Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar MGB GT Sebring | << 1, 2, 3 ... 37, 38, 39, 40 >> 77 besök senaste veckan (220186 totalt) |
Stora skillnader i 2015 års reglemente :
Specificerad minimumvikt av vevaxeln 11.2 kg Tillåter SCAT vevaxel Specificerad vikt av svänghjul istället för totalvikt svänghjul/koppling/bultar Fria bultar till svänghjul / vevstakar 525 grams kolvar kontra 555 gram Enklare förbränningsrumsvolyms beräkning Max "instick" av ventiler i förbränningsrum 1.2 mm Friare val av kolvringar, fortfarande tajt reglemente men tillåter andra material etc Fullständig lista av artikelnummer på tillåtna delar som finns att köpa (och inte fanns att köpa tex 1976) Bilen kom hem igår så självklart påbörjades ihop monteringen igår Bilen i bakgrunden är en Ginetta G20 som är inne för karosslyft/reperation före lack etc _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
_________________ Daniel Johannesson Mekaniker: Historisk Racing: Tiga Sports 2000 Historisk Rally: Ford Escort RS2000 och Saab 99 EMS Carrera Cup & GT-racing: Porsche 991 |
||
Riktigt roligt att plocka ihop en "ny" bil
Allt ska monteras ihop löst för att se att allt stämmer, sen blir det en rejäl boltcheck Lite nya aluminium rör bara så ska kylsystemet börja sitta ihop och snart kör jag över karossen till verkstaden så nos / kylarutsläpp / mitten del kan passas in så allt stämmer med fästen etc _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
Du är ute i god tid, det tar inte så lång tid att plocka ihop en formelbil. Setup kan dock ta lite tid. Om du inte hittat något i pärmarna du fick så kanske denna kan vara till hjälp.
http://www.hhtech.se/files/setupform _________________ Henrik Hansson |
||
Lika bra att vara det
Kommer plocka ihop en "dummy" drivlina för att dra alla slangar etc nu innan en ny motor byggs så allt ska vara klart sen och bara motor kvar. Kommer nog ta hem setup bord / vågarna etc när jag väl ska justera in allt. Nu provmonterar jag bara allt grovt så inget tar i etc och att alla bultar stämmer. Sen börjar det du säger .. en rejäl setup helg _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
Fullt upp
Gjort form på fronten till Ginetta G20 och håller på med bakdelen nu + glasfiber reperation på G20.n och en 944 huv Väntar på lite beställningar till formelbilen men den börjar närma sig ett komplett chassi _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
Första fronten till Ginetta G20 gjuten
Uppdatering på Van Diemen : Mer delar beställda från Universal Racing Motorn åker upp nu i helgen till Elwa motor för att byggas på ett annat block och få nya kolvar etc + ev storsponsor hela säsongen _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
Gör ett sista försök här iom att min bil saknar kolfiber, spoilers, turbo och andra fräcka grejer utan enbart går snabbt
Karossen är nu i Göteborg för att bli lackad i DHL.s färger iom att bilen iår körs för Picko Troberg Racing Motorn från Elwa väntar på nytt svänghjul innan inkörning i bänk. Sista broms/olje etc delarna är påväg från England _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
Shakedown ink stående start test på kinnekulle ring avklarad förra veckan.
Bilen känns helt annorlunda (positivt) än förra året. Starterna förra året slutade alltid med att bilen inte orkade när 2ans växel las i och bakhjulen greppade. Nu drog den såpass bra att jag gott och väl hade riktigt bra varv på 4ans växel innan bron. I helgen är det premiär på kinnekulle med test x 2 på fredag, kval lördag, race x 2 söndag _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
Tackar
Morgondagen kommer att bli jobbigast, första gången vi sätter upp trailer/golv/tält/skiljeväggar Så om det är någon som vill hälsa på så är det bara att leta efter den stora DHL trailern alt silvrig lastbil (eller båda) _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
_________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
Läser också och avstod från att ställa en fråga tidigare, vet inte riktigt varför. Hur funkar det med reglementet i historisk när du byter så mycket av ramen? Det är ju i princip en ny rörram med gammal motor/växellåda/bromsar. Tillverkar du hela ginettakarosser? _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||
Våra race- och banåkarbilar MGB GT Sebring | << 1, 2, 3 ... 37, 38, 39, 40 >> 77 besök senaste veckan (220186 totalt) |