Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-09-25 Challenge Tullinge
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
23003 besök totalt
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908


Trådstartare
AZAD skrev:
120hk


mmm men bara knappt 800kg också... du måste säga hela sanningen Rahel...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



patand skrev:

mmm men bara knappt 800kg också... du måste säga hela sanningen Rahel...


Utan att veta vad Azad väger så har ni - på några hekton när - samma vikt-effektförhållande.

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908


Trådstartare
Jet skrev:
patand skrev:

mmm men bara knappt 800kg också... du måste säga hela sanningen Rahel...


Utan att veta vad Azad väger så har ni - på några hekton när - samma vikt-effektförhållande.


ja vet... Och ändock är jag så mycket snabbare...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 465



patand skrev:
avus skrev:
patand skrev:
att 4wd förbjuds... då hade jag nog hamnat 8-10 platser högre i listan...


Ja för vi har ju inga vikthandikapp


Näe och jag har ju inget effekthandikapp alls... ...170hk och 1100kg (1190 med förare) ger inte så himla bra vikt/effekt förhållande... t.om Christians moderat trimmade A3:a har bättre vikt/effekt förhållande... har ju inte velat säga det tidigare, för då kan ni ju tro att jag är bra på att köra...


Hmm 200+ hk / 1800 kg + ölmage + understyrning = tur att min bil har så snabb chafför

_________________
Henrik Troeng
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908


Trådstartare
avus skrev:
Hmm 200+ hk / 1800 kg + ölmage + understyrning = tur att min bil har så snabb chafför


Körde inte du en RS4:a? Har de bara 200 hk? Trodde de låg på ca 300hk original... tänk vad lite man vet. Är det verkligen tur förresten... är det inte skicklighet?

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 465



patand skrev:
avus skrev:
Hmm 200+ hk / 1800 kg + ölmage + understyrning = tur att min bil har så snabb chafför


Körde inte du en RS4:a? Har de bara 200 hk? Trodde de låg på ca 300hk original... tänk vad lite man vet. Är det verkligen tur förresten... är det inte skicklighet?


oj skrev jag 200.. kanske ska vara något mer hk

_________________
Henrik Troeng
Citera
Klucken
Mora
Här sen Apr 2004
Inlägg: 208



AZAD skrev:
120hk
Jo, och ungefär 120kg?!?

_________________
Mårten Kluck
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908


Trådstartare
avus skrev:
oj skrev jag 200.. kanske ska vara något mer hk


Det är nog bäst du kör en bänkning på bilen så du vet...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Avus, jag tror? vi släpar på ca nära nog lika många kg per hk

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
AZAD
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 256



patand skrev:
Jet skrev:
patand skrev:

mmm men bara knappt 800kg också... du måste säga hela sanningen Rahel...


Utan att veta vad Azad väger så har ni - på några hekton när - samma vikt-effektförhållande.


ja vet... Och ändock är jag så mycket snabbare...


Men du kör på R-däck och jag hade handbromsen i.

_________________
//Rahel Azad
Citera
AZAD
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 256



775kg vid regbesiktning + fet förare = 7kg/hk. Slå det.
Hade gärna provat köra med R-däck innan jag sålde den. Det hade nog gjort mycket.

_________________
//Rahel Azad
Citera
Klucken
Mora
Här sen Apr 2004
Inlägg: 208



AZAD skrev:
Men du kör på R-däck och jag hade handbromsen i.
Visst är det skönt att ha något att skylla på!..

Håller med dig ang däcken. Tror den skulle bli snabb med rätt däck.
"Handbromsen" däremot satt väl bakom ratten?!

_________________
Mårten Kluck
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



AZAD skrev:
775kg vid regbesiktning + fet förare = 7kg/hk. Slå det.
Hade gärna provat köra med R-däck innan jag sålde den. Det hade nog gjort mycket.


2-3 sekunder kanske

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 465



RS6 skrev:
Avus, jag tror? vi släpar på ca nära nog lika många kg per hk


OK, ca 4 stycken för mig om jag inte räknar helt fel... ?!

_________________
Henrik Troeng
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 465



patand skrev:
avus skrev:
oj skrev jag 200.. kanske ska vara något mer hk


Det är nog bäst du kör en bänkning på bilen så du vet...


Ja det vore kul att göra.. Men finns det några 4wd bänkar som klarar, vet att gulerik hade problem att hitta ?!

_________________
Henrik Troeng
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 465



RS6 skrev:
AZAD skrev:
775kg vid regbesiktning + fet förare = 7kg/hk. Slå det.
Hade gärna provat köra med R-däck innan jag sålde den. Det hade nog gjort mycket.


2-3 sekunder kanske


Exakt, gjorde 4 sek för mig, körde 1,31,05 på Tullinge 28 augusti, och körde 1,27,14 i söndags på samma bana. Som natt och dag ungefär, det absolut bästa trimmet till bilen som går att hitta är R-däck!

_________________
Henrik Troeng
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

10 1:23:85 Mats Eriksson Porsche 911 Turbo kapade sin tid med hela 5 sekunder! thumbs up thumbs up thumbs up

Modifikationer sedan förra körningen: RUF 550 kit, r-däck och större bromsar (+mer vana).

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



Jag vet inte om jag är ensam om den åsikten men för att slita mindre på bilen kanske man skulle ha nån form av flygande start istället för stående start som nu!

Mvh
Pete

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
AZAD
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 256



Puppan skrev:
Jag vet inte om jag är ensam om den åsikten men för att slita mindre på bilen kanske man skulle ha nån form av flygande start istället för stående start som nu!

Mvh
Pete


Word!!
Rullande start vore mycket bättre och slita mindre på bilarna.

_________________
//Rahel Azad
Citera
Klucken
Mora
Här sen Apr 2004
Inlägg: 208



Puppan skrev:
Jag vet inte om jag är ensam om den åsikten men för att slita mindre på bilen kanske man skulle ha nån form av flygande start istället för stående start som nu!
Nej, nej, nej!! thumbs down
Min bil är ju byggd för stillastående starter och det är ju min enda chans att "ta igen" lite tid... ! >
Sen är det ju alltid svårt med ev "hastighetsbegränsning" i starten då det är enskild start..
(men jag måste erkänna att jag har förståelse för era synpunkter och att det verkar vettigt)..

Edit: dessutom så ändras ju förutsättningarna och alla jämförelser med tidigare körningar är omöjliga...
(försöker hitta orsaker att behålla stående start.. )

_________________
Mårten Kluck
Citera
abd

Här sen Feb 2003
Inlägg: 490



Puppan skrev:
Jag vet inte om jag är ensam om den åsikten men för att slita mindre på bilen kanske man skulle ha nån form av flygande start istället för stående start som nu!

Mvh
Pete


Trots att jag har 4wd så tycker jag att det kan vara vettigt, det är ju dock svårt med rullande om man vill att alla ska starta i en viss fart.. en lösning är att man direkt efter startlinjen har en tajt >90 graders kurva så att man inte kan "fuska" och köra fort-fort i starten.

Jag tycker för övrigt att Challenge är kanonskoj! Inte mkt som bör ändras enligt mig, möjligen att man skulle vilja ha en mindre guppig bana med färre asfaltsskarvar som tar onödigt hårt på materialet men det kan ju vara svårt att välja... flygfältet är ju inte hur stort som helst.

_________________
Anders Berglund
Citera
Eftersnack
2005-09-25 Challenge Tullinge
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
23003 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande