Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1092 besök totalt |
Bra körskola (racing)
Säg att jag skulle vilja förbättra min förmåga att köra bil på bana (sänka varvtider). Finns det några vettiga kurser att gå ? Eller kanske skulle man hyra en duktig förare en dag och får coach. Kör ban-träffar och klubb-racing med miata. Istället för att ösa ner pengar i bilen ( det kommer ju per automatik ![]() /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||
Expressen Motorklubb håller på med såna bandagar, och jag har hört att dom kommer utveckla det konceptet stort till nästa år med avancerade körkurser med riktigt duktiga instruktörer.
|
||
Att nöta Kinnekulle en heldag får du ju möjlighet till på SVKG's fortsättningskurs (Men de stackars instruktörerna hinner inte med så mycket coachning). Kanske skulle man rekrytera särskilda fortsättningsintruktörer (eller ta med sig egen?)... Resa och uppehälle skulle det vara värt för att få del av privatinstruktör att terrorisera... ![]() Men nu tänker jag för högt igen... ![]() |
||
Jo men det är mer än just körningen som jag skulle vilja ha hjälp med.
Skulle vilja ha en genomkörare med hur jag ställer in bilen Skruvar jag där så händer det jag kan gå fortare där och där osv... Sånt som tar 10 års att lista ut, kusin är ett bra alternativ ![]() Instruktören måste också kunna se hur jag kör vilka brister bil och jag har tillsammas inte bara vara snabb själv. /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||
Josen Skall bilen ställas in också så får väl jag bryta mig loss och följa med kusinerna till banan med risk för att ni vill ha varsin inställning !!
Hälsningar farbror Rolf PS Detta alternativ utesluter givetvis inte alla andra möjligheter som skall utnytjas men förhoppningsvis så har du lättare att ta lärdom än din kusin för det tog väldigt lång tid men han börjar ju att bli ganska gammal. Du kan ju läsa om vad Matias Ekström säger om instruktörer i denna tråd (vem har hittat på tråd?) DS _________________ Rolf osbeck |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1092 besök totalt |