Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Porsche 968 vs M3 E36 | << 1, 2, 3, 4 >> 6 besök senaste veckan (9715 totalt) |
Egentligen så skall jag inte äga någon av dessa bilar, rent försäkringsmässigt sett alltså.
Det är förbannat surt om man är under 25 och bor i GBG att äga bil över lag. Ang. Porschens lastutrymme har jag inget negativit att säga, iaf inte med mina mått mätt (brukar inte åkra runt med barnvagn i skuffen precis). Det som talar emot är att man faktiskt vill åka fler än 2 någon gång ibland. Ex. semester och diverse utflykter. Eftersom att jag vid närmare eftertanke nog vill ha även denna möjligheten så blir det naturligtvis ett stort + för BMW. _________________ Mvh Viktor Skogh, Borås |
||||
Hmmm... tror det skiljer lite. Leta leta leta leta.... Ah! Här har vi det: 3.2 limo 1535 kg 3.2 kupe 1515 kg 3.0 kupe 1460 kg Enligt bilarnas manualer. Min tjänstevikt är 1650 kg och jag har själv vägt bilen på en nogrann våg till 1700kg med tre extra hjul i baksätet/skuffen o halv tank _________________ Magnus Thomé |
||||
Jag vet.... men det går ganska fort iaf Snabbare än din gamla 950kgs bil Men det kostar däck, soppa o bromsar.... _________________ Magnus Thomé |
||||
Slalomkörning är inte riktigt min grej.
Vi kan väl testa pa nagon bana framöver :-)? Grejen med 950kgs bilen är den kör man, aktivt. Med all respekt, M3an är en bra bil men jag tycker att den är lite, hm, utslätad och saknar personlighet. 950kgs bilen har inget servo, abs, pcd, gli, etc, men är överjäkla skoj att köra. |
||||
Va, har du ingen parkeringavståndsmätare? M3'an är helt klart en kompromiss.... Både shoppa på Ikea, köra bana, åka till landet, allt på en gång. Det är den dock väldigt bra på, att vara en väldigt BRA kompromiss
Men, f'låt kommer inte ihåg... men elvan sålde du ju till Tobias. (hmmm den måste nog vägt mer än 950kg f.ö..... jag har nog snurrat ihop lite här...) Vad är det du kör nu (förutom långloppan/racebilen)? _________________ Magnus Thomé |
||||
Bilar är skoj.
Jag har 2.5, 1 328ia, E46a med kromlister och massa elektroniska grejer, riktigt bra brux. 911-73a, orange, gammal, du har nog sett den :-) Bullrig, opraktisk, trang, stötig, men riktigt cool. M3an äger jag tillsammans med Tobias, den kommer att fa jobba ordentligt under nästa säsong. Risken är lite halvstor just nu att det blir nytillskott, Miatorna är otroligt billiga i Hamburg, kan bli skoj "sommarbus". /Anders Kaarle |
||||
Den SMG som finns i E36 är väldigt speciell. Jag gillar den verkligen inte. Men du måste väl prova... SMG2 som finns i E46 M3 ÄLSKAR jag. Men samma sak där, man måste nog prova, det är nog en väldans smaksak.... _________________ Magnus Thomé |
||||
Ah! Halls gamla "RS" Ja, då ligger man i lä oberoende om det svänger eller inte.... Sälj den aldrig utan o kolla med mig först!!! _________________ Magnus Thomé |
||||
Hur fungerar SMG:n i E36:an då? _________________ Mvh Viktor Skogh, Borås |
||||
Du kan inte ställa om den som på E46'an. Dvs den ändrar hastighet o så på hur den växlar beroende på hur du kör men du kan inte säga åt den att växla snabbare hela tiden... och kör man som en normal människa så växlar den olidligt långsamt tycker jag iaf.... Har hört att man kan få det omställt av BMW eventuellt men det är bara ett rykte som jag hört... Nån annan som vet nåt?? _________________ Magnus Thomé |
||||
Jo, den är rätt cool, den hitills mest opraktiska bil jag haft.
Var riktigt nära att inhandla en TVR för nagra ar sedan, den var nog värre i avseendet opraktisk men betydligt "tristare". Inser att det kommer att bli problem nästa ar, ljudet, den later för mycket. Skall sätta pa nagon tratt eller splitter, har för mig att Persakers speedshop har lite grejor som gar att använda. Tidigare hade vi RSR system med tre utblas, det startade billarm när man passerade, nu är det ett cargraphics Tüv godkänt system, men fortfarande för mycket ljud. Nytillskott kommer att bli dom här stolarna: http://www.bielstein.com/BF-Sitze/NU Lika bra att köra linan ut och ha det maximalt retro, "grodlamporna" är redan monterade. Sälja, nix :-) Varför handlar du inte upp dig pa en langloppa och kör pa Sviestad nästa säsong? /Anders Kaarle |
||||
Jaha första inlägget då, får passa på att tacka för det första forumet som man har någon nytta av. Ingen Danmobility än så länge
Som 968 cs-ägare kan jag råda V_skogh KÖP EN roligare blir det inte med kläderna på. om du köper senaste Gt Purely Porsche så hittar du två tester med 968 cs, dels mot 964 rs och 911 club sport, dels mot M3 E-36 resultat ?. Givetvis vinner 968:an mot samtliga För att citera (fritt översatt) " Tyskarna måste ha läst om Kinsisk filosofi om yin & yang, livet skall vara i balans 968 beskrivs bäst med ett ord balans. Så användarvänlig så självsäker är 968:an att konceptet sen inbromsning enklast förklaras med Du väntar tills du ser Gud, sen väntar du en sekund till" Fasen nästan så man rodnar, men jag kan bara hålla med. Men det klart ditt alternativ är inte tråkigt heller, en M3 finns även på min önskelista. Mvh Lark _________________ Leif A |
||||
Välkommen=) Jag har all respekt för den fina kritik 968 Cs får gång på gång, betvilar den inte alls Problemet är att det kanske inte är den praktiska bil jag egentligen behöver. Det är lite jobbigt att alltid behöva vara beroende av andra om man skall lasta några fälgar eller en flyttkartong. Sen lutar det nog åt att jag tillsammans med några kamrater köper oss en rikigt race-bil för att sedemera tävla i någon/några serier. Inte nåt vrålåk men nog skall det räcka för att tillfredsställa behoven. Så för tillfället lutar det faktiskt åt en BMW M3 E36 3,2. Men vägen dit är lång, först skall bilen som jag äger utrustas med det jag har liggande och sedan säljas för en rimlig summa. Jag lär hinna vrida och vända på alla möjliga aspekter inför ny bil innan den slutligen står på gatan. Som sagt, hade jag nu haft pengarna på fickan så hade det blivit en M3:a! _________________ Mvh Viktor Skogh, Borås |
||||
I BMWCar som väl är systertidning till Porsche-bladet så är de inte helt övertygade om att 968CS är alltigenom bättre än M3. Ska man åka i bilen till och från banträffarna så rekommenderade de BMW:n. Skulle man bara ha den på bana så tyckte de man skulle köpa en BMW M3 E30...
Jämförelsen tror jag fanns i november-numret. Den ligger på jobbet just nu så jag kan inte kolla det. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Allmänt banåkaforum Porsche 968 vs M3 E36 | << 1, 2, 3, 4 >> 6 besök senaste veckan (9715 totalt) |