Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-09-06 Anderstorp!!
<<   1, 2, 3, 4   >>
9 besök senaste veckan (13785 totalt)
Freddan72
Västra Frölunda
Här sen Aug 2005
Inlägg: 500



Patrik Rydh skrev:
Freddan72 skrev:
Toppenväder och bra stämning .

Jag är dock kritisk till att bilar med olika effekt/väghållning/däck ska åka samtidigt på banan. Jag var nära att bli påkörd igår på start/mål rakan när en förare fick för sig att det var okej att köra om mig på min vänstra sida. Jag själv var på väg mot vänster så att han/hon kunde passera på högern. Jag säger bara JÄVLA TUR att jag upptäcke bilen i sidospegeln och hann ändra kurs >

Bilder från mig kommer inom kort.


Är man på väg att bli omkörd så ska man hålla sitt spår utan att göra några lustiga manövrar


Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser ett sådant här inlägg

_________________
Fredrik Ståhlgren

Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36
Fiat Coupé 20V Turbo Plus
https://www.instagram.com/fred_fiat/
Citera
Håkan Svensson1
Växjö
Här sen Sep 2005
Inlägg: 19



Första gången för mig på bana, det var verkligen grymt kul men man kände sig som en bromskloss ibland, men man lär sig.
Jag hade gärna set att det va två klasser, tror det hade varigt roligare för alla. Annars är det fint annordnat, all kred till dom som fixat.

Håkan
(körde röd 205:a)

_________________
Håkan Svensson
205gti-89 under uppbyggnad
Citera
Jannis
Växjö/Thessaloniki
Här sen Feb 2004
Inlägg: 349



Tack för en skit kul dag .!
Troligen den sista körningen på anderstorp för i år ...

ha de gött!!!

_________________
Jannis Dimtsas
Mobilmec AB
www.mobilmec.se
www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik )
www.Dimtsas.com
PCS & PCSR #7755
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Så, dags för ett gäng bilder, med och utan kommentarer:


Hur prydligt bygge som helst.


Satt ett turboaggregat ifrån en Uno nånstans långt nere i motorummet. Pga kopplingsproblem var den dock nertagen till en 100 hk för dagen. Ägaren, som sade sig smyga runt här på forumet då och då får gärna rätta och komplettera


Största anledningen att jag var på banan den här gången. Polaren hade testkväll med sin ModsportCobra inför säsongsavslutet de 24:e. Gick väl skapligt fort, om man säger så...


Jannis, jag såg att det rök om bakdelen i första passet, var det bara däcksrök eller?


Max attack, hela första passet, på gott och ont.


Grålle?




Ehh, humm, joo, trångt var det... Och för en banträff kanske en aning friskt satsat. Målkurvan blir ju liksom lite trång på slutet.




Slicks och urrensad inredning på en Fiesta Mk2... samt ett borttaget lyse i fronten. Turbosleeper?




Känner mig rätt nöjd med den här bilden faktiskt.


Hur högt kan du få en Golf att lyfta sitt inre bakhjul egentligen?


Snygg 944 Turbo med väldigt underliga framdäck. Speedmaster eller vad de nu hette. Tror inte de gör bilen rätta...





Så, ni får en bunt till imorgon. Det är såååå långtråkigt att göra det här med modem.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
t16
Vetlanda
Här sen Jun 2005
Inlägg: 370



Jaha, det var nog sista bankörningen för mig i år, fick köra ett pass med kompisens bil och tyckte inte det gjorde något att det var många bilar på banan eftersom man får lite att jämföra med, däremot så kan jag bara hålla med om att en del körde respektlöst!

Man anar nästan att vissa jagar varvtider som stressar dem till onödiga trängningar osv. dessa bilar har dessutom sällan problem att köra om på rakorna eftersom de oftast är motorstarka så det är ju onödigt att de kastar sig mellan när man ska in mot apex!

om jag förstått rätt så tar de in motorcyklar pga. att det inte finns tillräckligt många bilar föranmälda?
Annars hade det varit en ide att ha en snabb och en lugn grupp.

När man kör det kurviga partiet kan man inte ha full koll i backspegeln, man ser oftast på bilen framför om de sett en för de håller antingen inner eller ytter för att man ska kunna köra förbi.

Men sen tycker jag att det är lika störande(dock ej farligt) att en del inte släpper förbi en trots att man kör fortare, sedan går de lika fort eller lite snabbare på rakorna så man inte kommer om för att sedan köra ivägen i nästa kurva igen.
och då menar jag under en lång sträcka så de garanterat sett en.

Hur blir det nästa år? det är ju ett jätte bra initiativ som jag ser fram emot! thumbs up

Jag ska slänga upp lite bilder oxå, tyvärr så förstörde den låga solen möjligheten till bra bilder i början.

mvh

_________________
Dennis Mollberg
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Argentaperra skrev:
Det var det dummaste jag läst. Det är väl den omkörandes ansvar att uppmärksamma omkörningen, till den grad att inga tvivel finns om att någon kör om? Helt nödvändigt om skillnaden i prestanda är stor mellan bilarna på banan.
Extra nödvändigt när man ser att en annan bil redan kör om.


Det är allas ansvar att hålla koll på bilarna både framför och bakom.

Ser du att han är på väg om så är det bara att hålla rakt fram så kör han om där det är lämpligt.

Det var nära att smälla flera gånger igår när en del fick för sig att de skulle släppa förbi bilar (och en del släppte om till vänster och en del till höger).

Alla får ju ha sin åsikt men jag vill inte sätta bilen i baken på en annan som svänger ut framför när jag ska köra om iaf.

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
t16
Vetlanda
Här sen Jun 2005
Inlägg: 370



killen som amulansen hämtade körde på min kompis i kurvan efter rakan, han bromsade helt enkelt på sig och körde på honom i sidan.

Tur i oturen för kompisen var att han inte vurpade utan åkte över gräset och fick stopp på hojen.

Sånt som händer, finns det någon praxis för vad som gäller om man kör på någon?
Jag menar generellt om någon kör på en eller om jag kör på någon?

_________________
Dennis Mollberg
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1497

Namndispens
Namndispens

Men det funkar väldigt bra om man sätter på blinkersen så att den som vill köra om vet vilken sida han skall köra om på. Men har man inte koll att det kommer någon bakifrån så kör man nog lite för fort själv.

/Johan B

_________________
Johan B
Citera
Momosport
Sverige
Här sen Jul 2005
Inlägg: 45



Hmm, var en helt lyckad dag för min del, nästan iaf ... kul att känna på att köra med 18" istället för 17"...
Sen att dem inte höll mer än ett par varv det är ju en annan sak, får skaffa riktiga R-däck till nästa säsong istället...
Blir nog att se över skivorna oxå för det vibrerade stöddigt andra passet ja var ute o körde...

Men det där med respektlöshet kan ja hålla med om... Vissa personer kan man ju tro att dem är ute efter att sätta varvrekord, man är ju inte själv på banan direkt... Försökte själv ta det lite mer lugnt denna gång genom att inte köra om överallt o det funkade riktigt bra, lite lugnare blev det ju...

Rätt ofta tyckte ja dock att det var lite för mkt bilar samtidigt, när man äntligen fick sträcka ut o köra lite "för sig själv" så kom man ifatt en liten konvoj rätt kvickt, o när man gjorde det o fick hålla igen så var det alltid en bil som kom från ingenstans o skulle om, blev lite för hetsigt tyckte jag..
... Att dela upp startfältet i 2 klasser hade vart bättre tror jag... kanske blir bättre flyt i själva körningen... Men nogsnackat med kritik... Det var ju faktiskt ganska kul o köra oxå thumbs up

Ett stort tack till alla som ordnat med allt för att få det att funka!!!

_________________
Mr Stig
Citera
Momosport
Sverige
Här sen Jul 2005
Inlägg: 45



Momosport skrev:
Hmm, var en helt lyckad dag för min del, nästan iaf ... kul att känna på att köra med 18" istället för 17"...
Sen att dem inte höll mer än ett par varv det är ju en annan sak, får skaffa riktiga R-däck till nästa säsong istället...
Blir nog att se över skivorna oxå för det vibrerade stöddigt andra passet ja var ute o körde...

Men det där med respektlöshet kan ja hålla med om... Vissa personer kan man ju tro att dem är ute efter att sätta varvrekord, man är ju inte själv på banan direkt... Försökte själv ta det lite mer lugnt denna gång genom att inte köra om överallt o det funkade riktigt bra, lite lugnare blev det ju...

Rätt ofta tyckte ja dock att det var lite för mkt bilar samtidigt, när man äntligen fick sträcka ut o köra lite "för sig själv" så kom man ifatt en liten konvoj rätt kvickt, o när man gjorde det o fick hålla igen så var det alltid en bil eller två som kom från ingenstans o skulle om, blev lite för hetsigt tyckte jag..
... Att dela upp startfältet i 2 klasser hade vart bättre tror jag, som det var "förra gången ja var här nere".. blir nog bättre flyt i själva körningen på banan... Men nogsnackat med kritik... Det var ju faktiskt ganska kul o köra oxå thumbs up

Ett stort tack till alla som ordnat med allt för att få det att funka!!!

_________________
Mr Stig
Citera
Norden
Gnosjö
Här sen Aug 2003
Inlägg: 418



Angående omkörningar så är det väl upp till både bilen framför och bilen bakom att göra sitt yttersta för att det inte ska ske något missförstånd. Själv väntar jag hellre en stund o ligger bakom tills det är helt klart att jag kan köra om.

Turbospeedstern var snäll nog att släppa förbi mig på en raka trots att den går dubbelt så fort rakt fram som min - tack och bock.

De som åkte M3 E30 däremot tycker jag skötte sig exemplariskt, iaf när de körde om mig. De väntade alltid till en raksträcka. Ni ska ju inte bara få skit

Såg flera som fotade och filmade... Ingen som har bild/film på den blåa Clion? Räcker väl iofs skriva Clion eller Renaulten...

_________________
Mattias Nordenström
Citera
t16
Vetlanda
Här sen Jun 2005
Inlägg: 370



Här kommer bilder!

klicka så växer dom!

ANGLOFILER!







ITALIANOS!















BLANDAT!

















Jag ska försöka lägga upp lite filmer framöver dock väldigt amatörmässiga men det är med när rx7:an eldar ur avgasröret!

mvh

_________________
Dennis Mollberg
Citera
TobiasRX
Ljungby
Här sen Aug 2003
Inlägg: 217



t16 skrev:
klicka så växer dom!

Jag ska försöka lägga upp lite filmer framöver dock väldigt amatörmässiga men det är med när rx7:an eldar ur avgasröret!

mvh


Den filmen har jag inget emot att se

_________________
Tobias Pettersson

Kör Mazda RX-7 -84
BMW 325i M-Sport -06
Citera
Freddan72
Västra Frölunda
Här sen Aug 2005
Inlägg: 500



t16: Schyssta bilder!

Jag hörde något om att det kanske skulle vara en körning i slutet av september. Någon som kan bekräfta?

_________________
Fredrik Ståhlgren

Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36
Fiat Coupé 20V Turbo Plus
https://www.instagram.com/fred_fiat/
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Norden skrev:





Lite LE MANS stuk över denna bilden

_________________

--VVTS--
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Baaah... de där var väl ingenting ( )Kolla de här då:


Fullt så här mörkt blev det aldrig under körtiden, det var bara min kamera som fick hjärnsläpp.


Men sån här skymning hann det bli. Skall man hinna med en körning till i år med samma tidschema får det nog bli snart.


Hjärnsläpp igen. Men den blev hygglig ändå.


Le Mans var det, ja. Kanske inte Mulsanne, men väl mossen. Det är kul när det inte finns några vakter som säger vart man får gå och inte. Det ger SÅÅ många mer möjligheter. Här är vi mitt i inbromsningen efter långa rakan, och Thords bromsar får VERKLIGEN jobba.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723



P.P. skrev:



Hjärnsläpp igen. Men den blev hygglig ändå.



gillar denna, särskilt att man bara ser silluetten, påminner lite om stilliserade bilar typ

men med så mycket mer liv

_________________
/Erik Arndt (fd Norberg)
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Mmm, undrar bara hur jag gjorde... Tog lite bilder med min vanliga systemkamera på samma ställe, så EVENTUELLT kan jag ha fått en sån pangbild på den GT3-stukade 996:an med illröda skivor. Väntar med spänning på framkallningen (har ofta med mig en pärm med mig ut på träffarna, var inte rädda för att fråga den lille skäggige, jag alltså, om ni vill se den).

Fyller på med några till:















Så, nu får ni vänta en dag till på de sista bilderna. Förresten Patrik, vill du ha orginalet på bilden så att du kan få till en mindre gryning signatur?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
dp
Borås
Här sen Jun 2005
Inlägg: 4



jo jo....en del bromsar ju inte alls (behövs ju inte om man aldrig tar ut bilarna ur garaget! )

_________________
David Persson
Citera
sleeplezz
Borås
Här sen Apr 2005
Inlägg: 129



Hej!

Tack för en bra banträff igen!

Var dock lite hetsigare ute på banan än tidigare träffar, många som börjat få upp farten och tävlingsinstinkten kanske tog överhanden vid några tillfällen.

Meningen med dessa träffarna är bara att ha kul!

Jag vill gärna komma i kontakt med killen som körde den silvriga BMW M3 E36:an som fick svartflagg fyra ggr men ändå inte kom in i depån. Han är aldrig mer välkommen på en träff vi anordnar.

Det kanske blir ett tillfälle till i år, problemet är att det mörknar snabbt...

Mvh Martin

_________________
Martin Johansen
Citera
dp
Borås
Här sen Jun 2005
Inlägg: 4



dp skrev:
jo jo....en del bromsar ju inte alls (behövs ju inte om man aldrig tar ut bilarna ur garaget! )


Är tillägnat "super mog"

_________________
David Persson
Citera
Eftersnack
2005-09-06 Anderstorp!!
<<   1, 2, 3, 4   >>
9 besök senaste veckan (13785 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande