Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Norrköping GP 86-89 (f.d.: Gissa år, plats och bil)
<<   1, 2, 3
13 besök senaste veckan (23339 totalt)
AndreasVH
Farsta
Här sen Nov 2004
Inlägg: 299



Själv hade jag tyvärr inte hunnit bli intresserad av bilar eller bilsport på den tiden, utan sprang omkring och samlade burkar... Det enda jag minns är Lady Lancia Cup-racen.
Vi gjorde oss en rejäl hacka dock...
/ Andreas

_________________
Andreas Engström
Honda Civic -12

Du borde cykla mer!
Citera
Stephan B
Åkersberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 381



Henrik Eriksson skrev:
Citat:
Det är det...Kvaliten är bättre på orginaldiabilden...Avfotat på en vanlig vit vägg.


Blev det så pass bra när du fotade av diabilderna från väggen, då ska jag leta reda på mina gamla diabilder. