Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
San Francisco Auto Show 2005
3737 besök totalt
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5742


Trådstartare
Hej

Jag har varit på semester i San Francisco, och sprang på bilmässa. Eftersom det inte direkt är en träff tror jag den passar bättre här än i eftersnack...

Mässan var mest inriktad på nya bilar även om det fanns en hall med riktigt godis också. Bland de nya bilarna tyckte jag det var roligast att få klämma på Ford Five Hundred (sugen på en sådan som bruksis) och Mustangen.

Lite smakprov;

Räserbil på riktigt!


Motor...ah...ah...


SUV med watt-länk...förvånansvärt avancerat nästan.


Fräck E36


Fräckare E36? VeeÅtta!


Stora bromsar på liten Mini


En bundsförvant, äntligen!


Ganska mycket mer finns på http://www.whynotracing.com/gallery/album10 för den som kanske är sugen.

/Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Alpina
Huskvarna
Här sen Dec 2004
Inlägg: 122



Många fina bilder!!! det tackar vi för

min personliga favorit:

En 02a är ju alltid trevligt! Men förstår inte riktigt vad det har med KGB att göra

MvH \\Bylund

_________________
Christian Bylund
Bylund Automotive AB
Svensktillverkade bromsbänkar.
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10143



Jag var där förra året och det var en väldigt trevlig mässa, lite lagom stor så att man hann med allt på en halvdag.

_________________
Anders Hansson
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5742


Trådstartare
Ja, visst var den trevlig. Men nybilar tycker jag egentligen är "sådär" spännande, fast det är ju lite roligare i USA där utbudet skiljer sig åt en hel del. Men bilar på mässa är egentligen inte min favorit, de ska röra på sig, låta och ryka ;-)

Nästa gång jag åker över hoppas jag kunna pricka något trevligt på Infineon Raceway också.

/Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
triple
Detroit (Göteborg)
Här sen Okt 2004
Inlägg: 170



therealpinto skrev:

... roligast att få klämma på Ford Five Hundred (sugen på en sådan som bruksis) och Mustangen....

...
SUV med watt-länk...förvånansvärt avancerat nästan.
...
[


Har inte kört någon five hundred, men jag jobbar ihop med en av dom som var med och tog fram den. Det som var lite roligt var att han tyckte det var svårt att ta en P2x-bil (S80/V70/S60) och göra den så mycket sämre...
(ursäkta brandfacklan, jag har som sagt inte kört bilen)

Du måste berätta vad det är för SUV! dämparna ser inte helt std ut, är det ett hemma bygge?!

_________________
Martin Engström
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5742


Trådstartare
SUven är en Dodge Durango, stod i Dodgemontern, så hemmabygge är det nog inte.

Det vore kul (eller, ja, intressant då) att veta vad som är sämre med 500 jfr S80. Kvalitetskänslan är förstås en annan men rent funktionsmässigt...? Läser man lite jänketester verkar de vara rätt nöjda överlag, kanske lite trist att köra och se på (sober, säger jag) men annars så...fast det är klart, om gamla Crown Victoria är måttstocken är det svårt att misslyckas ;-)

/Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Yaskin
Norrköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 250



lite mer bilder på kojan har du väl... eller på allting förresten!!

thumbs up

_________________
Projekt:MINI 16v TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13990
Bruksbil: Impreza GT -99, kombi så klart...
Andreas Fogelberg
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5742


Trådstartare
Alla bilder jag tog finns på http://www.whynotracing.com/gallery/album10

Resten av familjen tyckte ändå att det var märkligt att halva kameran var full av bilar efter 10 dagars semester. Man tycker ju att de skulle vara vana efter snart 10 år men.... ;-)

/Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Bilder o videos
San Francisco Auto Show 2005
3737 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande