Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
moralfrågeställning
<<   1, 2, 3, 4   >>
6 besök senaste veckan (21803 totalt)
Avregistrerad (9105)

Här sen Apr 2003
Inlägg: 239



....

_________________
Avregistrerad användare
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



och hur många har klippt bort biten på raksträckan mellan avfart och påfart.....

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324



Jag köpte ett märke förra året när jag var nere. Körde dock aldrig med min egna bil utan lånade Jovanis, var nere nu under 24timmars givetvis körde jag inte då heller. Men jag har vart på Pistenklause varje gång och dessutom gått iaf 75% av banan, räcker inte det. Jag vågar dock fortfarande inte sätta på min dekal på forden

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



RS 1800 skrev:
Jag köpte ett märke förra året när jag var nere. Körde dock aldrig med min egna bil utan lånade Jovanis, var nere nu under 24timmars givetvis körde jag inte då heller. Men jag har vart på Pistenklause varje gång och dessutom gått iaf 75% av banan, räcker inte det. Jag vågar dock fortfarande inte sätta på min dekal på forden

Har du bara pluggat ringenkursen ordentligt här på rejsa, så får du dispens och får därmed sätta på dekalen på bilen!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
ca6
GBG
Här sen Maj 2004
Inlägg: 55



Önskar att jag nån gång kan få sätta en ring-dekal på en bil.
Men jag borde kanske kunna sätta en på PlaystationTvåan....

_________________
Christoffer Ahlm Brenander
Citera
640k
Stockholm
Här sen Okt 2003
Inlägg: 282



BTG skrev:
En Ringendekal får endast fästas på en bil som gått minst ett varv på banan!!! Allt annat är ett fruktansvärt missbruk av dekalen.
Fy på er som fuskar!!

Det är däremot helt ok att köpa en bil som har en, i enlighet med reglerna, korrekt monterad dekal och då låta den sitta kvar trots att man själv inte varit på ringen.

Mvh/ Micke


BTG skrev:
Jag är ledsen, men svaret är: NEJ!
Det bilen som det gäller. (Jag led själv ett tag av detta under 2001. Jag hade kört på ringen men den nya bilen hade jag inte tid att döpa förrän efter några månader. Så som en sann renlärig fundamentalist satte jag inte på någon dekal förrän på parkeringen efter det första varvet.)

Man måste skilja på bilen och chaffisen.
Jag och en kompis var på väg att tatuera in slingan på axeln men lät (efter att ha nyktrat till) bli. Tanken föresvävar mig ändock ibland.
Mvh/ Micke



Precis som du Micke så var jag också noga med att inte sätta på märket innan banan var körd! Allt annat borde vara uteslutet - men... jag kommer bara att vara ansluten till den fundamentalistiska falangen till dess att jag a) köper en annan bil b) skaffar ytterligare en bil!

När det inträffar så kommer jag med omedelbar verkan att ansluta mig till den mer liberala falangen och istället hävda att märket sitter där för att föraren, dvs jag, har kört ringen!


BTG skrev:
Jag och en kompis var på väg att tatuera in slingan på axeln men lät (efter att ha nyktrat till) bli. Tanken föresvävar mig ändock ibland.
Mvh/ Micke


:woot:

_________________
Benny Waenerlund - Audi S3, MTM
Citera
TURN 5
Danmark
Här sen Sep 2004
Inlägg: 72



BTG skrev:
En Ringendekal får endast fästas på en bil som gått minst ett varv på banan!!! Allt annat är ett fruktansvärt missbruk av dekalen.
Fy på er som fuskar!!

Det är däremot helt ok att köpa en bil som har en, i enlighet med reglerna, korrekt monterad dekal och då låta den sitta kvar trots att man själv inte varit på ringen.

Mvh/ Micke


Yes! Men har kun kort "touristenfahren" ( og en hel del GT4... )

_________________
René Larsen
Citera
Gustav Olofsson
skänninge
Här sen Apr 2004
Inlägg: 526



själv blir det ingen ringen dekal på bilen förns den gått ett varv på banan sen blir det cermoni med musik blommor och champange
tycker både bil och förare ska ha förtjänat det innan man sätter på det


ungefär lika illa som att klä ut en 316coupe till en M3a.
eller sätta M loggan på en "vanlig" bmw

_________________
Gustav Olofsson


Volvo V40 T4 2002
Citera
BjörnH
Schtockholm, Schweden
Här sen Jan 2005
Inlägg: 120



Ni är sjuka i huvudet allihopa. En helt underbar tråd!

Till saken:
Jag har kört hundtatals varv på Ringen genom åren. På motorcykel. Min bil är ännu så länge oskuld (vad jag vet) och jag har aldrig ens satt fyra hjul på banan. (fast buss ett varv, 1989 tror jag)
Trots att min bil ser lite naken ut utan dekal har jag inte övervägt att dekaliseran innan jag pallrat mig ner och kört. Är jag mossig eller bara "Alte Schule"?

om jag använder en MC-hjälm i bilen kan jag då, i kraft av mitt förflutna, sätta en dekal på den?
Eller måste just den aktuella hjälmen ha gått på Ringen för att det skall vara korrekt?


/BjörnH

Ps.
"Bitte ein Bit" kan man enligt min mening sätta på vilket fordon man vill. Bara man druckit ölen själv. Det behöver inte ens ha skett inne i fordonet.

_________________
Björn Hoffmann, Stockholm
(PCS #9240)
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



s.bjorn.hoffmann skrev:
Ni är sjuka i huvudet allihopa.


Sjuka i huvudet? Du har tydligen inte hittat denna tråden än...
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=3367&highlight=dekaler

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
BjörnH
Schtockholm, Schweden
Här sen Jan 2005
Inlägg: 120



Nisse Classon skrev:
s.bjorn.hoffmann skrev:
Ni är sjuka i huvudet allihopa.


Sjuka i huvudet? Du har tydligen inte hittat denna tråden än...
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=3367&highlight=dekaler



Nisse,
Ja det bekräftar ju hela läget.
Fast "hur" är ju egentligen lika viktigt som "om" när det gäller dekalen. Och om man ändå är inne i sinnessjukan är det lika bra att löpa linan ut. Jag har väl åxå blivit lite krasslig nu, inser jag...

_________________
Björn Hoffmann, Stockholm
(PCS #9240)
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Frågan om dekalens orientering är helt fel ställd, vill jag hävda. Nurburgring är ju jordens medelpunkt (är vi säkert överens om här), när man befinner sej där finns det varken upp eller ner, man är i origo. På plats är dekalens orientering helt egal.

När man är på hemmaplan (och vänder sej mot bilkörningens mecka sex gånger om dagen, det slarvar ni väl inte med?) skall dekalen orienteras så att den hela tiden pekar mot Ringen!

_________________
Johan Rådlund
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



JohanR skrev:
Frågan om dekalens orientering är helt fel ställd, vill jag hävda. Nurburgring är ju jordens medelpunkt (är vi säkert överens om här), när man befinner sej där finns det varken upp eller ner, man är i origo. På plats är dekalens orientering helt egal.

När man är på hemmaplan (och vänder sej mot bilkörningens mecka sex gånger om dagen, det slarvar ni väl inte med?) skall dekalen orienteras så att den hela tiden pekar mot Ringen!

thumbs up

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



JohanR skrev:
Frågan om dekalens orientering är helt fel ställd, vill jag hävda. Nurburgring är ju jordens medelpunkt (är vi säkert överens om här), när man befinner sej där finns det varken upp eller ner, man är i origo. På plats är dekalens orientering helt egal.

När man är på hemmaplan (och vänder sej mot bilkörningens mecka sex gånger om dagen, det slarvar ni väl inte med?) skall dekalen orienteras så att den hela tiden pekar mot Ringen!



_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare

porschedriver skrev:
och hur många har klippt bort biten på raksträckan mellan avfart och påfart.....


Årets trådlyft med sent inlagd kommentar:

Jag hade ju kört den biten (sittandes i kön till biljettautomaten de placerar ut på raksträckan utanför turistpåfarten) så den biten klippte jag inte bort

_________________
Magnus Thomé
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Hihi, den här tråden har jag glömt, kul trådlyft!
Numera ingen ringen dekal på bruksbilen, trots att den gått ett par varv på d. hölle.
Förra brukshinken och Förra-förra bruksbilen fick däremot en dekaler efter att Ted Björk med den senare bilen visat hur man egentligen tar sig runt nordslingan (eller heter det kanske nördslingan? )
Riktiigt roande att se de förvånade blickarna från förare av potenta tyska prestigevagnar bli akterseglade av en stallbackamoped, när en mer kompetent förare än undertecknad navigerade mellan armcona.
Numera är det allmängods med dessa dekaler, så det får vara för min del. Är knappast speciellt frenkvent besökare längre heller.
Däremot funderar jag på en dekal med fulla Le Mans slingan. Den är vi kanske inte lika många som kan sätta på bilen med rätta?
Racerbilarna får dock inga bandekaler oavsett bana, Dylik dekaltriming är bara till för svenssonbilar i mina ögon. (men då helt ok så klart)

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2153



Om man kört både GP-sträckan och Nordschleife är det väl finfint att ha båda kvar tycker jag.
Min sitter f.ö. inte på bakstammen (man vill ju inte vara ett dickhead? + gillar inte synliga stickers).. http://www.garaget.org/?car=1476&;image=2173586
En mysig reminder varje gång man ser den!

Var det inte någon som tryckte upp alla svenska banor för några år sen? Hade varit nåt, ett fullt set med dem..

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Ringen undgår mig aldrig men jag myser varje dag i bilen



_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Johan Sjöström skrev:
Ringen undgår mig aldrig men jag myser varje dag i bilen




Är du ute och "testar diffbromsen"?

_________________
--
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Om man kört runt med annan bilar för länge sedan.
sovit på sydlingan givetvis i bilen!
sovit i Nürburg
varit där flera gånger men inte med någon bil jag har nu.

Hur ska man dekorera bilen då?
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare

Björn skrev:
Om man kört runt med annan bilar för länge sedan.
sovit på sydlingan givetvis i bilen!
sovit i Nürburg
varit där flera gånger men inte med någon bil jag har nu.

Hur ska man dekorera bilen då?


Kvarstår ENDAST att tatuera sig själv i det läget





_________________
Magnus Thomé
Citera
Nürburgring
moralfrågeställning
<<   1, 2, 3, 4   >>
6 besök senaste veckan (21803 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande