Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
ERF - endurance race for fun ?
<<   1, 2, 3   >>
9 besök senaste veckan (11710 totalt)
Andersk
EU
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1135

Namndispens
Namndispens

Hemsidan inte riktigt bra:
http://www.lms.se/banrace/ostgotaracing.htm

Serien är dock riktigt skoj.
Visst, blabärs racing men maste ju börja nagonstans.
Alla har vi för manga järn i elden, i den här serien gar det att tävla utan att behöva lägga ner all sin lediga tid.
Vi kör den här serien nästa säsong samt inhopp i NSHC/ERF.
Det finns även lite lösa planer pa att avsluta nästa säsong med BRF goodrich langstrecke pokale pa ringen.
Ett liv, gäller att göra sa mycket som möjligt innan varvtalsstoppet slar till i respiratorn
/Anders Kaarle
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Ja du AK!

Det är en skön, avslappnat och trevlig stämning i depån på Sviestad!
(Tackar för senast!)
Perfekt att börja i och se om man verkligen vill sattsa all den tid det tar på denna lite bökiga hobby/sport.

Här kan verkligen alla vara med! Tydligen kan man även åka vad som helst oxå...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Nu är det upplagt under "Arrangörer" med klickbara loggor (några nytillverkade :-) och det ser ut såhär:

EDIT: Har lagt till fler arrangörer o delat upp det som Fredrik förslog (tack för bra ide :-) Vad fattas nu?


_________________
Magnus Thomé
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Magnus Thomé skrev:
Nu är det upplagt under "Arrangörer" med klickbara loggor (några nytillverkade :-) och det ser ut såhär:



Jättesnyggt magnus thumbs up Tips lägg dit nedanstående underrubriker

Endurance
Den listan som du har gjort + Hundkojeserien http://www.bmcmotorsport.com/ , High Coast Racing http://www.highcoastracing.tk/ (ungefär samma sak som ERF och Östgöta fast på Midlanda banan).

Sprint
STCC , SSK , Sportvagnserien , SLC Racing , finns säkert någon mer

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Fredrik - SLC skrev:
[Sprint
STCC , SSK , Sportvagnserien , SLC Racing , finns säkert någon mer


Yuppps, Michelin Porsche Challange 2003, www.pcsracing.nu

Mvh, pär

_________________
Pär Hylander
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Jag har inte fattat hur MGCC's aktiviteter skiljer sig från SSK's riktigt... Eller sportvagnserien vs SSK...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Bra magnus när du la till Sprint avdelningen efter mitt önskemål thumbs up Då har jag bara kvar att önska att du ska ändra kalendern från Banträffskalender till Kalender och då ha avdelningar för banträffar och race och kanske även andra roliga motorrelaterade händelser typ mässor osv. (rubrik Övrigt kanske?) Sen tycker jag förståss att SLC's logga borde ligga längst fram i båda kategorierna på Racing-Arrangörer

SLC's datum kan du få av mig om du vill.

MGCC arrangerar bl.a Roadsport.....
SSK arrangerar bl.a Fyndbörsen Cup.....

P.s du glömde STCC på sprintsidan......

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Liten ändring till nästa år: SSK arrangerar Sportvagnsserien!

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Sportvagnserien är detsamma som RS (med även Radical numera)???

Isf tar jag bort RS-länken för att ta med varenda cup blir lite mycket... än iaf ;-)

_________________
Magnus Thomé
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

I Sportvagnsserien ingår bl.a. RS-klassen, där man bl.a. kör med Radicals.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
v_skogh
Borås
Här sen Nov 2002
Inlägg: 212


Trådstartare
Vilka bilar kör man med fördel i ERF?
Det jag undrar är om det går att köra tex en Grupp H bil eller liknande och om någon av dessa lite "vanligare" bilar passar direkt i ERF:s reglement.
För det verkar inte vara väldigt lätt att få tag på en bil som är direkt utrustad för ERF.
Några tips på bilar man skall söka efter, som är direkt klara eller med lättare modifiering fungerar?

_________________
Mvh Viktor Skogh, Borås
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



v_skogh skrev:
Vilka bilar kör man med fördel i ERF?
Det jag undrar är om det går att köra tex en Grupp H bil eller liknande och om någon av dessa lite "vanligare" bilar passar direkt i ERF:s reglement.
För det verkar inte vara väldigt lätt att få tag på en bil som är direkt utrustad för ERF.
Några tips på bilar man skall söka efter, som är direkt klara eller med lättare modifiering fungerar?


Nackdelen med sådana bilar som t.ex Gr H är att dom INTE är avsedda för Endurance och kostnaden för att få dom anpassade äter för det mesta upp all eventuell pris-skillnad mot en färdig Endurancebil med tankanläggning och snabbventiler och större tank som dessutom förmodlingen håller betydligt bättre.

Men säg istället hur mycket pengar ni kan tänka er att satsa på bil och sen på driftbudget så kan vi säkert hjälpa till med förslag......

I SLC kan du klara dig på nedanstående:

Bilinköp från 30.000 och uppåt till några miljoner beroende på klass och årsmodell på bil. T.ex Cittran som vann 8h cupen är till salu för ca 40.000 komplett. Finns även 240 bilar med 260hk till salu för 65.000 kompletta.

Driftsbudget från 75.000 och uppåt till några miljoner beroende på klass och sätt att driva team.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
v_skogh
Borås
Här sen Nov 2002
Inlägg: 212


Trådstartare
Vi är fyra grabbar som skall börja köra, alltså fyra ägare.
Vi skall lägga ca 15000-20000kr var, vilket alltså blir 60-80 000 kr. Så låt oss säga 70 000 så kommer vi någonstans mitt emellan;)
Just nu så är det ERF som är aktuellt man jag har inte hunnit titta vidare på SLC då er sidan inte fungerade härom dagen, för det är väl www.slc.se?
Men vid detta tillfälle är jag inte så påläst, vet inte riktigt hur regmelentet appliceras i verkligheten. Men det reder vi nog ut.
Volvo 240 är den bilen vi tänkt satsa på.
Du har inga konkreta förlsag som jag kan titta närmare på?

_________________
Mvh Viktor Skogh, Borås
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



v_skogh skrev:
Vi är fyra grabbar som skall börja köra, alltså fyra ägare.
Vi skall lägga ca 15000-20000kr var, vilket alltså blir 60-80 000 kr. Så låt oss säga 70 000 så kommer vi någonstans mitt emellan;)
Just nu så är det ERF som är aktuellt man jag har inte hunnit titta vidare på SLC då er sidan inte fungerade härom dagen, för det är väl www.slc.se?
Men vid detta tillfälle är jag inte så påläst, vet inte riktigt hur regmelentet appliceras i verkligheten. Men det reder vi nog ut.
Volvo 240 är den bilen vi tänkt satsa på.
Du har inga konkreta förlsag som jag kan titta närmare på?


Är det totalbudgeten eller budgeten för att köpa bil?

Skillnaden mellan ERF och SLC är i stort sett att SLC är dubbelt så dyrt i anmälningsavgifter (dvs ca 12.000 dyrare för året) men då ingår å andra sidan en hel massa saker som inte finns hos ERF typ Webtjänster (inte denna vecka dock och förmodligen inte halva nästa) TV-sändningar och en hel massa andra saker.... kort sagt ett par snäpp bättre arrangerat som helhet.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
v_skogh
Borås
Här sen Nov 2002
Inlägg: 212


Trådstartare
Detta är budgeten till nästa år, ungefär.
Sedan tillkommer ju våra hjälmar, skor, overaller, bensin.
Men vi tänkte köpa bil för ca 70 000 kr för att köra in oss på nästa år. I dessa 70 000 är det ju bra om det ingår lite däck och reservdelar.
Vi satsar på att köra serie -04 och då får man självklart räkna på en budget igen.
Så 70 000 kr är på bil och kringutrstning (ej personlig sådan, hjälm osv), gärna släp osv. Så mycket som möjligt för 70 kkr helt enkelt.
Det känns som en högre serie i SLC sedan är ett naturligt steg efter nåt år.

