Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Sparade trådar/FAQ PF97, Pagid RS4-2 eller DS3000 ?? | << 1, 2, 3 19 besök idag (11889 totalt) |
Friktionskoefficienten bestämmer enbart hur hårt du måste trampa på bromsen. Högre värde, mer lättrampat, lägre värde, mer tungtrampat. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Thinner brukar vara det man får ta till för att för bort dammet från "racebelägg". _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
är det inte så att högre friktionskoefficient=kortare livslängd eller har ferodo hittat något mirakelämne som dom blandat i beläggen?.
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Är det inte risk för att lacken på fälgarna åker med då också? /Johan _________________ Johan B |
||||||
För 20 år sedan var det precis som du säger/skriver, men i dag finns det ingen nära koppling mellan friktionskoefficient och livslängd. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Lacken på BBS fälgar tål det iallafall. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Sparade trådar/FAQ PF97, Pagid RS4-2 eller DS3000 ?? | << 1, 2, 3 19 besök idag (11889 totalt) |