Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Camaro RSR 1968 - Börja om från början...senare!
25 besök senaste veckan (133563 totalt)
<<   1, 2, 3, ... 10, 11, 12   >>
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 634


Trådstartare
[Fyllesvin]-Raggarn skrev:
Snygg & Cool bil.-.-.-

Mera Camaro's mera Camaro's jaaaaa !!!!! thumbs up



( Hoppas alla inte varvar mig bara, om jag nu kommer ut på banan nån gång )

om det finns kvar & skall säljas .Vad kostar Vxl.låds paketet ? ( nyfiken )

Mvh

Robin


Tackar

Camaro är ju alltid en camaro

Växellådan finns fortfarande kvar. Du får PM:a mej ett bud om du är intreserad

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 634


Trådstartare
Äntligen har jag fått tummen ur och knäppt några kort på lite roliga delar som har trillat in

T-56 provmonterad i bilen (suddigt värre)

Fidanza alusvänghjul ala mycket trevligt!!!


B&M shortshifter till T-56:an + Delrin Race växellåds knopp.

Unisteer kuggstång för Camaro 67-69. Ser riktigt trevlig ut! (suddigt igen)

Centerforce dualfriction koppling




Växellådsbalk under utveckling till T-56:an

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 634


Trådstartare
Har beställt mer prylar men de är restade hos Milodon och kommer i april, hoppas jag.
Beställde roadrace oljetråget i december 2005 så det får gärna komma snart

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 634


Trådstartare
Åhh...Månadens Garagebesök...
Skall man ta det som en komplimang eller

Nä, här händer inte mycket. Oljetråget har inte kommit. Milodon har rest på trågen själva och
snackade nått om att det bara hade beställts 6st likadana tråg sedan 1/12-2005 så det tar en stund till
innan det dimmper ner i brevlådan.
Har dock test-installerat allt typ växellåda, koppling, startmotor,nya kuggstången osv. Och allt har funkat så långt
Kardanaxeln är på kortningen,balansering och byte av york. Skall vara färdig vecka24-25. Hoppas jag
Sen har man lyckats bli sugen på mer chassi-prylar medans man har väntat på delarna så nu skall det beställas nya övre och undre bärarmar + till att börja med Wilwood 6kolvsok + skivor + alunav till framvagnen.
Vet inte riktigt om jag vågar dock, tar det 6 månader eller mer så blir biljäveln aldrig färdig thumbs down Vill ju bara ut och köra

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5362



Klart det är en komplimang thumbs up !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 634


Trådstartare
Får väl göra en liten desperat uppdatering i väntan på diverse delar tex OLJETRÅGSHELVETET!!!!
Lägger upp några bilder på beställda grejer som är på väg från staterna...
Övrebärarmar

Undrebärarmar

Alubussningar

Det fösvunna oljetråget

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 634


Trådstartare
Äntligen!!!!
Mitt Milodon oljetråg, pickup,windagetray och trågpackning har kommit!!!!!!
Tog bara ca 9-10 månader men nu sitter det påplats.
Passade på första försöket
Har även installerat nya hastighetsmätaren (Autometer), dragit alla kablar osv.
Har även installerat Fidanza alusvänghjulet. Får vänta några dagar med att klämma dit
Centerforce kopplingen tills de nya ARP-bultarna till tryckplattan kommer. De gammla va 1"
och de nya måste vara 2" så det va bara att beställa...
Ser ut som det kanske blir åka av om några år ialla fall

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Chrippa
Malmö
Här sen Apr 2006
Inlägg: 91



Godis Lite mer bilder hade inte skadat!

_________________
Christoffer Mårtensson
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 634


Trådstartare
Nu börjar det hända grejer
Monterat oljetråg, kuggstång och koppling.
Allt passar perfekt thumbs up





Satte i växellådan i helgen + kardan och lite kopplings hydralik.
Hade dock inte kameran med mig så får väl fixa bilder under veckan.

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Björn Davidsson
Huddinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1122



Kul!!!
Hoppas du kan ge oss en provkörningsrapport innan snön kommer?

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 634


Trådstartare
Björn Davidsson skrev:
Kul!!!
Hoppas du kan ge oss en provkörningsrapport innan snön kommer?

Ser mörkt ut på den fronten tyvärr
Har bara börjat på avgassystemet så där har jag mycket att stå i.
Väntar ju på lite chassi-delar från usa oxå så jag får sikta på provkörning i vår istället
med nästan helt ny bil .
Spännande

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



Kul projekt! De gamla Camarosarna är riktigt balla.

Är du säker på att prylarna som passade direkt är från USA? Normalt sett brukar väl passformen försvinna över atlanten...

_________________
Jonas Edling
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2347



M3Jonas skrev:
Kul projekt! De gamla Camarosarna är riktigt balla.

Är du säker på att prylarna som passade direkt är från USA? Normalt sett brukar väl passformen försvinna över atlanten...


Brukar vara delar som är tillverkade i Mexico, som tappar formen

_________________
Krister Andersson.
Finspång - Kalix

BMW 120 i
En upptagen Man
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 634


Trådstartare
M3Jonas skrev:
Kul projekt! De gamla Camarosarna är riktigt balla.

Är du säker på att prylarna som passade direkt är från USA? Normalt sett brukar väl passformen försvinna över atlanten...

Ja du, kan nog inte mer än hålla med dig. Har väl haft tur med passform men otur med restade och
försenade grejer Får hoppas att man slipper skit som kallas "Bolt-on" men som kräver modifikationer
både till höger och vänster.

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 634


Trådstartare
Mer uppdateringar...
Lådan med egentillverkad balk..


Bakaxel upphängning...


Lite mätare...

...lite pedaler

B&M shortshifter

Börjar ju likna något det här...

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Camarogbg skrev:
Börjar ju likna något det här...

Ser mycket bra ut det här ja! Kanske t.o.m. blir en provtur 2006? Det behövs fler svängjänks på vägarna.

_________________
Peter Karlsson
Åker numera Polo 6R -14 & Pontiac Catalina 62.
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 13942



Kommer verkligen den där växellådsbalken att hålla ?

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
GtiR oscar
Göteborg
Här sen Jun 2004
Inlägg: 135



ButterflyRacing skrev:
Kommer verkligen den där växellådsbalken att hålla ?


Hihi... T56'orna håller ju inte heller för massor med ( fot pund ) ?

_________________
Oscar Lindengren

Volvo 242DL ( snart 242 T6 )
Nissan Sunny Gti-R
Honda CBR954RR
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 634


Trådstartare
GtiR oscar skrev:
ButterflyRacing skrev:
Kommer verkligen den där växellådsbalken att hålla ?



Hihi... T56'orna håller ju inte heller för massor med ( fot pund ) ?


Den som lever får se...

LT_1 T-56:an skall hålla för 450 foot pound(ca 610 Newtonmeter. Viper T-56 tål 550 footpound), de testas tydligen i 24 timmars
tester och skall hålla för mer kraft kortare stunder.
Man ska la inte köra dragrace med slicks kanske

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 13942



GtiR oscar skrev:

Hihi... T56'orna håller ju inte heller för massor med ( fot pund ) ?


Nu var det ju inte så, att jag tror att motorn ska vrida loss balken.
Det är inga vridande krafter i en växellådsbalk i en bil av den typen.!!!

Utan jag tänkte mej senariet:
Det vilar en massa vikt på balken
150 km/h och ner i en svacka i vägen.
G-krafterna kommer att bryta ner balken...växellådan tar i marken...Kardanknutarna får konstiga brytningar....vibrationer uppstår......yoken hoppar ur lådan.....kardanstången huggerfast och bakhjulen stannar............... du kör av vägen och dör.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 634


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:

150 km/h och ner i en svacka i vägen.
G-krafterna kommer att bryta ner balken...växellådan tar i marken...Kardanknutarna får konstiga brytningar....vibrationer uppstår......yoken hoppar ur lådan.....kardanstången huggerfast och bakhjulen stannar............... du kör av vägen och dör.


Härligt med detaljerade beskrivningar thumbs up

Jag har gjort en variant av ATS:s (www.t56kit.com) balk fast i fyrkants profil. Ats varianten ser ut som nedan.

Får köra testrundan på kass väg och snurra in mig i bubbelplast

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Camaro RSR 1968 - Börja om från början...senare!
25 besök senaste veckan (133563 totalt)
<<   1, 2, 3, ... 10, 11, 12   >>


Lista alla annonsörer som stöttar Rejsa.nu på något sätt