Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hjälp! Låna hjälm?
795 besök totalt
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Hjälp! Låna hjälm?

Fick just slutinstruktionerna för Superkart-EM racet på Mantorp Park i samband med STCC finalen 16-17 September, och dom har precis strukit Snell 95 som godkänd märkning, vilket betyder att min (i våras) nylackade hjälm inte får åkas med eftersom den har just den märkningen.

Godkända hjälmmärkningar är nu endast:
- K98 and SA2000 (USA),
- British Standards Institution A-type and A/FR-type
- BS6658-85, including any amendments (Great Britain),
- SFI Foundation Inc., Spec. SFI 31.1A and 31.2A (USA).

Eftersom detta (högst troligen) är mitt sista race i Superkart så känns det brutalt onödigt att åka och köpa en hjälm för ett enda race och som dessutom är ganska dyr.

Därför undrar jag, finns det någon vänlig själ har på rejsa som har en godkänd hjälm i storlek small (56) som kan tänkas låna ut den mot ersättning (typ ett par flaskor bubbel eller så) under den helgen?

Tacksam för lån eller tips om var jag kan få tag på en hjälm att låna.

/Benjamin

meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Sorry ingen hjälm att låna ut, men jag måste fråga: Varför ska du sluta med superkart?

Stockholm
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Up, eftersom jag fortfarande saknar en bra hjälm & lite OT varning på svaret...

meldert skrev:
....men jag måste fråga: Varför ska du sluta med superkart?

Det är som sagt, högst sannolikt, att jag slutar men inte 100%. Har en eventuell lånestyrning på gång i en kanonkart om jag vill dock. Jag älskar klassen och rejsa på bana är det bästa jag vet men...

det är lite blandat varför jag/vi (min fru anneli är lika mycket en del av framgången) funderar på att lägga ned verksamheten:
- kört 12 säsonger & kommer liksom inte längre utan internationell satsning = mucho dineros, sponsorer finns det visserligen men frågan är om man orkar med resandet?
- låter o-ödmjukt men: "man skall sluta på topp" å efter senaste två årens kanonår, säger murphy's lag att det är dags för lite motgångar och en sådan säsong vet jag inte om jag tyar längre.
- det är dags att lägga lite krut på jobbet igen...
- vi har skaffat goldenvalp hemma, som man inte kan ta med hursomhelst på racen, en orsak god som någon, hundvakter finns det men lämna bort en sån här sötnos???

Kommer annosera ut den efter Mantorp, intresserade kan PM:a redan nu. Snabbare kart finns det inte i Sverige.

Allmänt banåkaforum
Hjälp! Låna hjälm?
795 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande