Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Titta på.... När bl.a forumchefen ska rejsa på riktigt.
<<   1, 2
10311 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
zeddie skrev:
Jag hjälper gärna till på Kinnekulle den 9:e och 11:e Maj. Jag har dock ingen funkislicens och jag kan tyvärr bara närvara på fredagen och söndagen. Jobbar på Lördagen...
Desto bättre är att Kinnekulle är min hemmabana så jag behöver varken reseersättning, boende eller frukost.

Behövs jag trots avsaknaden av Licens och Lördagsnärvaro?? Är svaret JA så slår jag dig en signal!

MVH
Andreas


Inte bara ja utan till och med ABSOLUT

Speciellt fredagen är värdefull för oss , Licensen är heller inget problem eftersom vi utbildar dig och fixar så du får en licens. Så slå mig gärna en signal.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Per-_
FFM
Här sen Feb 2003
Inlägg: 60



Eftersom jag inte vet om Magnus har möjlighet att svara på PM nu provar jag så här istället. Är det den blå golfen med startnummer 08 som Magnus kör? Hur många andra chaufförer kör den bilen? Kan man se när det är Magnus som kör? Ska han köra 8h imorgon?

_________________
Per Stohm
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Verkar ha varit lite problem(ifrån slc.se):
Citat:

Stötdämparexperten/VW Racing går tidigt i depå under 3-timmars för att fixa problem med styrningen. När man sen kommer ut en timme senare kvarstår dock ett litet jobbigt fel, rakt fram går bilen utmärkt, men mitt i kurvorna händer då och då att styrningen släpper med ett halvt rattvarv, vilket försämrar precisionen i körningen, om man säger.

Man haltar dock i mål såsmåningom på en 27:e plats med 59 körda varv.

Klart jobbigt problem när styrningen glappar med ett halvt varv då och då...

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Per-_
FFM
Här sen Feb 2003
Inlägg: 60



Stötdämparexperten, då är det den blå. (kanske inte finns fler golfar )Lycka till i regnet iaf.

_________________
Per Stohm
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Magnus och teamet kör inte idag.........Ras i servot.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



ButterflyRacing skrev:
Magnus och teamet kör inte idag.........Ras i servot.


Jaha, var det styrservot som krånglade. Jag tyckte det verkade så skumt när man läste felbeskrivningen på slc.se

Hehe, kom till att tänka på ett troligen oerhört lokalt gammaldags sydhallänskt ord ; "sillamjölke". Man hade t.ex kunnat säga "Vilka sillamjölkar som inte kopplade ur servon och körde ändå". Men hade det bara varit jättetungt att köra utan den hade dom ju säkert gjort det idag, men troligen var det väl ännu mer tungstyrt....


Sillamjölke, kunde drängar som inte orkade lyfta och bära lika tunga stenar som dom andra drängarna kallas... dvs alla stenar under 100 kg eller så

_________________
Pär Hylander
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Pär Hylander skrev:
[Men hade det bara varit jättetungt att köra utan den hade dom ju säkert gjort det idag, men troligen var det väl ännu mer tungstyrt....



Det var inte tungstyrt........utan ett totalras i stytväxeln.
Blir lite spännande att köre, om man inte kan lita på att hjluen rörsig när man vrider på ratten.....

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



ButterflyRacing skrev:
Pär Hylander skrev:
[Men hade det bara varit jättetungt att köra utan den hade dom ju säkert gjort det idag, men troligen var det väl ännu mer tungstyrt....



Det var inte tungstyrt........utan ett totalras i stytväxeln.
Blir lite spännande att köre, om man inte kan lita på att hjluen rörsig när man vrider på ratten.....


aha, jag fattade fel igen . Jag trodde det "bara" var styrservon

EDIT: har dom styrservo öht? Hur vanligt/ovanligt är är det med styrservo?

På min räser som är från Hedenhös tid är där ingen servo, 2,25 varv mellan fulla rattutslag gör den rätt jobbig att manövera, speciellt i depån.

_________________
Pär Hylander
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Pär Hylander skrev:

EDIT: har dom styrservo öht? Hur vanligt/ovanligt är är det med styrservo?



