Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1448 besök totalt |
Det finns märkesoberoende banträffar på många banor runt om i sverige, dessutom så annordnar svenska locostklubben nån bankörning för enbart sevenbilar ibalnd.
beroende på vart du bor kan du ju kolla med motorklubben eller närmaste bana. Du behöver inte köra racing för att prova på banåka. |
||||||
Jag kör i Porsche klubben nu men funderar på att skaffa en Seven istället men är osäker på
möjligheterna till banträffar. Med P klubben funkar ju allt väldigt bra och uteslutande på helger. Bra för mig då jag är ledig då, vet inte hur det är med de andra som anordnar träffar, helg eller vardag? _________________ Lars Östman |
||||||
Jag kör i Porsche klubben nu men funderar på att skaffa en Seven istället men är osäker på
möjligheterna till banträffar. Med P klubben funkar ju allt väldigt bra och uteslutande på helger. Bra för mig då jag är ledig då, vet inte hur det är med de andra som anordnar träffar, helg eller vardag? _________________ Lars Östman |
||||||
På en del märkesklubbars träffar kan man ju köra lite vad man vill.
I OSC kör jag senaste årets Porsche (för Opeln är inte på benen), finns även en 7:a i klubben som brukar vara med och köra, men den består i och för sig av ganska mycket Opeldelar ![]() Kanske inte är "rätt" sätt dock. _________________ Markus Ålind |
||||||
Jag vet inte om det mig du syftar på? ![]() Lådbilen har fått ok från OSC. Den har ju motor, -växellåda och frambromsar från Opel. ![]() Men jag kör utom tävlan när det är slalomkörningar. Försökte även med GTI-klubben. Men där räckte det inte med att huvudbromscylindern är från en VW 1300. ![]() och så är jag med i Lotus CarClub Sweden. ![]() och Expressens Motorklubben, är ju inte märkebunden. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Jo det var dig jag menade. Jag tycker det brukar vara ett trevligt inslag bland alla kadetter ![]() _________________ Markus Ålind |
||||||
och vad är det för fel på kadetter nu då? ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1448 besök totalt |