Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Camaro RSR 1968 - Börja om från början...senare! | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14 >> 61 besök senaste veckan (144203 totalt) |
Kan ju säga att "inställningen" inte va lika glasklar i slutet på 2015 , men tyckte mer o mer synd om bilen där den stod stendöd i garaget. Sen va det bara att börja riva i skiten _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Har en tråd på köpes om detta men slänger upp det även här och hoppas på napp
När ändå bilen byggs om kommer fälgarna bytas ut. Söker därför fälgbanor till Bbs 18" 24 håls 7" inner och 4" eller 4,5" ytterbanor. Jag behöver muntras upp med lite fälgbanor så leta i era gömmor och hör av er om ni har något liggandes _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Jag läste också det tidigare i tråden. När man såg bilen efter det trodde jag nog det var kört med den, men verkar gå att laga och du klarade dig med så... Nja, jag skulle behöva sortera ut bilen lite mer. Går väl helt ok men finns en hel del mer potential i bilen. Funderar lite över om jag ska ge den en chans nästa säsong med eller om det blir M3 igen. Eller nåt annat! Förra året gick bra! _________________ VW Golf Sportswagon R -17 |
||||
Har kommit till montering av brännslerör på subframen. Hade tidigare 1/2" VVS kopparrör och tanken är att byta till aluminium rör istället.
Idag sitter 1/2" kopparöret ihopkopplat med en ca 40-50cm an6 stålomspunnen slang som sedan sitter in i spridarbryggorna. Finns alurör med 3/8" med an6 koppling och 1/2" med an8 att köpa. Frågan är om 3/8" fungerar så att jag slipper en adapter från an8 till an6 eller stryper 3/8" för mycket? Tycker ju att det gamla systemet "ströp" vid an6 slangen till spridarbryggan ändå så 3/8" borde funka hela vägen eller tänker jag fel? Har 044 pump och motorn är en big block 409" på strax över 600hk. _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
6mm ID räcker till 7-800hk utan större konstigheter, och säkert mer också. I regel klarar man sig med mycke klenare bränslesystems dimensioner än många tror
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Kör Du förgasare är AN8 ett måste from 600 hk ungefär
Kör Du insprutning kan Du klara Dig med betydligt mindre. Kör Du E85 ska Du plussa på istället. Min ena gatbil som är på 1.110 hk E85 , blower och EFI har AN12- medans min andra gatbil bara har strax över 900 hk och den kör jag AN10 på- bensin och NA- sen tillkommer NOS men det har ett eget bränslesystem _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||||
Menar du sådana här?
http://www.ebay.com/itm/AN6-AN-6-Mal http://www.ebay.co.uk/itm/AN-8-Strai 3/8" rör räcker gott och väl med AN-8. Du skulle kunna köra -6 med men det är ju onödigt att nedgradera. Tänk på att ha en size större från tank till pump, om du nu inte kör in-tank. Men om du har bekymmer så är det nog din pump som ställer till det. Kanske lite dåligt med ström. ----- http://ipgparts.com/blog/fuel-line-sizing-what-size-do-i-need/ http://www.camaros.net/forums/13-performance/122192-what-size-fuel-line-650-hp.html |
||||
Tack alla för er input
Blir till att köra med 1/2" rör som innan. Schuman: Såg att några andra leverantörer har svarta rör oxå. Kan nog bli snyggt. _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
SEn finns det även röd och blåeloxerade- Fast det visste Du säkert redan.
Lite 70-tal- men beroende på vad bilen ska ha för färg kan det bli effektfullt _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||||
Tackar men det hade jag koll på. _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Rätt beslut, åkte också med ½ alu rör med deadend pump ingen retur, sista 50m på 402 så började jag tappa tryck med en moderat trimmad 383a och 150hk gas, pumpen var en Mallory el med bra kapacitet och fuelcell så inga trånga sektioner nånstans. _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||||
Hej!
Tråkigt att behöva göra om, starkt att du tar nya tag. Om du behöver en Lakewood srängkåpa komplett med gaffel och urtrampningslager har jag en liggande. Även koppling, McCloud komplett med lamell och tryckplatta för race. Vidare stålsvänghjul lättat. Har kört det på min Camaro -70 355:a. Grejorna tillsammans med motorn gick i Camarokuppen tidigare. Varvade som mest 8500 rpm utan problem. t.martensson@telia.com _________________ Tommy Mårtensson |
||||
Hej Tackar för uppmuntran! Alltid gött att höra Både motor och låda klarade sig som tur va i kraschen så jag behöver ej byta ut något i drivlinan, men tack för erbjudandet _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Hallå
En liten motivationshöjare (sen julklapp till mig själv) har kommit så här i vintermörkret i form av flong nya fälgbanor till Bbs centrumen Borra bultmönster samt lite guldfärg på centrumen så känns det riktigt bra _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
En liten uppdatering kring Camaro rsr.
Då abstinensen blev för svår av att inte ha någon bil att köra med så har en ny liten rejsbil inhandlats. Ny biltråd https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Detta kommer dock påverka farten på återuppbyggnaden av camaron dramatiskt och tyvärr negativt så vi får helt enkelt se när den får se dagens ljus igen.... Nu ett tag framöver skall här åkas liten och lätt Super7 istället _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Händer inte så mycket på Camarofronten så får väl slänga in en bild på den "roliga sidan" av vintergaraget i väntan på vettiga uppdateringar
Bilarna på vänster sida fungerar i allafall _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Ett litet livstecken
Efter en grymt rolig banåkarsommar med min Super7a har ett litet sug efter att bygga ihop Camaron hittats igen. Kan vara så att nya fina jänkejärnsprojekt här på Rejsa har ispirerat lite granna Detta blir ju inte bättre av att man slösurfar på Ebay och köper helt nya splitfälgar för inga pengar alls Tur man sålde av Bbs fälgarna för ett tag sedan. Kan nog bli bra det här nu skall man bara få fart på spackling o målning av kaross...+ allt annat _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Någon som har bra koll på 16" däck?
De nya fälgarna är 16x12" bak och 16x10" fram så bredare dimensioner önskas och gärna svängvänliga/r-däck. Tar tacksamt emot tips _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Camaro RSR 1968 - Börja om från början...senare! | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14 >> 61 besök senaste veckan (144203 totalt) |