bör ni kunna hitta den.


hmm... det var alltså ungefär lika fort som Sabine körde med Transiten??

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



insomniac skrev:
Hmm... det var alltså ungefär lika fort som Sabine körde med Transiten??


Hur har du tänkt då? Det här är inkl. GP-slingan.

_________________
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Anders Dauner skrev:
insomniac skrev:
Hmm... det var alltså ungefär lika fort som Sabine körde med Transiten??


Hur har du tänkt då? Det här är inkl. GP-slingan.


Aha ok ja då är det ju skillnad...
hur mycket då??

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Anders Dauner skrev:
om ni går in på www.schwedenkreuz.se så finns en liten film med Peters start-varv från helgens race. Under "2005 - Filmer- 2005-08-27" så bör ni kunna hitta den.


Tack

Tyckte det lät som om ni hade problem med växellådan.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



torque skrev:
Skön film på ett cleant varv! Den svarta Opeln ville inte ge sig....


Den där Astran är inte bara envis, den går riktigt bra också. Dessutom är den en fröjd att både lyssna och titta på. Ljudet är riktigt ettrigt och den lyfter ofta på innerhjulet i kurvorna. Tror faktiskt att det finns en bild på den i lyfta-innerhjulet-tråden.

Tyvärr sitter inte kameran särskilt bra. Den skakar lite väl mycket plus att den pekar lite för mycket åt vänster. Men det blev inte mycket tid den här gången till att montera kamera. Iom att det var 227 startande bilar så kortade man ner den effektiva tiden i depån mellan kval och race. Dessutom ville funktionärerna köra bort oss från gridden innan Peter ens kommit på plats med bilen.

_________________
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



insomniac skrev:
Anders Dauner skrev:
insomniac skrev:
Hmm... det var alltså ungefär lika fort som Sabine körde med Transiten??


Hur har du tänkt då? Det här är inkl. GP-slingan.


Aha ok ja då är det ju skillnad...
hur mycket då??


och dessutom var ju Sabines tid BTG....

Snacka om att jämföra äpplen och päron!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



insomniac skrev:
Aha ok ja då är det ju skillnad...
hur mycket då??

Har inte den blekaste hur mycket det kan röra sig om. Hennes varvtid är ju dessutom BTG, dvs inte hela nordslingan.

Edit: Anders J pratade förmodligen inte i telefon samtidigt som han skrev sitt inlägg. Och därför var han aningens snabbare än jag.

_________________
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Lennart Jarmyr skrev:
Tyckte det lät som om ni hade problem med växellådan.


Vi får nog invänta Peters och James rapporter, men det stämmer att vi hade lite problem med lådan (växlar som hoppade ur osv.). Men om det är detta vi ser på filmen låter jag vara osagt. Det är ju trots allt bara första varvet.

_________________
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Härlig film!! thumbs up

Vill ni höra lite kritik från soff-Fangio?
.
.
.
.
Kunde tänka mig det, men här kommer det i alla fall!

Visserligen är det långlopp men jag tycker Peter är lite för snäll mot konkurrenterna och fullföljer inte riktigt attacker som i princip är klara.

Dessutom kunde han kanske planera lite bättre. Uppenbarligen hade han betydlit bättre top speed än Astran. I QH kommer han upp i häcken på Astran i uppförsbacken och tvingas släppa av lite precis när det var läge att gå på tidigt. Kanske hade det varit bättre och lämna lite lucka och sedan verkligen kunna ladda uppför backen och genom svängen för att kunna ta honom i utgången av Flugplatz?

Eller är jag ute och cyklar?

Vad skönt det är att mina race varv inte ligger på nätet!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Nürburgring
VLN 7 / 6 timmars race. (Nu med hur det gick i racet)
11548 besök totalt
<<   1, 2, 3, 4   >>