Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
RedBull tar över Minardi!!
2 besök senaste veckan (2423 totalt)
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Trådstartare

http://f1.racing-live.com/f1/en/index.html?http://f1.racing-live.com/f . . . .

Kul!! Hoppas att Red Bulls satsningar leder någonvart bara! Så att de inte bara köper en massa reklamplats för dyra pengar..

Vad jag menar är att, om man ska äga två F1-team så måste man ju satsa på att vinna rejs. Och hur gör man det om man köper fjolårsmotorer från Ferrari?? och det kostar ju en del att utveckla motorer..

Smartaste vore väl att de borde byggt en hel egen bil istället för att köra med två stall. Fast det kanske de tänkt ändå?

Så det blir mer go än show menar jag..

*Håller tummarna på att namnet Minardi får leva vidare iallafall*

Mölndal
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Trodde att Kristian Larsson skulle hoppa på den här tråden omedelbart ju

Det jag undrar är, sörjer han eller firar han?

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re: RedBull tar över Minardi!!

Rash skrev:

*Håller tummarna på att namnet Minardi får leva vidare iallafall*

När Stoddart köpte teamet av Giancarlo Minardi skrev han på ett avtal som hindrade honom från att ändra namnet på teamet. Enligt uppgift ska denna klausul följa med även vid vidareförsäljning.
Uppgifterna går dock isär om tidsperioden, en del säger 5 år, andra på livstid.
Som stor Minardifan vill jag givetvis ha kvar namnet, men jag tycker att det är viktigare att andan i teamet lever vidare.
RedBull är ett seriöst alternativ, kom ihåg att Stoddart fått trettio (!) förfrågningar om att sälja teamet sen han köpte det...

Mölndal
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Jo men, jag hade ändå sett att Irvine köpt stallet. Kanske inte så bra i det långa loppet, men den killen är ju för jäkla cool Kortsiktigt hade nog det stallet de fräckaste festerna och bräckt RedBull med hästlängder i "coolhetsfaktor"

Tror att Irvine hade blivit en riktigt fräck stallchef

Vänersborg
Här sen Mar 2004

RedBulls anledningar står på http://www.formula1.com/news/3572.html
De har fler talangfulla förare än de kan få fram i F1, de vill ha två röster istället för en gällande viktiga frågor om F1s framtid. Osv osv....

Verkar som om nästa år blir spännande på flera sätt, kanske Minardi blir högaktuellt när de nya v8orna kommer, Williams kör också med Cosworth och med lite RedBull teknik så kanske poängen kommer att ramla in raskt nästa år...

Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator

olzon skrev:

Verkar som om nästa år blir spännande på flera sätt, kanske Minardi blir högaktuellt när de nya v8orna kommer, Williams kör också med Cosworth och med lite RedBull teknik så kanske poängen kommer att ramla in raskt nästa år...

Frågan är vad Minardibilarna kommer att innehålla nästa år? Ursprungsplanen var att behålla årets chassi (med lite moddar) samt att även nästa år köra med cosworth-V10an. Detta pga att chassit inte är byggt för V8or samt givetvis ekonomin...
Med RB som husse kan det mycket väl bli årets RB-bilar samt V10, fast i RB-trim istället för Minardi-trim.
Då kommer det att gå fortare men all charm är borta

Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator

Så, då var en ny beställning lagd hos Minardi e-shop. Gäller nog att passa på om man i framtiden vill kunna hedra minnet.

Jönköping
Här sen Dec 2002

När jag tankade i morse fanns det en sån där reklamspott på tankmunstycket. Två 25 cc burkar Red Bull kostade tydligen 27:- !!!! Förklarar hur de har råd med två F1 stall...

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Kristian Larsson skrev:
Så, då var en ny beställning lagd hos Minardi e-shop. Gäller nog att passa på om man i framtiden vill kunna hedra minnet.
Hoppas de ändrar namnet så fleecetröjan blir en raritet. Den gör sig bra bredvid Arrows T-shirten i garderoben.

Linköping
Här sen Jun 2004

JohanR skrev:
När jag tankade i morse fanns det en sån där reklamspott på tankmunstycket. Två 25 cc burkar Red Bull kostade tydligen 27:- !!!! Förklarar hur de har råd med två F1 stall...

Säg att en svensk i genomsnitt dricker 5 Red Bull / år, det lär väl ge omkring 4 kr till Red Bull / burk, alltså omkring 36.000.000 kr bara från den svenska marknaden som är en p**s i Missisippi i samanhanget...( jaa, jag vet, väääääldigt förenklat, men du hajar nog hur jag menar... )

Racern:
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Trådstartare
JohanR skrev:

Det är väl billigt? Kostar inte de runt 17-18kr st annars? Minns inte, jag bara köper utan att kolla på priset. Ibland kan det vara oerhört gott!

Bistec: Vi dricker nog mer än så, tänk på alla Redbull-vodka som säljs/blandas!

Så pengar har de nog gott om. Men jag gillar helt klart deras attityd. De sponsrar ju nästan all form av motorsport thumbs up När jag köper sportdryck, så köper jag iallafall alltid Redbull, just för att de har ett eget F1-stall.. Ska jag ändå köpa kan jag ju gynna någon som har gemensamma intressen som mig..

Samma sak som många Marlboro rökare

Nu när de har två stall får jag väl köpa dubbelt så mycket då

Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
Ska jag ändå köpa kan jag ju gynna någon som har gemensamma intressen som mig..

Jag drack Becks på den tiden de sponsrade Jaguar.

Å andra siden gjorde jag det innan också.

och jag har inte slutat nu.

Göteborg
Här sen Okt 2003

Rash skrev:

De sponsrar ju nästan all form av motorsport thumbs up När jag köper sportdryck, så köper jag iallafall alltid Redbull, just för att de har ett eget F1-stall.. Ska jag ändå köpa kan jag ju gynna någon som har gemensamma intressen som mig..

Jag var på en föreläsning av RedBull där de sa att de sponsrar så gott som allt där man kan slå ihäl sig. och vid närmare eftertanke så är det nog så.

#52 Modsport II
Citera
Elitracing (åskådarracing)
2 besök senaste veckan (2423 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande