Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1732 besök totalt |
För er som ibland trilskas med ordningsmakten...
...kan jag inte annat än VARMT rekommendera att kontakt tas med Ingemar Jeanlo, www.trafikjuristen.se. Detta är inte reklam, utan ren och skär konsumentinformation! Han har varit mig till stor hjälp genom åren, oavsett om det har gällt hastighetsöverträdelser som behöver bestridas, körkort som helst inte ska återkallas, däcksmönster som ifrågasätts osv osv. Inte i något av de fall då jag eller mina vänner och bekanta utnyttjat hans tjänster har det visat sig meningslöst, då Ingemar med sin stora erfarenhet kunnat rekommendera huruvida det vore meningsfullt att gå vidare (och därmed dra på sig kostnader). För er som gärna driver processer själva och/eller gärna håller lite extra i slantarna finns det möjlighet att tanka hem olika dokument från websajten, vissa gratis och andra som man betalar några hundra för, där man har möjlighet att med hjälp av tidigare domslut och angivna målnummer driva sitt eget case. Till moderatorerna: Denna post bör enligt min mening landa i Sparade Trådar eller som Sticky, ffa då följderna för ett felaktigt ingripande från ordningsmakten kan få katastrofala följder på både privat- och arbetsliv. ![]() ![]() |
En annan metod som man kan testa, Peter, är att hålla sig till trafikreglerna och ha en bil som är väl innanför bestämmelserna.
![]() Efter närmare ett kvartssekels körkortsinnehav och 70 000 mil så har det för mig resulterat i 3 trafikböter av mindre art och inga rättegångar - tämligen problemfritt och tidseffektivt. ![]() ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
Nej, nej, nej!!!
Så här funkar det i Peters värld: ![]() = ![]() ![]() ---> ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() = ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ------------------------ Ibland vinner man, ibland förlorar man. Men jag spelar åtminstone.... ![]() ![]() |
![]() Glömde några sådana i mitt inlägg: ![]() ![]() ![]() Har väl även fått ta till ett par: ![]() ![]() Min änglalika körkortskarriär började dock lite illa när jag råkade köra 115 på 50-väg med min 125:a och såg inte att det låg en MC-polis bakom, då jag kört sönder min backspegel. Jag var dock helt oskyldig då min hastighetsmätarvajer gått av och jag ännu inte fått den nya som jag beställt, så jag hade ingen aning om hur fort det gick. Trots den lite olagliga MC:n så hade jag inget val då jag behövde den för att ta mig till sommarjobbet - stackars mig, att som 16-åring tvingas köra olagligt för att kunna bidra med mat till familjen. ![]() ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
Jag har faktiskt kört för fort med trasig mätare i en bil för en väldans många år sedan. Jag bad Polisen som stoppade mig vänligt om han kunde tänka sig att köra min bil för att bekräfta felet, att jag var utan hastighetsmätare. Han gjorde detta och jag bad om han ev kunde bekräfta detta i rapporten vilket han gjorde, samt att han kunde vittna om det samma. Hur domen var formulerad minns jag inte, mer än att jag blev dömd för fortkörningen.
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1732 besök totalt |