_________________
Mvh Viktor Skogh, Borås
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Då har jag en perfekt bil till er.... en 240 med all godis för Endurance 260+ hk (fd mr race 240) riktiga racetank kopplingar och helt komplett.
Maila mig så ska jag fixa fram detaljerade beskrivning om vad som ingår.

Jag ska träffa ägaren imorgon ändå.... Dom säljer den "billigt" för att bli av med den eftersom dom bytt upp sig lite grann (eller vad sägern ni AL och Magnus?) till en BMW 330i med slicks och hela baletten.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
v_skogh
Borås
Här sen Nov 2002
Inlägg: 212


Trådstartare
Ni är mailet skickat, väntar med spänning.
Vet inte vilken email-adress som jag skickar från genom forumet men du kan väl svara på mina bägge adresser:
viktor@alltombilen.com - läses på jobbet, dvs hemma 00-24
vskogh@volvocars.com - läses på jobbet, dvs Volvo 08-17

_________________
Mvh Viktor Skogh, Borås
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Fredrik - SLC skrev:
Då har jag en perfekt bil till er.... en 240 med all godis för Endurance 260+ hk (fd mr race 240) riktiga racetank kopplingar och helt komplett.
Maila mig så ska jag fixa fram detaljerade beskrivning om vad som ingår.

Jag ska träffa ägaren imorgon ändå.... Dom säljer den "billigt" för att bli av med den eftersom dom bytt upp sig lite grann (eller vad sägern ni AL och Magnus?) till en BMW 330i med slicks och hela baletten.


thumbs up

Fast det finns ju dom som "hädar" med andra svenska märken oxå...

Tror den 240:in kan vara mkt vettig. Seriöst bygge!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
v_skogh
Borås
Här sen Nov 2002
Inlägg: 212


Trådstartare
AL skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Då har jag en perfekt bil till er.... en 240 med all godis för Endurance 260+ hk (fd mr race 240) riktiga racetank kopplingar och helt komplett.
Maila mig så ska jag fixa fram detaljerade beskrivning om vad som ingår.

Jag ska träffa ägaren imorgon ändå.... Dom säljer den "billigt" för att bli av med den eftersom dom bytt upp sig lite grann (eller vad sägern ni AL och Magnus?) till en BMW 330i med slicks och hela baletten.


thumbs up

Fast det finns ju dom som "hädar" med andra svenska märken oxå...

Tror den 240:in kan vara mkt vettig. Seriöst bygge!


Kan knappt bärga mig på att få info kring bilen.
Det ligger kanske lite väl tätt inpå, men är priset rätt och vi lyckas skramla ihop stålars så lär saken vara biff.

_________________
Mvh Viktor Skogh, Borås
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Du är verkligen entusiastisk Viktor!! Blir nog en skoj sommar nästa år thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
v_skogh
Borås
Här sen Nov 2002
Inlägg: 212


Trådstartare
Jag har länge haft drömmen om att få köra race.
Tidigare va man ju inte så insatt och lite naiv och trodde enda steget var:
go cart, formel ford, formel renault, fromel 3 och slutligen formel 1. På siståne har man insett att det faktiskt går att åka för en rimlig summa pengar. Med fast inkomst är det nästan svårt att avstå
Men det är snabba ryck som gäller, tog tag i detta i måndags. Just nu är vi tre st som är villiga att satsa på detta och så fort pengar skrapats fram så blir det en bil. Sedan ett läroår med diverse träning och mek för att sedan börja köra säsongen -04. Låter väl vettigt?

_________________
Mvh Viktor Skogh, Borås
Citera
Allmänt banåkaforum
ERF - endurance race for fun ?
<<   1, 2, 3   >>
9 besök senaste veckan (11710 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande