Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2 besök senaste veckan (2423 totalt) |
RedBull tar över Minardi!!
http://f1.racing-live.com/f1/en/inde Kul!! Hoppas att Red Bulls satsningar leder någonvart bara! Så att de inte bara köper en massa reklamplats för dyra pengar.. Vad jag menar är att, om man ska äga två F1-team så måste man ju satsa på att vinna rejs. Och hur gör man det om man köper fjolårsmotorer från Ferrari?? och det kostar ju en del att utveckla motorer.. Smartaste vore väl att de borde byggt en hel egen bil istället för att köra med två stall. Fast det kanske de tänkt ändå? ![]() Så det blir mer go än show menar jag.. *Håller tummarna på att namnet Minardi får leva vidare iallafall* _________________ Rachid Rachid |
||
Re: RedBull tar över Minardi!!
När Stoddart köpte teamet av Giancarlo Minardi skrev han på ett avtal som hindrade honom från att ändra namnet på teamet. Enligt uppgift ska denna klausul följa med även vid vidareförsäljning. Uppgifterna går dock isär om tidsperioden, en del säger 5 år, andra på livstid. Som stor Minardifan vill jag givetvis ha kvar namnet, men jag tycker att det är viktigare att andan i teamet lever vidare. RedBull är ett seriöst alternativ, kom ihåg att Stoddart fått trettio (!) förfrågningar om att sälja teamet sen han köpte det... _________________ /Kristian Elisson |
||
Jo men, jag hade ändå sett att Irvine köpt stallet. Kanske inte så bra i det långa loppet, men den killen är ju för jäkla cool
![]() ![]() Tror att Irvine hade blivit en riktigt fräck stallchef ![]() _________________ Rachid Rachid |
||
RedBulls anledningar står på http://www.formula1.com/news/3572.html
De har fler talangfulla förare än de kan få fram i F1, de vill ha två röster istället för en gällande viktiga frågor om F1s framtid. Osv osv.... Verkar som om nästa år blir spännande på flera sätt, kanske Minardi blir högaktuellt när de nya v8orna kommer, Williams kör också med Cosworth och med lite RedBull teknik så kanske poängen kommer att ramla in raskt nästa år... _________________ //Mikael Olsson, |
||
Frågan är vad Minardibilarna kommer att innehålla nästa år? Ursprungsplanen var att behålla årets chassi (med lite moddar) samt att även nästa år köra med cosworth-V10an. Detta pga att chassit inte är byggt för V8or samt givetvis ekonomin... Med RB som husse kan det mycket väl bli årets RB-bilar samt V10, fast i RB-trim istället för Minardi-trim. Då kommer det att gå fortare men all charm är borta ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Säg att en svensk i genomsnitt dricker 5 Red Bull / år, det lär väl ge omkring 4 kr till Red Bull / burk, alltså omkring 36.000.000 kr bara från den svenska marknaden som är en p**s i Missisippi i samanhanget...( jaa, jag vet, väääääldigt förenklat, men du hajar nog hur jag menar... ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
Det är väl billigt? ![]() Bistec: Vi dricker nog mer än så, tänk på alla Redbull-vodka som säljs/blandas! ![]() Så pengar har de nog gott om. Men jag gillar helt klart deras attityd. De sponsrar ju nästan all form av motorsport ![]() Samma sak som många Marlboro rökare ![]() Nu när de har två stall får jag väl köpa dubbelt så mycket då ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||
Jag drack Becks på den tiden de sponsrade Jaguar. Å andra siden gjorde jag det innan också. och jag har inte slutat nu. _________________ Johan Rådlund |
||
Jag var på en föreläsning av RedBull där de sa att de sponsrar så gott som allt där man kan slå ihäl sig. ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2 besök senaste veckan (2423 totalt) |