Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Med Lådbilen på ringen 15-19 sept 2005
<<   1, 2, 3, 4, 5
23292 besök totalt
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



MPOWER skrev:
Nicht Wahr?


238 vs 360 HK?

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



MPOWER skrev:
Vad år det för snack att det inte skulle gå att hålla fullt i Kesselchen? Det som fattas är just Mut. Gick det att hålla fullt med min gamla E30 M3SE så går det givetvis även med CSL. Nicht Wahr?Detsamma gäller för
Galgenkopf./ Stofilen


Kul att se dig här Toomas! thumbs up

Vi sågs nog på en Scuderia för tusen år sedan när du åkte beifahrer till Peter B.

Jag har ju inte provat med en CSL men den är ju prestandamässigt tämligen lik en GT3:a och det går inte att åka fullt genom Mutkurve - så enkelt är det. Skillnaden ingångsfart är säkert 20-30 km/h gentemot en 250 hk E30.

Personligen betvivlar jag att det skulle vara möjligt ens med en E30 M3 men visst, om du säger det så får jag böja mig för expertisen.

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993


Trådstartare
MPOWER skrev:
Vad år det för snack att det inte skulle gå att hålla fullt i Kesselchen? Det som fattas är just Mut. Gick det att hålla fullt med min gamla E30 M3SE så går det givetvis även med CSL. Nicht Wahr?Detsamma gäller för
Galgenkopf./ Stofilen

Välkommen till rejsa!

Med Lådbilen vågar jag inte hålla fullt på fyran igenom hela Galgenkopf!
Jag lättar på gasen i ingången och även lite uppe på krönet, innan jag stampar på fullt.
Tycker att bilen blir lite orolig där uppe på krönet!

Med Polon var det en annan femma...

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



MPOWER skrev:
Vad år det för snack att det inte skulle gå att hålla fullt i Kesselchen? Det som fattas är just Mut. Gick det att hålla fullt med min gamla E30 M3SE så går det givetvis även med CSL. Nicht Wahr?Detsamma gäller för
Galgenkopf./ Stofilen


Hej Tomas kul att se dig här tycker jag med. Vet inte om du minns mig jag körde en BMW Alpina B 3,5 tidigt 90tal, vi sågs även på Kursen på Ringen 1993 med Per Erik Axhult samt Peter Bjerkenstam.

Träffade faktiskt Per Erik Axhult på Gelleråsen för två dagar sedan då vi hadde glädjen att köra carrera cup bilar. Nå har grabben tagit över bilen eller kör han inte?

Självklart är det helt stumt med CSL upp kesselschen, men jag får nog hålla med Anders vad gäller mutkurve

mvh/Gaute

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Magnus H
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 93



RS6 skrev:



Självklart är det helt stumt med CSL upp kesselschen, men jag får nog hålla med Anders vad gäller mutkurve




Fast Gaute, visst är det så att "de första hundra metrarna är de viktigaste" *internt*

Mvh
/Magnus

_________________
Magnus Hansson
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Magnus H skrev:
RS6 skrev:



Självklart är det helt stumt med CSL upp kesselschen, men jag får nog hålla med Anders vad gäller mutkurve




Fast Gaute, visst är det så att "de första hundra metrarna är de viktigaste" *internt*

Mvh
/Magnus


Ja, just de ja, fick ett mail av thed som påminde mig om just det, Full attack direkt stod det
Du får hälsa när du pratar med honom!

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



RS6 skrev:
Nå har grabben tagit över bilen eller kör han inte?


Jag kan svara för Toomas och säga att SE:n numera finns i Norge.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Sörpan skrev:
RS6 skrev:
Nå har grabben tagit över bilen eller kör han inte?


Jag kan svara för Toomas och säga att SE:n numera finns i Norge.


En så bil får man ju inte sälja vidare Min absoluta favorit bil.
Det är helt obegripligt att jag valde Alpinan över den. :conf

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993


Trådstartare
RS6 skrev:
Sörpan skrev:
RS6 skrev:
Nå har grabben tagit över bilen eller kör han inte?


Jag kan svara för Toomas och säga att SE:n numera finns i Norge.


En så bil får man ju inte sälja vidare Min absoluta favorit bil.
Det är helt obegripligt att jag valde Alpinan över den. :conf

och jag kan svara att grabben, som fö heter Viktor, verkar ha fått lite bilåka i blodet i alla fall. thumbs up
Han har köpt sig en M3 E36:a. thumbs up

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Peeter skrev:
RS6 skrev:
Sörpan skrev:
RS6 skrev:
Nå har grabben tagit över bilen eller kör han inte?


Jag kan svara för Toomas och säga att SE:n numera finns i Norge.


En så bil får man ju inte sälja vidare Min absoluta favorit bil.
Det är helt obegripligt att jag valde Alpinan över den. :conf

och jag kan svara att grabben, som fö heter Viktor, verkar ha fått lite bilåka i blodet i alla fall. thumbs up
Han har köpt sig en M3 E36:a. thumbs up


Kul att höra thumbs up , han var ju ofta(ibland) med Toomas på den tiden kommer jag ihåg.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



[quote="Peeter"]Inför avresan så hade jag en del punkter på bilen som jag ville hinna fixa till.
Lådbilens bakfjädring var alldeles för mjuk vilket fört med sig att den dels krängt så mycket,
att bakdäcken slagit/nött igenom bakskärmarna och dels att fjädringen tidigare bottnade ur både i
Kottenborn, Fuchsröhre samt i utgången av Karusellen.

Kottenborn, vad är det för kurva?

Lite roligt med en kurva efter mitt nick (nästan i alla fall)

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



Peeter skrev:
Gaute skrev:
Varvet i vätan då vi körde tillsammans, gick det väldigt brett för mig oxå stundtals Trots tiden tyckte jag inte vi gjorde nåt annat än att köra om andra bilar under de varvet.

Tittade just på inspelningen från det varvet.
Vi körde om 17 bilar och två turistbussar.
Du körde ju dessutom om mig också, så för din del blev det 18 bilar och två turistbussar!
Så det var ju en del trafik!


Hur är det idag, är det tillåtet att filma inifrån bilen?

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



kotten skrev:
Hur är det idag, är det tillåtet att filma inifrån bilen?

Nej.

_________________
Anders Dauner
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



Anders Dauner skrev:
kotten skrev:
Hur är det idag, är det tillåtet att filma inifrån bilen?

Nej.


Men ändå ser man ju lite film från banan. Är det ingen som kontrollerar eller har man dolda kameror?

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467



kotten skrev:
Men ändå ser man ju lite film från banan. Är det ingen som kontrollerar eller har man dolda kameror?


Det kontrolleras vid utfarten.
Det går visst att plocka fram kameran sen (har jag hört)

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993


Trådstartare
kotten skrev:

Kottenborn, vad är det för kurva?

Lite roligt med en kurva efter mitt nick (nästan i alla fall)


Kottenborn, brukar partiet mellan Flugplatz och Schwedenkreuz kallas.
Det är väl snarare en sänka, än ett kurvparti.
Kottenborn är eg en liten by, som fågelvägen eg ligger närmast Aremberg.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
mk1 black limited
Oslo, Norge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 8



Hei Peeter!

Hvis jeg ikke tar heeelt feil er det deg jeg kjorer forbi i Bergwerk på lap 17 her:

http://linjin.mine.nu/video.htm#Ringen200z

:-)

_________________
Jorn G. Innset - MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Elise S1 '98, oppgradert understell/innsug/eksos - min hjemmeside: http://www.innset.no
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993


Trådstartare
mk1 black limited skrev:
Hei Peeter!

Hvis jeg ikke tar heeelt feil er det deg jeg kjorer forbi i Bergwerk på lap 17 her:

http://linjin.mine.nu/video.htm#Ringen200z

:-)

Du har helt fel!
Under de 29 varv jag körde med Lådbilen, så var det mig veterligen bara 4-5 bilar och en mc som passerade mig.
Torsdag kväll så var det en svart 993 Turbo(?) som körde om mig efter Aremberg och som körde ifrån mig i blötan från Hohe Acht och bortåt. thumbs up
Fredag em släpte jag om Gaute i utgången av Hatzenbach på första varvet,
då jag hade problem med att gasen hängde sig lite vid inbromsningarna.
Sedan körde jag resten av varvet efter honom.
Andra varvet på söndag morgon så släpper jag förbi en engelsk Seven, som verkar snabb,
före Hohen Rain, och kör sedan resten av varvet efter honom.
Andra varvet på måndag em släppte jag om en silverfärgad GT3:a före Hohen Rain och åkte efter honom till till Metzgesfeld, där han tröttnade på att ha mig efter sig och släppte om mig.
Måndag kväll blev jag även omkörd av en MC mellan AF och Metzgesfeld. thumbs up
Det är de omkörningar som jag kommer ihåg och som jag sett, när jag tittat på mina videoinspelningar i efterhand.
Sedan är det iofs troligt att jag blev omkörd av någon under de varv jag var ute med Passaten, men så värst många var det faktiskt inte då heller.
Men dessa varv har jag inte på film, så jag kan inte kolla på dem i efterhand.

Att det inte var mig du körde om efter Bergwerk, kunde jag genast konstatera eftersom det satt två personer i bilen.
Det var iofs några modiga själar som frågade mig om de fick åka med ett varv,
men tyvärr så blev det aldrig tillfälle till detta pga allt strul jag hade med bilen under helgen.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Nürburgring
Med Lådbilen på ringen 15-19 sept 2005
<<   1, 2, 3, 4, 5
23292 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande