| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR 11/12, 19:00
|
1625 besök totalt |
|
Servern öppnar 19:00. Kval startar 19:10 Första rejset 19:20. Serverinfo (dedikerad server): IP: 194.47.145.235 (LAN/Direct IP) Lösenord: rejsa Game name: Macens rejsa.nu Bandbredd: 100Mbit GTR version: 1.5 Bilar: NGT Banor: Barcelona, Brno och eventuellt Monza Ingen bensin (ni kan alltså ta bort alla stop, och sätta bensin till 1L), inga skador (du måste själv boka ur "disable damage"), inga hjälpmedel. Däckslitage: normal Rejset varar i 19 minuter (11%) per bana. Alla är välkomna! _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
I den nya patchen kan man inte ställa in om man vill ha träning och kval eller ej. Man kan inte heller ställa in hur länge de ska vara. Riktigt dåligt!
Alla sessions kommer alltså ha den tiden man sätter rejset till. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Jo, men kvalet varar 50% av den tid man har ställt in som rejstid. 20 minuter rejstid ger 10 minuter kval. Man kan inte välja att bara köra kval innan rejs, utan måste köra båda träningarna och kvalen samt uppvärmning. Klart att man kan hoppa över det genom att klicka/rösta vidare det, men det är ändå en dum grej de gjort som tagit bort det.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Vilka banor kommer köras? Är det bara standardbanor, annars borde det finnas länkar till dom banor som ska tankas/installeras.
Nybörjare som man är på gtr-online så kommer det nog ta sin lilla stund att pilla in några nya banor om det skulle krävas. Men det är ju bra träning
_________________ 200sx S13 '93 OGS #202 - Jonas200sx |
||
|
Så fort tomten varit här och lämnat min nya ratt....(runt den 24:e :-)) så kan ni räkna med mig!!!
Känns lite fånigt att ratta med tangenter.... BTW...viken ratt ska man "önska" sig till (h)jul?? Funderar på Logitech Momo ....andra förslag?? _________________ Jonny Ericsson Honda Civic TypeR Volvo V70 2,4T |
||
Jag köpte en logitec momo beg. för 800 kr. (med kvitto!) =) dne fungerar perfekt! jätteskön, stabil osv... _________________ Viktor Huggare |
||
|
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Ainis Noritis |
||
|
Jag köpte med en begagnad Logitec Momo. Gillar den starkt.
Rejs börjar 19:20. Träning i 10 minuter. Kval i 10 minuter. Rejs i 19 minuter. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Hrrmm..... >
sedan jag uppgraderade till 1.5 så kommer jag inte ut på nätet... strulet beror på att nu tror min brandvägg/säkerhetsprogram att GTR är ett nytt program och undrar om det ska släppas igenom.... normalt svarar man ja på frågan och allt är frid å fröjd.... MEN GTR verkar stanna i vinkelvolten... skärmen blir svart, musiken spelar och musen funkar.... men INGET mer går och göra...
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
|
Det verkade funka bra för oss som spelade igår iaf. Jag tyckte det funkade bra med 19 minuters-rejs, och lika lång tid till träning och kval.
Barcelona:
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
Jajemen! Men detta var första rejset med 1.5, så uppenbarligen har det med den att göra. Jag testade allt möjligt igår utan framgång... stängde av ZoneAlarm helt. Hade ihjäl Norton AV och allt annat som skulle kunna störa, men inget hjälpte... O startade om datorn gång efter gång... så kvällen slutade med att jag körde ihjäl massa polisbilar NFS: Most Wanted... Och hur kul e det på en skala om man jämför med Multiplayer i GTR?! INTE ALLS! Men det är bra mot dåligt humör!
_________________ Henrik Rosén |
||
|
Jag mailade supporten i tyskland förra veckan och fick svar nyss.
_____________________________________________________________ Please excuse the delay of our reply. As you may have noticed, we are having problems with our semi-pro and smulation servers. We are on it, please have patience. With kind regards, Fabian Baumgarten _____________________________________________________________ För mig var det helt tvärtom mot för er, inget funkade förra veckan men direkt när jag hade installerat 1.5 så fungerade allt igen. Gårdagen race fungerade tekniskt utmärkt, jag som förare var däremot kass. Skyller allt på min senaste konstruktion, sista svetsen gjordes 15min före racet.
Den provisoriska fastättningen av pedalerna med hjälp av två plankor och en tving pajade under första loppet. Ratten sitter för högt och pedalerna i helt fel vinkel men nästa vecka då är allt rätt(kanske) _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1625 besök totalt |