Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racetech Välja drop | << 1, 2 3 besök senaste veckan (6429 totalt) |
3. (forts.) Chassiet har ett rykte om att vara väldigt vekt. Andra hävdar att chassiet inte alls är särskilt vekt, utan den veka punkten är motor/växellådas upphängningar (som är riktigt mjuka)
Eftersom bakvagnens bärarmar original sitter i växellådan så blir bakvagnen därmed vek och t.ex. camber kan variera med gaspådraget... Lösningen blir att bygga nya bakre bärarmar som på min bil eller åtminstone montera styvare/extra motorfästen. Men som Max säger så det är trots allt en centralram, som inte är jordens mest vridstyva design. _________________ Ny kulbil i garaget. |
||
Jag fick ett tips från annat håll om att ha väldigt lite drop fram, typ 12 mm och ha mer bak. Argumentet var att inre framhjulet ändå inte gör mycket mer än bidrar till krängningen i en kurva och för bakhjulen att det är bra med mer drop, så att de håller sig i markkontakt för framdrivningen. Hur vettigt låter det med så lite drop fram?
_________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||
Jäkla bra fråga, synd att mitt svar inte är lika bra. Jag reflekterade inte över det när jag frågade, men jag antar att han menade hjulet, då 12 mm är ca 1/2". Oavsett, ur sammanhanget vi diskuterade så tror jag att han menade på hjulet. _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||
Spåntat skulle jag inte göra så. Hmm men rätt upp och ner kan jag inte riktigt tala om varför
Svammel: 1. Krängingstyvheten ändras abrupt när stoppet går i. 2. Känns som man vill ha ut hjulet om det är gropigt, iof inte så mycket last på innerhjulet. 3. Man får massa rörelser/viktförstjutingar när dropstopet går in. Som sakt nu vart det svamel. _________________ Johan Sjölinder |
||
Racetech Välja drop | << 1, 2 3 besök senaste veckan (6429 totalt) |