Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Simbins GTL
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
3 besök senaste veckan (113736 totalt)
Pioneerman
Hässleholm
Här sen Dec 2005
Inlägg: 57



Nu har jag spelat GTL ett par veckor och jag måste säga att jag är imponerad av en hel del i spelet, speciellt ljuden!!!!! thumbs up Dock så kan jag tycka att vissa bilar gungar lite mycket när man kör dom, fast å andra sidan så har jag inte gjort några inställningar alls på någon bil, kör helt standard...

MEN!! Ibland när jag har suttit å spelat med en kompis så har jag lyckats köra ett halvt varv, sen laddar spelet om banan, men det gör bara det för mig, min kompis hade inga problem! Det är väldigt irriterande! Är det någon som har haft liknande problem, och har Ni i så fall någon lösning på det hela??

_________________
André Engdahl
Citera
SRMrolle
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 704



att bilen gungar kan jag tänka mig är precis som det ska vara, tyngdflytt o.s.v..

att banan laddar om sig igen, tja, det har jag för mig är en vanlig bugg,
det händer nån gång då och då...

_________________
Roland Johansson

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Pioneerman
Hässleholm
Här sen Dec 2005
Inlägg: 57



Buggen att det laddar om spelet upplever jag allt som oftast nu tycker jag!! Tråkigt för det tar bort hela charmen över spelet... Sen en annan grej som jag också har problem med är att när jag går in i ett spel, singleplayer eller multiplayer kvittar, men så när jag ska köra ut ur depån så funkar inte ratten alls! Så får jag gå ut ur spelet, disconnecta från servern, in i options och röra lite på ratten som funkar där! Sen kan jag joina igen med en ratt som fungerar. Någon som har upplevt något liknande?? Ratten jag har är en svart Logitech Momo... Går jag in i options när jag är inne på servern så funkar inte ratten alls där, men när jag väl går ut från servern så funkar det!! Knasspel!! thumbs down

_________________
André Engdahl
Citera
CWaltgard
Goteborg
Här sen Jan 2003
Inlägg: 310



Det händer lite titt som tätt på Simbin spel nuförtiden.
Det brukar räcka med att man kryssar i och ur "reverse effects" eller ändrar FF från full till high eller liknande så kommer ratten igång. Då slipper du lämna servern om det funkar.

_________________
Christian Waltgård
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



Hejsan!
Jag har testat Demo och det var ju underbart så jag gick o köpte spelet idag.
I demot hade jag dock ett problem som jag hoppas någon här kan hjälpa mig med.
Jag kör med Logitech driving Force pro men i GTL kan jag bara vrida ca 90 grader istället för 900 grader och en värre är att det blir lika lite rattuslag i spelet. Dvs jag kan inte svänga med bilen tillräckligt i tighta kurvor och jag kan ju bara glömma att hämta hem sladd.

Är det någon som har ideér?????

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



bjorre82 skrev:
Hejsan!
Jag har testat Demo och det var ju underbart så jag gick o köpte spelet idag.
I demot hade jag dock ett problem som jag hoppas någon här kan hjälpa mig med.
Jag kör med Logitech driving Force pro men i GTL kan jag bara vrida ca 90 grader istället för 900 grader och en värre är att det blir lika lite rattuslag i spelet. Dvs jag kan inte svänga med bilen tillräckligt i tighta kurvor och jag kan ju bara glömma att hämta hem sladd.

Är det någon som har ideér?????

Kör också med DFP, men inte så mycket GTL. Har dock inte märkt några problem det lilla jag kört GTL...

Kan det vara så att du använder Logitechs "Profile Manager" eller vad den heter, och råkat få galna inställningar för just GTL? Managern detekterar när man startar program och sådant, och kan byta inställningar på ratten när man så önskar. Kommer inte ihåg hur det var med DFP, men oftast följer det med ett gäng färdiga setups för diverse kända spel och simulatorer när man installerar en manager för en ratt, flygspak eller liknande - och oftast leder det till mer förvirring än något annat...

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



olofson skrev:
bjorre82 skrev:
Hejsan!
Jag har testat Demo och det var ju underbart så jag gick o köpte spelet idag.
I demot hade jag dock ett problem som jag hoppas någon här kan hjälpa mig med.
Jag kör med Logitech driving Force pro men i GTL kan jag bara vrida ca 90 grader istället för 900 grader och en värre är att det blir lika lite rattuslag i spelet. Dvs jag kan inte svänga med bilen tillräckligt i tighta kurvor och jag kan ju bara glömma att hämta hem sladd.

Är det någon som har ideér?????

Kör också med DFP, men inte så mycket GTL. Har dock inte märkt några problem det lilla jag kört GTL...

