Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgring Med Lådbilen på ringen 15-19 sept 2005 | << 1, 2, 3, 4, 5 10 besök senaste veckan (23341 totalt) |
Kul att se dig här Toomas! Vi sågs nog på en Scuderia för tusen år sedan när du åkte beifahrer till Peter B. Jag har ju inte provat med en CSL men den är ju prestandamässigt tämligen lik en GT3:a och det går inte att åka fullt genom Mutkurve - så enkelt är det. Skillnaden ingångsfart är säkert 20-30 km/h gentemot en 250 hk E30. Personligen betvivlar jag att det skulle vara möjligt ens med en E30 M3 men visst, om du säger det så får jag böja mig för expertisen. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||||
Välkommen till rejsa! Med Lådbilen vågar jag inte hålla fullt på fyran igenom hela Galgenkopf! Jag lättar på gasen i ingången och även lite uppe på krönet, innan jag stampar på fullt. Tycker att bilen blir lite orolig där uppe på krönet! Med Polon var det en annan femma... _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||||||
Hej Tomas kul att se dig här tycker jag med. Vet inte om du minns mig jag körde en BMW Alpina B 3,5 tidigt 90tal, vi sågs även på Kursen på Ringen 1993 med Per Erik Axhult samt Peter Bjerkenstam. Träffade faktiskt Per Erik Axhult på Gelleråsen för två dagar sedan då vi hadde glädjen att köra carrera cup bilar. Nå har grabben tagit över bilen eller kör han inte? Självklart är det helt stumt med CSL upp kesselschen, men jag får nog hålla med Anders vad gäller mutkurve mvh/Gaute _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Fast Gaute, visst är det så att "de första hundra metrarna är de viktigaste" *internt* Mvh /Magnus _________________ Magnus Hansson |
||||||||
Ja, just de ja, fick ett mail av thed som påminde mig om just det, Full attack direkt stod det Du får hälsa när du pratar med honom! _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
En så bil får man ju inte sälja vidare Min absoluta favorit bil. Det är helt obegripligt att jag valde Alpinan över den. :conf _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
och jag kan svara att grabben, som fö heter Viktor, verkar ha fått lite bilåka i blodet i alla fall. Han har köpt sig en M3 E36:a. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||||||
Kul att höra , han var ju ofta(ibland) med Toomas på den tiden kommer jag ihåg. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
[quote="Peeter"]Inför avresan så hade jag en del punkter på bilen som jag ville hinna fixa till.
Lådbilens bakfjädring var alldeles för mjuk vilket fört med sig att den dels krängt så mycket, att bakdäcken slagit/nött igenom bakskärmarna och dels att fjädringen tidigare bottnade ur både i Kottenborn, Fuchsröhre samt i utgången av Karusellen. Kottenborn, vad är det för kurva? Lite roligt med en kurva efter mitt nick (nästan i alla fall) _________________ Porsche Cayman GT4 -16 |
||||||||
Hur är det idag, är det tillåtet att filma inifrån bilen? _________________ Porsche Cayman GT4 -16 |
||||||||
Men ändå ser man ju lite film från banan. Är det ingen som kontrollerar eller har man dolda kameror? _________________ Porsche Cayman GT4 -16 |
||||||||
Det kontrolleras vid utfarten. Det går visst att plocka fram kameran sen (har jag hört) _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||||
Kottenborn, brukar partiet mellan Flugplatz och Schwedenkreuz kallas. Det är väl snarare en sänka, än ett kurvparti. Kottenborn är eg en liten by, som fågelvägen eg ligger närmast Aremberg. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||||||
Hei Peeter!
Hvis jeg ikke tar heeelt feil er det deg jeg kjorer forbi i Bergwerk på lap 17 her: http://linjin.mine.nu/video.htm#Ring :-) _________________ Jorn G. Innset - MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Elise S1 '98, oppgradert understell/innsug/eksos - min hjemmeside: http://www.innset.no |
||||||||
Du har helt fel! Under de 29 varv jag körde med Lådbilen, så var det mig veterligen bara 4-5 bilar och en mc som passerade mig. Torsdag kväll så var det en svart 993 Turbo(?) som körde om mig efter Aremberg och som körde ifrån mig i blötan från Hohe Acht och bortåt. Fredag em släpte jag om Gaute i utgången av Hatzenbach på första varvet, då jag hade problem med att gasen hängde sig lite vid inbromsningarna. Sedan körde jag resten av varvet efter honom. Andra varvet på söndag morgon så släpper jag förbi en engelsk Seven, som verkar snabb, före Hohen Rain, och kör sedan resten av varvet efter honom. Andra varvet på måndag em släppte jag om en silverfärgad GT3:a före Hohen Rain och åkte efter honom till till Metzgesfeld, där han tröttnade på att ha mig efter sig och släppte om mig. Måndag kväll blev jag även omkörd av en MC mellan AF och Metzgesfeld. Det är de omkörningar som jag kommer ihåg och som jag sett, när jag tittat på mina videoinspelningar i efterhand. Sedan är det iofs troligt att jag blev omkörd av någon under de varv jag var ute med Passaten, men så värst många var det faktiskt inte då heller. Men dessa varv har jag inte på film, så jag kan inte kolla på dem i efterhand. Att det inte var mig du körde om efter Bergwerk, kunde jag genast konstatera eftersom det satt två personer i bilen. Det var iofs några modiga själar som frågade mig om de fick åka med ett varv, men tyvärr så blev det aldrig tillfälle till detta pga allt strul jag hade med bilen under helgen. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||||||
Nürburgring Med Lådbilen på ringen 15-19 sept 2005 | << 1, 2, 3, 4, 5 10 besök senaste veckan (23341 totalt) |