Det är nog inte så ovanligt idag......och jag kommer att ha det

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2458



Pär Hylander skrev:

På min räser som är från Hedenhös tid är där ingen servo, 2,25 varv mellan fulla rattutslag gör den rätt jobbig att manövera, speciellt i depån.


Hellre det än 4,25 när bakvagnen ger sig iväg för att lukta på blommorna

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Johan

Hur gick det på ERF?

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2458



Fredrik - SLC skrev:
Johan

Hur gick det på ERF?


thumbs down

4 grader, konstant regn och snålblåst.. Slutade inte bättre än 19:e av 34 startande. Det var såphalt på banan och vi fick ingen temp i däcken alls. Sista timmen gav vi upp jakten och labbade med däcktryck för att skaffa oss lite erfarenhet till nästa tävling som sker under dessa förhållanden. Slutsatsen blev att vi åker på "gatdäck" istället när det är så kallt och regn . Vad som gjorde det hela värre igentligen är att alla åkte konstiga spår istället för att ligga någorlunda likadant så att banan torkar upp lite. Konsekvensen blev att det fanns inget torrt "racespår".. För de som inte provat det så kan jag berätta att det är inget kul att dundra(nåja, kanske inte dundra ) ner för rakan i kanske 160-170 blås och knappt kunna urskilja bilen som ligger 10 meter framför, ovanpå allt så fanns det en schysst vattenpöl i slutet på rakan (precis där den smalnar av) som fick bilen att vattenplana så där härligt strax innan det är dax att kliva på bromsarna istället . Blev mååååånga avvåkningar i den kurvan, räknade till 5 eller 6 avvåkningar(inte av mig dig, utan andra bilar ) under mitt 80 minuters stint, och då var säkert hälften av de 80 minuterna bakom pacecar (som förövrigt korde på tok för fort)

Vi bärjade ju 11 poäng, men det kan vi inte vara nöjda med...


Racet kan nog sammanfattas med kallt som fanken, blött så ini norden, halt så att det inte är sant.

En illustrerande bild (Magnus bakom ratten)


_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Att ni skulle ha vanliga gatdäck trodde jag att du lärt dig Johan...eller skiter du i allt jag säger till dig?!

Ingen hemlis iaf sedan TRM åkte slalom...

Jasses utgång på start och mål är bara sååå cool! Klart i "Rauno Aaltonen i 1800 Ti/SA"-klass.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2458



AL skrev:
Att ni skulle ha vanliga gatdäck trodde jag att du lärt dig Johan...eller skiter du i allt jag säger till dig?!



Ja?

Hade inte väntat mig så kallt väder, prognosen sa också att det skulle klarna upp under eftermiddagen. Men, racet gick ju i det vi skåningar kallar Norrland (norr om Hallandåsen) så man borde kanske ha förberett sig på sådant väder

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Hur gick det för 'chefen' då, hann han köra nåt innan styrningen pajade?

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591



Själv fixade jag Regn-däck Till Chalmers Volvon igår eftermiddag... Vanliga gatdäck, funkade tydligen bra enligt förarnas rapporter.
Noterade när allt var över att däcken hade vridit sig på fälgen. Frågan är väl hur många varv...
Monteringspasta är halkigt och jag var inte snål.

Hoppas det blir bättre väder nästa gång bara.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Johan f.k.a M3E30 skrev:
AL skrev:
Att ni skulle ha vanliga gatdäck trodde jag att du lärt dig Johan...eller skiter du i allt jag säger till dig?!



Ja?

Hade inte väntat mig så kallt väder, prognosen sa också att det skulle klarna upp under eftermiddagen. Men, racet gick ju i det vi skåningar kallar Norrland (norr om Hallandåsen) så man borde kanske ha förberett sig på sådant väder


*suckar*

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542



AndersY skrev:
Hur gick det för 'chefen' då, hann han köra nåt innan styrningen pajade?


Ne, inte vad det verkade när jag snackade med honom. Rätt trist att inte få köra ordentligt när man är så sugen! ...men det är ju inte slut på säsongen thumbs up

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Inför träffar
Titta på.... När bl.a forumchefen ska rejsa på riktigt.
<<   1, 2
10311 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande