Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 9503 besök totalt |
RBC 2005/2006
Nu är det dags att anmäla sig till höstens RBC, Racing Bar Cup. Vi börjar redan den 11 oktober och kör sedan vidare på tisdagarna den 1 och 29 november. Fortsättning följer till våren med tre nya tillfällen. Den som vill vara med i första omgången bör skicka ett mail till mig med det snaraste. Detta gäller inte Myran som redan är anmäld till alla årets övningar. Prislappen är inte klar än men hamnar sannolikt på samma nivå som tidigare dvs runt en femhundring per race. Jag ser fram emot att återse dem som varit med förr och välkomnar även nya deltagare. Förbehåller mig rätten till fri prövning av anmälningarna för att få den rätta mixen. Vi ska vara unga och gamla, stjärnor och amatörer, läktarchaffissar och aktiva förare, streetracers och ringrunners, allt i en salig blandning. Syftet är en som vanligt att ha roligt och att hålla rattrosten borta. Att sedan den social dimensionen växer sig starkare och starkare är ju ingen nackdel. Som sagt, skicka mail! lars.wiezell@eu-byran.se _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||
Björn,
nu har jag fått din anmälan! Här är de som anmält sig än så länge: Lars Wiezell Myran Daniel Nihlén Peter Gutniak Stefan Irlander Johan Waller Jonas Jarlmark Alexander Eklöw Vincent Mannent Gustav Wikman Björn Lagercrantz Fredrik Lestrup David Brantmo Björn Carleflod Martin Czernik Jonas Lange Claes Runnström Per Gustafsson Erik Selim Lundkvist Jocke Mangs Helena Lindin Thomas Grunert Svarta Masken Cedric Nyberg Göran Sköld Jonas Sahlström Anders Adolfsson Kristofer Dovstam Björn Ågren _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
Hu, vilket läskigt gäng!!!
![]() Du har inte tänkt på att ordna någon slags farmar/korpen- variant för oss lite blödigare? ![]() Lycka till med årets cup och må bäste man eller kvinna vinna ![]() ![]() _________________ Ulrika Söderpalm Löhr |
||
Ulli,
farmarserien är söndagkvällarnas tjyvträning. Där kan man känna efter hur det är att gasa tillsammans med många av de som kör RBC. Efter åtta brukar banrekordet vara i fara. Men det är klart, RBC handlar inte bara om att vara snabb på träning. Tvärtom, det är race det handlar om. Det är inte alltid den snabbaste vinner, utan den som bäst förvaltar sin förmåga att hålla de bakomvarande bakom sig och att köra om de framförvarande. Detta är ju någonting som Du och Bernard kan, så varför inte utmana ödet igen. Ni är mer än välkomna! _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
Ska bli skitkul att debutera i RBC, har faktiskt hunnit köra 2 gånger nu på racetown. Jag å alex smykörde 2 pass idag efter skolan, 28.27 som bästa tid. men det finns mer att hämta =)...hoppas bara mina handleder håller, blev lite tejpande idag för att de skulle hålla ihop....
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
mm... va en kul liten "efterskolan" träning tidigare idag... de nya kartarna tyckte jag gick bra, men däcken va lite skumma i upträdandet tycker jag, men annars var det gör-kul att va tillbaks, har nog inte kört där sen i vintras! Ser fram emot träningen på söndag! MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||
Nu börjar det tjuv-tjvtränas också
![]() Räknar med fullt hus under tjuvträningen på söndag. Ett bra tillfälle för alla er som ännu inte anmält er att testa förmågan och inte minst viktigt - att träffas och snacka. Efter åtta brukar det samlas litet löst folk på Racetown. De som är med i RBC kan räkna med en bonus, inte i form av startersättning, men bra nära. ![]() _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
Nu blev det några till. Snabbast ikväll var Alx 27.06, Jesper Nilsson 27.07 och Myran 27.11. Själv mäktade jag bara med 27.32. Vi får se hur långt det räcker på tisdag.
Ser gärna fler rejsaianer på startlinjen. Vi behöver folk i både i A-, B-. C- och eventuell D-final. Publik är givetvis också välkommen. Snackandet är ju halva nöjet med RBC. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
å f'n va snabbt.... Lyckades med att köra 27.77. Är jag rätt nöjd med, har ju blivit en sekunds sänkning för varje gång ja kört på rejstown
![]() ![]() Aja, ja fick ge upp tidigt, min högra hand klarade hålla i ratten mer, har någon from av inflamation i muskeln i underarmen/handleden. Trots att den var välimpregnerad i voltarenkräm...Menmen, va gör det, köras ska det i.a.f på tisdag, även om det betyder att jag måste tejpa fast handen i ratten ![]() Kul att köra va de i.a.f ! _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Kul att "säsongen" har börjat igen! var kul o va nere o träna, dock hade jag lite problem med en bandagerad vänster handled, men annars gick det väl ok för att vara första gången på ett år ungefär. 27:70 tror jag blev tiden i sissta omgången, finns givetvis mycket att slipa på, men det tar vi på tisdag!
Vilken tid är det som gäller imorgon Lars? MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||
Som ni kanske sett har RBC börjat samarbeta med Motorklubben. Som ett första led i det samarbetet kommer alla som ställer upp i RBC att få ett års medlemskap i Motorkluben utan kostnad! Bara det gör det värt att pröva sina krafter i denna traditonsbundna serie.
Vill du veta mer om Motorklubben, gå in på http://motorklubben.expressen.se/. Skicka ett mail till mig om Du vill vara med och åka imorgon. Nedanstående är redan anmälda: Lars Wiezell Myran Daniel Nihlén Peter Gutniak Stefan Irlander Johan Waller Jonas Jarlmark Alexander Eklöw Vincent Mannent Gustav Wikman Björn Lagercrantz Fredrik Lestrup David Brantmo Björn Carleflod Martin Czernik Jonas Lange Claes Runnström Per Gustafsson Erik Selim Lundkvist Jocke Mangs Helena Lindin Thomas Grunert Svarta Masken Cedric Nyberg Göran Sköld Jonas Sahlström Anders Adolfsson Kristofer Dovstam Björn Ågren Alexandra Jarlmark Jesper Nilsson Hemi _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
Anmälningsläget till RBC 1 just nu:
Anmälda RBC 1 2005-09-22 Lars Wiezell Myran Daniel Nihlén Peter Gutniak Jonas Jarlmark Alexander Eklöw Vincent Mannent Gustav Wikman Björn Lagercrantz Fredrik Lestrup David Brantmo Björn Carleflod Martin Czernik Jonas Lange Claes Runnström Per Gustafsson Erik Selim Lundkvist Jocke Mangs Helena Lindin Thomas Grunert Svarta Masken Cedric Nyberg Jonas Sahlström Anders Adolfsson Kristofer Dovstam Björn Ågren Alexandra Jarlmark Jesper Nilsson Hemi Göran Sköld oscar Ek _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
Resultat RBC 1.
A-final 1. Jesper Nilsson 2. Björn Carleflod 3. Jocke Mangs 4. Fredrik Lestrup 5. Peter Gutniak 6. Myran 7. Vincent Mannent 8. Lars Wiezell 9. David Brantmo 10. Erik Selim Lundkvist 11. Jonas Jarlmark B-final 1. Vincent Mannent 2. Lars Wiezell 3. David Brantmo 4. Gustav Wikman 5. Alexandra Jarlmark 6. Rasmus Lindin 7. Kristofer Dovstam 8. Martin Czernik 9. Cedric Nyberg 10. Thomas Bergh 11. Oscar Ek C-final 1. Martin Czernik 2. Cedric Nyberg 3. Kristofer Dovstam 4. Björn Ågren 5. Alexander Eklöw 6. Björn Lagercrantz 7. Christian Tolstrup 8. Göran Sköld 9. Anders Adolfsson 10. Jonas Lange 11. Jonas Sahlström 12. Svarta Masken jr Kommentarer får anstå till i morgon. Just nu orkar jag bara med ett tack till alla som var med och lekte en stund. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
http://www.sportinformation.com/rbcr
Resultat och tabeller från RBC premiären finns nu på ovanstående länk. Edit: tabellen rättad. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
Var ju första gången för mig, va väldigt orolig då jag endast kört 3*2 pass på racetown innan. Men fy f'n va kul det va, lyckades ju tom med en andra plats i c finalen. Lite galet, men man måste ha lite flyt ibland =)..
Blir definitvt en anmälan till nästa rejs, RBC visade sig vara en kul sport ![]() en sak undrar jag dock, varför står jag som "proffs" ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 9503 besök totalt |