Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Har precis fått tag i PZero C!!!!!!
1, 2   >>
7010 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Ni vet ju vad jag tycker om PZero Corsa... >

Men nu har jag inhandlat en sprillans omgång PZero C!! thumbs up

245/35 18. Perfekt!

Jag vet att det finns _en_ uppsättning till av den dimensionen (för 8 tusen!) Skicka PM till Maz pronto om ni är intresserade....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



KUL!!!!!!!!!

Ingen som vet var man kan få tag i P-Zero C 205/17??? Finns det ett "hemligt" lager någonstans månne?

_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18604



205 breda 17"? Finns det? inget jag kan få tag på iaf...

255/40-17 finns det däremot.

Däcken är helt nya men är tillverkade runt årsskiftet 99/00, lagrade rätt såklart men vill bara klargöra det så att det inte blir sura miner sen.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



Hmmm...jag har P Zero C 205/50 i 17 tum fram på min som är helt ok, vore bara kul att hita ett par helt oanvända då jag precis köpt två nya P Zero C bakdäck i 255/40...

_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18604



Troligen är alla 245/35-18 och 265/35-18 sålda, möjligen något udda över...

255/40-17 kostar 1750:-/st
225/50-15 kostar 1750:-/st

observera att detta är exkl. frakt.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



om du (MaZ) har (eller vet nånn som har) P Zero C i 17 tum 205/50 är jag mycket intresserad!

_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Morty skrev:
om du (MaZ) har (eller vet nånn som har) P Zero C i 17 tum 205/50 är jag mycket intresserad!


Samma här. Fast jag är även intresserad av baksulorna i 255/40-17, men bara om jag får tag i framdäck också!

Hur är det med P Zero C och däckbredd kontra vanliga gatpirelli? Alltså enligt stickytråden vi behandlat tidigare däckbredd och gatdäck.

Jag har 7" fram och 9" bak (Cup2fälgar) och orginal däckdimension 205/50-17 rsep 255/40-17. Anledningen till att jag är lite konfys är att jag vet att det finns cupfälgar som är en 1/2" bredare och vet inte om det är dessa som används tillsammans med ovanstående dimensioner på R-däck?

Någon med erfarenhet av P Zero C och Cupfälgar på porsche som kan berätta hur det funkar? Borde kanske posta detta på PCS Racings hemsida också.

Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



Citat:
Jag har 7" fram och 9" bak (Cup2fälgar) och orginal däckdimension 205/50-17 rsep 255/40-17. Anledningen till att jag är lite konfys är att jag vet att det finns cupfälgar som är en 1/2" bredare och vet inte om det är dessa som används tillsammans med ovanstående dimensioner på R-däck?


-Jag har också Cup II i 7 och 9 tums bredd (för att få plats med RS -92:ans bromsar fram!) med P Zero C Dry 205/50-17 resp. 255/40-17 och det funkar bra. Enligt tidigare inlägg med fälgbreddsformel skall dock de halvtummen bredare cup-fälgarna vara bättre...men som sagt, inga problem för mig!

_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Morty skrev:
Citat:
Jag har 7" fram och 9" bak (Cup2fälgar) och orginal däckdimension 205/50-17 rsep 255/40-17. Anledningen till att jag är lite konfys är att jag vet att det finns cupfälgar som är en 1/2" bredare och vet inte om det är dessa som används tillsammans med ovanstående dimensioner på R-däck?


-Jag har också Cup II i 7 och 9 tums bredd (för att få plats med RS -92:ans bromsar fram!) med P Zero C Dry 205/50-17 resp. 255/40-17 och det funkar bra. Enligt tidigare inlägg med fälgbreddsformel skall dock de halvtummen bredare cup-fälgarna vara bättre...men som sagt, inga problem för mig!


Låter bra Morty!

Var inne på wheelbase och kollade erbjudandet till PCS-medlemmar och de kopiafälgarna var 7.5" resp 9". De gatdäck jag har på är halvslitna fram och fräscha bak, så det gäller att nöta dom så snabbt som möjligt om jag inte ska satsa på 2 uppsättningar.

Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



(till Daniel:)

Annars kan du ju köpa Michelins r-däck genom PCS till ett hyfsat pris...tror det landar kring 12 lakan (vilket ju är en slant i och för sig) för "våra" dimensioner...

Jag fick som sagt tag i nya P-Zero bakdäck och då mina framdäck är ok kör jag denna säsong med dessa. Nästa byte blir nog dock till Michelin...de skall vara lite bättre på gatan har jag hört.

_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Daniel Bengtsson skrev:
Var inne på wheelbase och kollade erbjudandet till PCS-medlemmar och de kopiafälgarna var 7.5" resp 9". De gatdäck jag har på är halvslitna fram och fräscha bak, så det gäller att nöta dom så snabbt som möjligt om jag inte ska satsa på 2 uppsättningar.

Daniel


När dina bakdäck är utslitna så är fortfarande dina framdäck halvslitna.... min erfarenhet av (klassisk) 911 !

F ö kan jag tala om att smattrar friskt i hjulhusen av grus på asfalten när man kör på PZeroC och inte har några innerskärmar

_________________
Pär Hylander
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



Citat:
F ö kan jag tala om att smattrar friskt i hjulhusen av grus på asfalten när man kör på PZeroC och inte har några innerskärmar


- Ja, det kan man lugnt säga att det gör! Grym skillnad mellan min CS och min gamla standard 911 från '88...blev lite skraj första gången jag körde CS:en, trodde det var stora hål någonstans!

_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Pär Hylander skrev:
Daniel Bengtsson skrev:
Var inne på wheelbase och kollade erbjudandet till PCS-medlemmar och de kopiafälgarna var 7.5" resp 9". De gatdäck jag har på är halvslitna fram och fräscha bak, så det gäller att nöta dom så snabbt som möjligt om jag inte ska satsa på 2 uppsättningar.

Daniel


När dina bakdäck är utslitna så är fortfarande dina framdäck halvslitna.... min erfarenhet av (klassisk) 911 !

F ö kan jag tala om att smattrar friskt i hjulhusen av grus på asfalten när man kör på PZeroC och inte har några innerskärmar


Jupp, men i detta fallet har bakdäcken åkt på rätt nyligen och famdäcken suttit längre....

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
MagnusG
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 117



Tjena Mårten och Daniel,

Mårten: Hur var dett i Kinnekulle? Hoppas ni fick en bra dag trots vädret!

Jag har cup2-fälgar med 7,5" resp. 9". Just nu har jag 205 ifram men har beställt 225 i Michelin. Jag tror att 7,5" är det smalaste man kan ha 225:or på. Många kör med 205 på både 7" och 7,5", det funkar bra på båda. Jag hoppas att inbromsningar ska kunna bli lite bättre med 225:orna. Hoppas att de går dit på min smala lilla bil Ibak kör jag med 255.

Daniel: Ska du åka på banmötet den 27:e (Mantorp)? Jag ska dit!

//Mange

_________________
//Magnus Gens
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



Magnus G:

Det blev inget Kinnekulle för mig - det snöade ymnigt vid 5-tiden på morgonen här i Sthlm då jag började knalla mot garaget. Hörde även att det inte varit något höjdarväder på Kullen.

Vi ses på Mantorp den 27! Då lär det vara slut på det här j-vla snöandet!

/Mårten

_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
seanr
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 225



Magnus Thomé skrev:
Ni vet ju vad jag tycker om PZero Corsa... >

Men nu har jag inhandlat en sprillans omgång PZero C!! thumbs up

245/35 18. Perfekt!

Jag vet att det finns _en_ uppsättning till av den dimensionen (för 8 tusen!) Skicka PM till Maz pronto om ni är intresserade....


Jag har hört talas om dina problem med Corsa men jag måste tyvärr rapportera att den gamla C modellen inte är mycket bättre. Trots 'heatcycling' enligt alla rekommendationer blev de ganska så snabbt stenhårda och började spricka, man skulle nästan kunna säga att de blev 'glaserade' med prestanda därefter. Jag håller mig kvar vid mina Hoosier, en del kallar det slicks men de är DOT godkända och har mönster >1.6mm. Har aldrig kört på något bättre däck. Det blir aldrig mer några Pirelli för mig däremot ska jag prova Michelins Cup R däck så får vi se vad de går för.

_________________
DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall
http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



Var köper du Hoosier nånnstanns? Vet att ganska många i USA kör med dessa (även på Porsche).

_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
seanr
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 225



Morty skrev:
Var köper du Hoosier nånnstanns? Vet att ganska många i USA kör med dessa (även på Porsche).


www.tirerack.com

Jag fick följande quote från dem för denna säsong:
----- original Message -----
From: "Mario"
To:
Sent: Friday, April 11, 2003 11:41 PM
Subject: FW: QUESTION FOR SALES FROM WWW.TIRERACK.COM 04/11/03-15:30:09


> Hello Anders,
> The total delivered cost for the 4 tires and the shipping charge is
> approximately $1638.00.
> Thanks, Mario
>

du får ta ovanstående belopp *8,55*1,05*1,25 dvs min kost är 18381Kr. Jag misstänker att du har lite mindre däck på din bil så det blir billigare för dig.

_________________
DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall
http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



Tack för tipset Anders. Lite långt att skeppa från USA kanske...men om man går ihop!?!

_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
seanr
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 225



Morty skrev:
Tack för tipset Anders. Lite långt att skeppa från USA kanske...men om man går ihop!?!


Frakten är omkring $350 av priset jag fick, självklart blir det lite billigare om flera delar på frakten. Observera dock att vilket däck du än köper(Hoosier, Pirelli, Michelin, Kumho, Yokahama etc) därifrån så är det 20-25% billigare än att köpa samma däck i sverige och då är frakt, tull och moms inräknat.

_________________
DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall
http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3864



Vilka Hoosier skall man ha R3S03 eller A3S03?
3.2 mm mönster e inte så mycket, hur länge kan man åka innan man hamnar under 1.6 mm?

_________________
"Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Däck för banåka
Har precis fått tag i PZero C!!!!!!
1, 2   >>
7010 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande