| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
logitec pro vs momo
|
3 besök senaste veckan (1505 totalt) |
|
Antar att det är logitech driving force pro du menar med pro.
Eftersom jag bara har den ena så kan jag bara berätta vad jag tycker är illa med pro. Sämst är växelspaken som ibland växlar dubbelt, oftast ner så man får snurr på bilen. Pedalerna är bara hyggliga, inte alls lika bra som mina gamla thrustmaster F1 från -98. Själva ratten är däremot lysande. Ställbart rattutslag är trevligt, fast 900grader förkastades ganska snart. 300 är mer lagom. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||
|
Re: logitec pro vs momo
Tjenare! Min högst personliga åsikt, har kört rätt mkt bilspel. Den svarta momon hade jag, blev fel på.. Mkt fel på de rattarna, iaf de tidigare varianterna, jag fick fel med paddlarna. Spelade ingen roll att jag la in spel o drivisar igen.. Men fick tillbaka pengarna iaf .
Då köpte jag den röda Logitech Momo racing (?) Den röda iaf.. 2500kr Nu jäklar ska det hålla tänkte jag. Visst har varit en jäkligt bra ratt i 2 år. Riktigt skön ratt med bra känsla, Inget glapp i ratten som det brukar va på många andra. Sköna växelpaddlar o smidigt med 6 knappar på ratten för snabbfunktioner. MEN... lite småbuggar som är frustrerande.. Tex kommer den inte ihåg inställningarna, så jag måste kallibrera om den rätt ofta. Kanske inte så farligt.. Men värre är att den ändrar sin tröghetsstyrka mellan gångerna man kör. Sen kan den tappa force feedbacken ibland.. De två senare exemplen påverkar faktiskt körningen
En kompis har samma problem med sin. Senaste problemet är att gaspoten är kass.. Den ger ingen respons förens vid 30% gas. Har varit o köpt en ny pot på elfa, men det verkar inte funka. >
Ska höra med logitech nu i veckan. Det är vad jag tycker om ratten, sen finns det säkert de som är toppennöjda o aldrig har haft något fel med sin momo Mitt tips... visst är det är alldeles för mkt pengar för en spel (igentligen lek) konsoll, men köp en ECCI om du har råd o spelar mkt. Då har du nåt som håller! En kompis köpte värstingen förra året tror den gick på 11papp
http://ecci6000.com/6000_productport Nu har de kommit med en jubeliumsmodell.. Men 6 knappar o mindre ratt.. Man kan välja en Momo F1 ratt som ser helt oki ut.. VILL HA!
http://www.ecci6000.com/6000/6006Pro Jag kanske har en billig röd momo till salu snart
_________________ /Per Danielsson |
||||
Hej igen! Jag ringde till supporten för logitech, jäkligt bra o hjälpsamma Det va lite pinsamt nog mjukvarufel, så nu funkar den som den ska igen
Supporten sa "Det är ett känt problem" lösningen va att tanka hem "pedals update" på denna sida http://www.wingmanteam.com/latest_so Även nya patchen 4.6 skulle fixa lite problem http://www.wingmanteam.com/latest_so Men visst är suget efter en ecci stort, så jag kommer nog sälja momon så fort jag får råd till en ecci
||||
Mjo, det vore ju inte helt fel att ha en, dock så är pedalerna det viktigaste, rattarna känns kanske olika från märke till märke, men precitionen förblir den samma. Hade jag pengarna så skulle jag istället lägga ut på ett par speed7 pedaler. Har även hört att man får sämre varvtider med eccirattarna. Kan bero på att de är så stora och otympliga för banracing. Men den där jubileumsratten vore ju inte helt fel att ha. Var kan man läsa mer om den? Ser inget på deras hemsida. _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||
Det är bättre precision med bättre pottar, Ecci, tsw, brd m fl har betydligt bättre pottar än de vanliga masstillverkade rattarna. Sen tror jag att Ecci's nya usb system förbättrar precisionen ytterligare. man är inte tvingad att använda bussratten, det går att köp med en liten fin momo ratt. Jag har testat trackstar 6000 med bussratt, kan inte tänka mig att den skulle försämra varvtiderna. Men som sagt jag är van med momo 27c så ifall jag skulle köpa en ecci ratt så blir det med en dylik trissa. Apropå info om jubileumratt, Ecci ägare och vip, får reda på mer om ecci's utveckling jfr med oss andra dödliga. |
||||
Självklart är det ju skillnad på kvalitén i rattarna, men jag menar att den skillnaden, ialllafall för mig, spelar mindre roll då jag tar apex med nästan exakt samma precision oberoende på rattar, (har haft 3 olika, helt olika märken och prisklasser) medans pedalerna är den ömma punkten enligt mig, det var till exempel omöjligt att sätta samma varvtider med pedalerna till min gamla Act-Labs än vad det var med de andra pedalerna. _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||
Står inte mkt om den, men här finns lite info om paketet. Riktigt pissdyr tyvärr
http://ecci6000.com/proddetail.asp?p Kan inte tänka mig att man får sämre varvtider med ecciratten.. Betydligt bättre precision med 1000 punkter, sen gäller det ju bara att lära sig köra med en så fin ratt...
||||
![]() |
Racingsimulatorer
logitec pro vs momo
|
3 besök senaste veckan (1505 totalt) |