Kan det vara så att du använder Logitechs "Profile Manager" eller vad den heter, och råkat få galna inställningar för just GTL? Managern detekterar när man startar program och sådant, och kan byta inställningar på ratten när man så önskar. Kommer inte ihåg hur det var med DFP, men oftast följer det med ett gäng färdiga setups för diverse kända spel och simulatorer när man installerar en manager för en ratt, flygspak eller liknande - och oftast leder det till mer förvirring än något annat...


Tackar för svaret då finns det hopp!! Vad jag vet har jag inte installerat någon profile manager utan jag satte bara i DFP i usb porten o testade att köra. Ska man installera någon drivrutin för ratten??? Jag ska testa med full versionen ikväll och se om det fungerar som det ska. Jag håller tummarna för det vore så grymt kul om det fungerar med DFP!!!
Kan inte arbetsdagen vara slut nu så jag kan hem o köra!

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



bjorre82 skrev:
Tackar för svaret då finns det hopp!! Vad jag vet har jag inte installerat någon profile manager utan jag satte bara i DFP i usb porten o testade att köra. Ska man installera någon drivrutin för ratten???

Det ser ut som om du fått svar på annat ställe men iaf; jo, man måste ha drivern för att få ratten att funka fullt ut. Det finns en standard (USB HID - Human Interface Device) som den följer som får den att funka till viss del, men FFB, inställningar - bl a maxutslag och sådant - kräver speciella drivers.

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
--
Eskilstuna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 532



Stämmer det att GTL bara kostar 119kr plus frakt? GTR kostade väl nästan 500 när det kom...

Titta här: http://www.megastore.se/template/next,Product.vm?itemid=1216837&source=1900

_________________
Henrik Eriksson

Sluta jiddra, börja rejsa!
Citera
Ainisse
Västerås
Här sen Dec 2004
Inlägg: 324



De va billit!

_________________
Ainis Noritis
Citera
Fraden
Svartå
Här sen Jun 2006
Inlägg: 105




_________________
Andreas Lundberg
Citera
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 895



Jo av nån anledning så rasar simbins spel i pris som fan på bara några månader.. ja tänker vänta tills wtcc spelet kommer så köper ja både det och gtr2 :P

_________________
Emil Jönsson
Citera
tvåtaktsmicke
Örnsköldsvik
Här sen Sep 2003
Inlägg: 662



Jag har börjat få problem med att växellådan växlar ned två steg direkt ibland, ojojoj vad frustrerad jag var innan jag förstod varför jag snurrade helt omotiverat emellanåt.
Vad kan detta bero på? Jag har kollat inställningarna och testat olika bilar.

_________________
//Mikael Jardstam
Citera
induce
Ulricehamn
Här sen Sep 2005
Inlägg: 122



Jag har fått detta fenomenet själv när jag använt den sekventiella spaken på Driving Force Pro. Antar att det kan vara glapp eller lite för mycket "kasta i växeln"-fenomen

_________________
Michael Claesson
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



Det kanske redan är skrivet, men jag undrar i alla fall var den senaste versionen av den 2007 års Nordschleife finns att ladda ner.

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Här är en lista över banor till GTL. Kolla de versioner de listar där...

http://www.nogripracing.com/files.php?subcat=34

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
3.2 -74
utlandet
Här sen Maj 2004
Inlägg: 73



Hejsan,

laddade ned Nordschleife från nogrip. Efter får jag inga banor att fungera, utan jag blir utslängd då jag försöker starta spelet. Någon som har samma erfarenhet.

_________________
Kristian Hydén

BMW M3 -01
Porsche 911s -70
Alfa Romeo GT1300 Junior -67
Honda VFR800F -16
Honda VFR400r -90
Citera
SRMrolle
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 704



det beror ofta på korrupta filer

kontrollera noga att du lägger rätt fil på rätt plats

_________________
Roland Johansson

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723



Fungerar inte GTL på Vista? får bara upp att jag måste ha administratörsrättigheter på datorn när jag försöker starta, sitter på ett administratörkonto. Så vad göra? eller är det bara att ge upp?

_________________
/Erik Arndt (fd Norberg)
Citera
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723



Erik Norberg skrev:
Fungerar inte GTL på Vista? får bara upp att jag måste ha administratörsrättigheter på datorn när jag försöker starta, sitter på ett administratörkonto. Så vad göra? eller är det bara att ge upp?


Problemet ser ut att vara löst

_________________
/Erik Arndt (fd Norberg)
Citera
Unitarded
Tyresö
Här sen Aug 2007
Inlägg: 69



Jag får inte online funktionen att fungera odenkligt, funderar på om jag slagit fel "onlinekey" och nu inte kan göra om proceduren..
Någon som kan hjälpa?

_________________
//Erik Lindman
Citera
Racingsimulatorer
Simbins GTL
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
3 besök senaste veckan (113736 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande