| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Ratt till xbox
|
990 besök totalt |
|
Ratt till xbox
Hej jag skall köpa mej en ratt till mitt tv spel. Och ja vill ha en riktigt fet ratt fast problemet är att ja inte hittar någonstans man kan köpa någon riktigt bra. någon som vet de så skulle ja vara tacksam för svar! _________________ Andreas Larsson |
||||
|
kolla på pricerunner.se
http://se.pricerunner.com/games/game Joytech:s William F1 har jag hört är ganska bra: http://www.joytech.net/product_info. |
||||
|
Finns inga bra rattar till Xbox tyvärr (jag vet, brukade jobba i den branchen
)
Joytect Williams F1 ratten skulle jag defenitivt INTE rekomendera, mer överreklamerat SKIT får man verkligen leta efter! Jag är väll visserligen lite färgad efter att ha använt Logitech Formula Force (och Pro), som får anses vara bästa rattköp i konsollväg
|
||||
|
Klipper in något jag skrev på annan plats här på rejsa:
Det finns som sagt j-vligt dåligt med rattar till xbox... väldigt få har force feedback eftersom det tydligen inte finns något bra stöd för detta i xboxen... Gör en sökning här på rejsa för lite mer info, då dyker tex denna tråd upp: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6696&highlight=xbox+ratt Här påstås Thrustmaster 360 Modena vara den enda force feedback ratten till xbox. Men den får rätt tveksamma rescentioner... Jag har hittat en till som verkar mer lovande och som jag nog kommer skaffa mig: Fanatec Speedster 3 ForceShock Xbox (bara namnet verkar ju lovande )
Den är visserligen drygt dubbelt så dyr som dom andra alternativen men den verkar oxå mer än dubbelt så seriös. Kräver egen strömförsörjning för force feedback motorerna, har uttag för minneskort och live xbox headset, etc. Den är dessutom specialutvecklad för Forza motorsport. EDIT: Billig (899:-) hos webhallen.com men finns inte i lager utan är beställningsvara. Har beställt fanatec ratten, men inte fått den än återkommer med rescention när jag testat den ordentligt. Läser man rescentionen ovan verkar denna ratt dock vara den bästa lösningen när det gller Xbox iaf... _________________ Mattias Meldert |
||||
|
Har fått fanatecratten nu och testat lite i Forza... Helt klart kul men jag är fortfarane snabbare med handkontrollerna iaf när det gäller de långsammare bilarna, de riktigt snabba blev dock lättare att kontrollera... Har inte hunnit pyssla med alla inställningar för motstånd, dödläge vibration och forcefeedback än... Återkommer med fler kommentarer då.
Det man mest saknar är forcefeedback i bromspedalen (men det kanske inte finns ens till avancerade datorpedaler) bromsen är liksom aldeles för död... En annan brist med forza (som dock inte ratten kan lastas för) men som nu blev uppenbar när man fick lite mer verklighetskänsla (och då får högre förväntningar på resten av spelet) är att ljudet i spelet blir fel trots att jag har 5.1-ljud, när man kör mittmotorbil borde ju motorljudet komma bakifrån... _________________ Mattias Meldert |
||||
Jag har inte sett någon sorts "yttre" påverkan (typ FF) till just pedalerna. Sen finns det olika lösningar hos de seriösa pedal- och rattillverkarna. T.ex PMB II hos ECCI. Se mer HÄR. Men visst saknar man mer "liv" i speciellt bromspedalen. Nu vet jag inte hur möjligheterna ser ut att öppna upp pedalstället hos fanateckitet på ett smidigt sätt, men ett trick är s.k squashbollsmoddning av pedalerna Ger ingen FF men enligt de som testat en mer skön känsla i pedalen. Eller mindre dålig känsla?
Se mer här: http://www.lugnutsracing.com/pedals. Sajten är Logitechinriktad, men det går nog att använda på andra tillverkares produkter också. Tror jag. En kul text från fanatecsajten: The analog pedals are designed to follow the movement of the foot. Jag fattar vad de försöker säga, men man måste ändå få skratta lite åt formuleringen
_________________ // Thomas Granbacka ZZ Racing International |
||||
Jo, jag har redan funderat på att göra en fjädermod i pedalboxen... Men först ska jag bygga mig en ordentlig sittmöbel baserad på måtten i min bil... Det blir så dumt när man sitter i soffan med ratten på soffbordet det känns som att köra lastbil även om ratten blir lite låg... men framförallt sitter man ju alltför högt med pedalerna på golvet, jag är ju van att ha pedalerna i ungefär samma höjd (faktiskt lite högre) som sittdynan...
_________________ Mattias Meldert |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Ratt till xbox
|
990 besök totalt |