Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-09-25 Challenge Tullinge
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
7 besök senaste veckan (23010 totalt)
fosselius
Gärdet
Här sen Aug 2005
Inlägg: 68



Kul att dagen uppskattades! Tyvärr blev årets sista körning också årets första bärgning > Se bilderna i fotoalbumet.

Vad gäller vinterkörningar ser det nog mörkt ut då pappa är innebandytränare åt brorsan...och tror inte frun i huset skulle uppskatta huset för sig själv varje helg...


Vi vill ha feedback inför nästa säsong! Gå in på www.challenge.nu/feedback.htm och skicka in!


Har även justerat tidlistan enligt kommentar här....

_________________
Daniel Fosselius
WWW.CHALLENGE.NU
Citera
Klucken
Mora
Här sen Apr 2004
Inlägg: 208



avus skrev:
Erik var tvungen att köra sönder bilen för att klå mig
ojdå!
Vad hände med bilen?

_________________
Mårten Kluck
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 465



Klucken skrev:
avus skrev:
Erik var tvungen att köra sönder bilen för att klå mig
ojdå!
Vad hände med bilen?

Ingent allvarligt tror jag, bara lite hjulinställningar/framvagnsgrejer som rök Vad gör man inte för

_________________
Henrik Troeng
Citera
Peter997s
Stockholm, Söders höjder
Här sen Apr 2004
Inlägg: 73



Här kommer några fler bilder. Håll till godo.






_________________
Peter Stavling 997 S
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739



fosselius skrev:
Kul att dagen uppskattades! Tyvärr blev årets sista körning också årets första bärgning > Se bilderna i fotoalbumet.

Vad gäller vinterkörningar ser det nog mörkt ut då pappa är innebandytränare åt brorsan...och tror inte frun i huset skulle uppskatta huset för sig själv varje helg...


Vi vill ha feedback inför nästa säsong! Gå in på www.challenge.nu/feedback.htm och skicka in!


Har även justerat tidlistan enligt kommentar här....


Personligen tycker jag inte man bör skylta med ev tillbud som sker på bankörningar överhuvudtaget.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



RS6 skrev:
fosselius skrev:
Kul att dagen uppskattades! Tyvärr blev årets sista körning också årets första bärgning > Se bilderna i fotoalbumet.

Vad gäller vinterkörningar ser det nog mörkt ut då pappa är innebandytränare åt brorsan...och tror inte frun i huset skulle uppskatta huset för sig själv varje helg...


Vi vill ha feedback inför nästa säsong! Gå in på www.challenge.nu/feedback.htm och skicka in!


Har även justerat tidlistan enligt kommentar här....


Personligen tycker jag inte man bör skylta med ev tillbud som sker på bankörningar överhuvudtaget.


Beror väll på vad ägaren säger om dte hela men jag tycker nog iaf att man ska ta o kolla upp dennas åsikt om dte hela innan man lägger ut bilder på det hela iaf. Nu säger jag inte att det inte är gjort i detta fallet utan misstönker snarare tvårtom då det är bilder från när fälgen ligger på ett betong golv ocxh så oxå vilket knappast e nåt som man bara tar sådär utan kräver ju en viss tillgänglighet.

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
stoffe
Jakobsberg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 95

Namndispens
Namndispens

Rätten till bilden har fotografen och därmed valfritt om han/hon vill publicera, dock är det upp till ägaren om han/hon vill komentera publiceringen.
Tycker självklart att man ska lyssna till vad ägaren till bilen säger i frågan. Men det blir lite bökigt att ringa runt och kolla med alla inblandade så då får nog ägaren till bilen komentera i efterhand

_________________
Christoffer E
Citera
stoffe
Jakobsberg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 95

Namndispens
Namndispens

kan medela att föraren klarade sig till 100% utan skador dock blev bilens uppdateringar bara lite tidigarelagt än vad som var tanken

_________________
Christoffer E
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908


Trådstartare
fosselius skrev:
Kul att dagen uppskattades! Tyvärr blev årets sista körning också årets första bärgning > Se bilderna i fotoalbumet.

Har även justerat tidlistan enligt kommentar här....


Självklart uppskattar vi Challenge! Hoppas ni aldrig slutar! thumbs up

Attans vad synd på Roberts fina 951:a! Han som precis hade införskaffat bilen och körde sitt första Challenge/banmöte ö.h.t! Såg ut som att bärarmen gett upp... måste ju vara fabrikationsfel?!

observerade också att min bil har svårt att fastna på bild i albumen, fast man är bland de snabbaste bilarna så kanske man bör tvätta och putsa på den för att få komma med bland bling bling bilarna...

Tack för justeringen! Nu är jag bland de 20 första!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908


Trådstartare
stoffe skrev:
kan medela att föraren klarade sig till 100% utan skador dock blev bilens uppdateringar bara lite tidigarelagt än vad som var tanken


Skönt att höra! thumbs up Då lär vi få se Robert på fler körningar antar jag!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 465



RS6 skrev:
Kul att läsa om dagen!
Man blir ju sugen när man läser om det hela, det är de som är så kul med rejsa.nu

Jag är med på vinter race, bara man får låna någons Audi RS


Tajt med M3 CSL och slicks va?!

Frågan är om man ska köpa dubbat eller odubbat till vintern? Någon som har någon sypunkt, hur gör du med din RS6:a?

_________________
Henrik Troeng
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003
Inlägg: 587



stoffe skrev:
Rätten till bilden har fotografen och därmed valfritt om han/hon vill publicera, dock är det upp till ägaren om han/hon vill komentera publiceringen.
Tycker självklart att man ska lyssna till vad ägaren till bilen säger i frågan. Men det blir lite bökigt att ringa runt och kolla med alla inblandade så då får nog ägaren till bilen komentera i efterhand


Halt lite nu va?
om jag har en bil och åker till ett evenemang vid vilket en fotograf tar ett kort på min bil-och sen publicerar den utan mitt samtycke-ok att det är lagligt(?), men om det bara är min bil på bil så känns det inte som för mycket begärt att han frågar om tillstånd först! om sen samma fotograf lägger ut bilder på min bil med nrplåtarna synliga, då skulle jag nog bli på ren svenska skitförbannad-om han inte frågat först! (Regnr tillför ju inte precis någon action till bilden..)
om sen samma fotograf skulle -utan min tillåtelse- publicera bilder på min bil när den är inblandad i avåkning/krock/motorras el liknande-då skulle gränsen för skitförbannad vara passerad så att säga...

Just my

_________________
Tobias Persson
Kör:
Banbil: S2 coupe -93
Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739



avus skrev:
RS6 skrev:
Kul att läsa om dagen!
Man blir ju sugen när man läser om det hela, det är de som är så kul med rejsa.nu

Jag är med på vinter race, bara man får låna någons Audi RS


Tajt med M3 CSL och slicks va?!

Frågan är om man ska köpa dubbat eller odubbat till vintern? Någon som har någon sypunkt, hur gör du med din RS6:a?


Beror lite på underlaget, är det barmark kör jag helst vanliga däck

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Klucken
Mora
Här sen Apr 2004
Inlägg: 208



Tobbe... skrev:
Regnr tillför ju inte precis någon action till bilden
Lite o/T, men: Lättare att den som inte vill ha regnr på bild att plocka av skyltarna än att fotografen ska hålla reda på vilka som inte vill bli fotade..
Förstår hur du menar, jag vill heller inte skylta med regnr, därför plockar jag av mina skyltar - precis som i söndags (för att göra det lite mer on-topic).

_________________
Mårten Kluck
Citera
fosselius
Gärdet
Här sen Aug 2005
Inlägg: 68



Tobbe... skrev:
stoffe skrev:
Rätten till bilden har fotografen och därmed valfritt om han/hon vill publicera, dock är det upp till ägaren om han/hon vill komentera publiceringen.
Tycker självklart att man ska lyssna till vad ägaren till bilen säger i frågan. Men det blir lite bökigt att ringa runt och kolla med alla inblandade så då får nog ägaren till bilen komentera i efterhand


Halt lite nu va?
om jag har en bil och åker till ett evenemang vid vilket en fotograf tar ett kort på min bil-och sen publicerar den utan mitt samtycke-ok att det är lagligt(?), men om det bara är min bil på bil så känns det inte som för mycket begärt att han frågar om tillstånd först! om sen samma fotograf lägger ut bilder på min bil med nrplåtarna synliga, då skulle jag nog bli på ren svenska skitförbannad-om han inte frågat först! (Regnr tillför ju inte precis någon action till bilden..)
om sen samma fotograf skulle -utan min tillåtelse- publicera bilder på min bil när den är inblandad i avåkning/krock/motorras el liknande-då skulle gränsen för skitförbannad vara passerad så att säga...

Just my


Att vi fotograferar samtliga bilar som är med och kör Challenge är allmänt känt och vi har alltid tagit bort de bilar som önskat att inte vara med på bild. Vidare suddar vi alltid ut reg.nr med hänsyn till de förare som är med och kör hos oss. Skulle det vara så att föraren av denna bil önskar att vi tar bort bilderna gör vi självklart det men tills dess finns väl ingen anledning till att bli upprörd.

