Svara på inlägget  Forumlista  ->  Nürburgring
Med Lådbilen på ringen 15-19 sept 2005
22833 besök totalt << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3, 4, 5
   
Micke Holmström
Täby



Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



Tipsa Facebook   Inlägg  06 Okt 2005 07:30     Citera

MPOWER skrev:
Nicht Wahr?


238 vs 360 HK?


_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Nürburgring
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Anders Jonsson
Bromma



Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Tipsa Facebook   Inlägg  06 Okt 2005 07:41     Citera

MPOWER skrev:
Vad år det för snack att det inte skulle gå att hålla fullt i Kesselchen? Det som fattas är just Mut. Gick det att hålla fullt med min gamla E30 M3SE så går det givetvis även med CSL. Nicht Wahr?Detsamma gäller för
Galgenkopf./ Stofilen


Kul att se dig här Toomas! thumbs up

Vi sågs nog på en Scuderia för tusen år sedan när du åkte beifahrer till Peter B.

Jag har ju inte provat med en CSL men den är ju prestandamässigt tämligen lik en GT3:a och det går inte att åka fullt genom Mutkurve - så enkelt är det. Skillnaden ingångsfart är säkert 20-30 km/h gentemot en 250 hk E30.

Personligen betvivlar jag att det skulle vara möjligt ens med en E30 M3 men visst, om du säger det så får jag böja mig för expertisen.


_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Nürburgring
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Peeter
Torshälla/Eskilstuna



Här sen Nov 2002
Inlägg: 2989


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Okt 2005 08:26     Citera

MPOWER skrev:
Vad år det för snack att det inte skulle gå att hålla fullt i Kesselchen? Det som fattas är just Mut. Gick det att hålla fullt med min gamla E30 M3SE så går det givetvis även med CSL. Nicht Wahr?Detsamma gäller för
Galgenkopf./ Stofilen

Välkommen till rejsa!

Med Lådbilen vågar jag inte hålla fullt på fyran igenom hela Galgenkopf!
Jag lättar på gasen i ingången och även lite uppe på krönet, innan jag stampar på fullt.
Tycker att bilen blir lite orolig där uppe på krönet!

Med Polon var det en annan femma...


_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Nürburgring
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Göte RS6 Sjögren
stockholm



Här sen Maj 2004
Inlägg: 2708



Tipsa Facebook   Inlägg  06 Okt 2005 09:04     Citera

MPOWER skrev:
Vad år det för snack att det inte skulle gå att hålla fullt i Kesselchen? Det som fattas är just Mut. Gick det att hålla fullt med min gamla E30 M3SE så går det givetvis även med CSL. Nicht Wahr?Detsamma gäller för
Galgenkopf./ Stofilen


Hej Tomas kul att se dig här tycker jag med. Vet inte om du minns mig jag körde en BMW Alpina B 3,5 tidigt 90tal, vi sågs även på Kursen på Ringen 1993 med Per Erik Axhult samt Peter Bjerkenstam.

Träffade faktiskt Per Erik Axhult på Gelleråsen för två dagar sedan då vi hadde glädjen att köra carrera cup bilar. Nå har grabben tagit över bilen eller kör han inte?

Självklart är det helt stumt med CSL upp kesselschen, men jag får nog hålla med Anders vad gäller mutkurve

mvh/Gaute


_________________
Mvh/Göte Sjögren
Nürburgring
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Magnus H
Göteborg



Här sen Aug 2004
Inlägg: 93



Tipsa Facebook   Inlägg  06 Okt 2005 09:57     Citera

RS6 skrev:



Självklart är det helt stumt med CSL upp kesselschen, men jag får nog hålla med Anders vad gäller mutkurve




Fast Gaute, visst är det så att "de första hundra metrarna är de viktigaste" *internt*

Mvh
/Magnus


_________________
Magnus Hansson
Nürburgring
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Göte RS6 Sjögren
stockholm



Här sen Maj 2004
Inlägg: 2708



Tipsa Facebook   Inlägg  06 Okt 2005 12:35     Citera

Magnus H skrev:
RS6 skrev:



Självklart är det helt stumt med CSL upp kesselschen, men jag får nog hålla med Anders vad gäller mutkurve




Fast Gaute, visst är det så att "de första hundra metrarna är de viktigaste" *internt*

Mvh
/Magnus


Ja, just de ja, fick ett mail av thed som påminde mig om just det, Full attack direkt stod det
Du får hälsa när du pratar med honom!


_________________
Mvh/Göte Sjögren
Nürburgring
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Sörpan
Slåtte



Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Tipsa Facebook   Inlägg  06 Okt 2005 13:40     Citera

RS6 skrev:
Nå har grabben tagit över bilen eller kör han inte?


Jag kan svara för Toomas och säga att SE:n numera finns i Norge.


_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Nürburgring
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Göte RS6 Sjögren
stockholm



Här sen Maj 2004
Inlägg: 2708



Tipsa Facebook   Inlägg  06 Okt 2005 14:12     Citera

Sörpan skrev:
RS6 skrev:
Nå har grabben tagit över bilen eller kör han inte?


Jag kan svara för Toomas och säga att SE:n numera finns i Norge.


En så bil får man ju inte sälja vidare Min absoluta favorit bil.
Det är helt obegripligt att jag valde Alpinan över den. :conf


_________________
Mvh/Göte Sjögren
Nürburgring
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Peeter
Torshälla/Eskilstuna



Här sen Nov 2002
Inlägg: 2989


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Okt 2005 14:29     Citera

RS6 skrev:
Sörpan skrev:
RS6 skrev:
Nå har grabben tagit över bilen eller kör han inte?


Jag kan svara för Toomas och säga att SE:n numera finns i Norge.


En så bil får man ju inte sälja vidare Min absoluta favorit bil.
Det är helt obegripligt att jag valde Alpinan över den. :conf

och jag kan svara att grabben, som fö heter Viktor, verkar ha fått lite bilåka i blodet i alla fall. thumbs up
Han har köpt sig en M3 E36:a. thumbs up


_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Nürburgring
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Göte RS6 Sjögren
stockholm



Här sen Maj 2004
Inlägg: 2708



Tipsa Facebook   Inlägg  06 Okt 2005 15:24     Citera

Peeter skrev:
RS6 skrev:
Sörpan skrev:
RS6 skrev:
Nå har grabben tagit över bilen eller kör han inte?


Jag kan svara för Toomas och säga att SE:n numera finns i Norge.


En så bil får man ju inte sälja vidare Min absoluta favorit bil.
Det är helt obegripligt att jag valde Alpinan över den. :conf

och jag kan svara att grabben, som fö heter Viktor, verkar ha fått lite bilåka i blodet i alla fall. thumbs up
Han har köpt sig en M3 E36:a. thumbs up


Kul att höra thumbs up , han var ju ofta(ibland) med Toomas på den tiden kommer jag ihåg.


_________________
Mvh/Göte Sjögren
Nürburgring
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
kotten
Linköping



Här sen Jan 2003
Inlägg: 401



Tipsa Facebook   Inlägg  07 Okt 2005 21:35     Re: Med Lådbilen på ringen 15-19 sept 2005 Citera

[quote="Peeter"]Inför avresan så hade jag en del punkter på bilen som jag ville hinna fixa till.
Lådbilens bakfjädring var alldeles för mjuk vilket fört med sig att den dels krängt så mycket,
att bakdäcken slagit/nött igenom bakskärmarna och dels att fjädringen tidigare bottnade ur både i
Kottenborn, Fuchsröhre samt i utgången av Karusellen.

Kottenborn, vad är det för kurva?

Lite roligt med en kurva efter mitt nick (nästan i alla fall)


_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Caterham R400 Superlight
Lotus Exige -06
Lotus Elise -99
Senast ändrad av kotten, 07 Okt 2005 22:00, ändrad totalt 1 gång
Nürburgring
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
kotten
Linköping



Här sen Jan 2003
Inlägg: 401



Tipsa Facebook   Inlägg  07 Okt 2005 21:53     Citera

Peeter skrev:
Gaute skrev:
Varvet i vätan då vi körde tillsammans, gick det väldigt brett för mig oxå stundtals Trots tiden tyckte jag inte vi gjorde nåt annat än att köra om andra bilar under de varvet.

Tittade just på inspelningen från det varvet.
Vi körde om 17 bilar och två turistbussar.
Du körde ju dessutom om mig också, så för din del blev det 18 bilar och två turistbussar!
Så det var ju en del trafik!


Hur är det idag, är det tillåtet att filma inifrån bilen?


_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Caterham R400 Superlight
Lotus Exige -06
Lotus Elise -99
Nürburgring
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Anders Dauner
Åkersberga



Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Tipsa Facebook   Inlägg  07 Okt 2005 22:09     Citera

kotten skrev:
Hur är det idag, är det tillåtet att filma inifrån bilen?

Nej.


_________________
Nürburgring
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
kotten
Linköping



Här sen Jan 2003
Inlägg: 401



Tipsa Facebook   Inlägg  08 Okt 2005 13:45     Citera

Anders Dauner skrev:
kotten skrev:
Hur är det idag, är det tillåtet att filma inifrån bilen?

Nej.


Men ändå ser man ju lite film från banan. Är det ingen som kontrollerar eller har man dolda kameror?


_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Caterham R400 Superlight
Lotus Exige -06
Lotus Elise -99
Nürburgring
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Daniel Båge
Tofteryd



Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467



Tipsa Facebook   Inlägg  08 Okt 2005 14:12     Citera

kotten skrev:
Men ändå ser man ju lite film från banan. Är det ingen som kontrollerar eller har man dolda kameror?


Det kontrolleras vid utfarten.
Det går visst att plocka fram kameran sen (har jag hört)


_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
www.attitudemotorclub.com
Nürburgring
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Peeter
Torshälla/Eskilstuna



Här sen Nov 2002
Inlägg: 2989


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Okt 2005 07:58     Re: Med Lådbilen på ringen 15-19 sept 2005 Citera

kotten skrev:

Kottenborn, vad är det för kurva?

Lite roligt med en kurva efter mitt nick (nästan i alla fall)


Kottenborn, brukar partiet mellan Flugplatz och Schwedenkreuz kallas.
Det är väl snarare en sänka, än ett kurvparti.
Kottenborn är eg en liten by, som fågelvägen eg ligger närmast Aremberg.


_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Nürburgring
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
mk1 black limited
Oslo, Norge



Här sen Feb 2005
Inlägg: 8



Tipsa Facebook   Inlägg  14 Okt 2005 14:08     Citera

Hei Peeter!

Hvis jeg ikke tar heeelt feil er det deg jeg kjorer forbi i Bergwerk på lap 17 her:

http://linjin.mine.nu/video.htm#Ringen200z

:-)


_________________
Jorn G. Innset - MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Elise S1 '98, oppgradert understell/innsug/eksos - min hjemmeside: http://www.innset.no
Nürburgring
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Peeter
Torshälla/Eskilstuna



Här sen Nov 2002
Inlägg: 2989


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  17 Okt 2005 09:40     Citera

mk1 black limited skrev:
Hei Peeter!

Hvis jeg ikke tar heeelt feil er det deg jeg kjorer forbi i Bergwerk på lap 17 her:

http://linjin.mine.nu/video.htm#Ringen200z

:-)

Du har helt fel!
Under de 29 varv jag körde med Lådbilen, så var det mig veterligen bara 4-5 bilar och en mc som passerade mig.
Torsdag kväll så var det en svart 993 Turbo(?) som körde om mig efter Aremberg och som körde ifrån mig i blötan från Hohe Acht och bortåt. thumbs up
Fredag em släpte jag om Gaute i utgången av Hatzenbach på första varvet,
då jag hade problem med att gasen hängde sig lite vid inbromsningarna.
Sedan körde jag resten av varvet efter honom.
Andra varvet på söndag morgon så släpper jag förbi en engelsk Seven, som verkar snabb,
före Hohen Rain, och kör sedan resten av varvet efter honom.
Andra varvet på måndag em släppte jag om en silverfärgad GT3:a före Hohen Rain och åkte efter honom till till Metzgesfeld, där han tröttnade på att ha mig efter sig och släppte om mig.
Måndag kväll blev jag även omkörd av en MC mellan AF och Metzgesfeld. thumbs up
Det är de omkörningar som jag kommer ihåg och som jag sett, när jag tittat på mina videoinspelningar i efterhand.
Sedan är det iofs troligt att jag blev omkörd av någon under de varv jag var ute med Passaten, men så värst många var det faktiskt inte då heller.
Men dessa varv har jag inte på film, så jag kan inte kolla på dem i efterhand.

Att det inte var mig du körde om efter Bergwerk, kunde jag genast konstatera eftersom det satt två personer i bilen.
Det var iofs några modiga själar som frågade mig om de fick åka med ett varv,
men tyvärr så blev det aldrig tillfälle till detta pga allt strul jag hade med bilen under helgen.


_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Nürburgring
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Nürburgring
Med Lådbilen på ringen 15-19 sept 2005
22833 besök totalt << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3, 4, 5






Från request till första response:
sec (varav server render 0.148 sec)
Webbrowser render:
sec