_________________
Daniel Fosselius
WWW.CHALLENGE.NU
Citera
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1317



Tobbe... skrev:
stoffe skrev:
Rätten till bilden har fotografen och därmed valfritt om han/hon vill publicera, dock är det upp till ägaren om han/hon vill komentera publiceringen.
Tycker självklart att man ska lyssna till vad ägaren till bilen säger i frågan. Men det blir lite bökigt att ringa runt och kolla med alla inblandade så då får nog ägaren till bilen komentera i efterhand


Halt lite nu va?
om jag har en bil och åker till ett evenemang vid vilket en fotograf tar ett kort på min bil-och sen publicerar den utan mitt samtycke-ok att det är lagligt(?), men om det bara är min bil på bil så känns det inte som för mycket begärt att han frågar om tillstånd först! om sen samma fotograf lägger ut bilder på min bil med nrplåtarna synliga, då skulle jag nog bli på ren svenska skitförbannad-om han inte frågat först! (Regnr tillför ju inte precis någon action till bilden..)
om sen samma fotograf skulle -utan min tillåtelse- publicera bilder på min bil när den är inblandad i avåkning/krock/motorras el liknande-då skulle gränsen för skitförbannad vara passerad så att säga...

Just my



Jag förstår inte upprördheten, har vi/du något att dölja??
Jag hoppas alla är medvetna om vad som gäller, oavset om något händer eller ej. thumbs up

_________________
Rolf Stålheim

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908


Trådstartare
Klucken skrev:
Förstår hur du menar, jag vill heller inte skylta med regnr, därför plockar jag av mina skyltar - precis som i söndags (för att göra det lite mer on-topic).


Jag som trodde du bara lättat bilen...

Skämt och sido så förstår jag inte riktigt vad ni är rädda för... det är ju inget olagligt arrangemang Challenge.

Kom att tänka på att det kanske är stöldrisken ni vill minimera? Det kan jag iof förstår om man har en nyare bil än min...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739



patand skrev:
Klucken skrev:
Förstår hur du menar, jag vill heller inte skylta med regnr, därför plockar jag av mina skyltar - precis som i söndags (för att göra det lite mer on-topic).


Jag som trodde du bara lättat bilen...

Skämt och sido så förstår jag inte riktigt vad ni är rädda för... det är ju inget olagligt arrangemang Challenge.

Kom att tänka på att det kanske är stöldrisken ni vill minimera? Det kan jag iof förstår om man har en nyare bil än min...


Har man Licens så är challenge inget som ses med blida ögon av SBF!

Stöldrisken är nog inget som någon oroar sig för, i vart fall inte jag själv.

Jag har kört på bana från o till sedan 1993 allt sedan internet kom är det en tyst överenskommelse att man inte lägger ut bilder på bilar som varit inblandade i olyckor, i vart fall i umgängen jag kört i. Det finns flera skäl till detta som vi inte nödvändigt behöver diskutera i denna tråd. Vad gäller att mörka nr plåten så gör ju de flesta fotografer det även om det är lite jobb. Vill man vara säker på att inte ha sin skylt synlig av olika skäl, täck över den eller ta bort den.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Klucken
Mora
Här sen Apr 2004
Inlägg: 208



patand skrev:
Kom att tänka på att det kanske är stöldrisken ni vill minimera?
Just därför jag tar bort mina. Det är ju lätt att kolla med bilregistret o få en adress var bilen hör hemma.
Jag vill liksom inte ha oväntat besök..

Det underlättar ju att man suddar på bilderna, men i värsta fall (kanske mer vanligt på evenemang med publik) att personer som inte aktivt deltar i evenemanget åker runt o spanar in bilar.
Inte själv hört talas om det så många gånger, men jag vill inte chansa...

Dessutom hjälpte ju inte min lättning med ca 50g mot dig Patrik..
Kan man lätta 500kg på något sätt - förutom att byta bil??

_________________
Mårten Kluck
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 465



Klucken skrev:

Kan man lätta 500kg på något sätt - förutom att byta bil??


Det undrar jag också om man kan utan att byta bil, vi får väl höra med Byt(a) Bil .. haha

_________________
Henrik Troeng
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

om man är rädd för att få bilen stulen för att det finns ett fotografi på nätet kanske man inte skulle åka omkring i trafik med plåtarna på överhuvudtaget

Jag redigerade bort plåtar en gång i tiden, men numera är det upp till ägaren av bilen.
Så svårt är det inte att sätta en bit tejp på plåten om man är rädd för att bilen ska stjälas.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Eftersnack
2005-09-25 Challenge Tullinge
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
7 besök senaste veckan (23010 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande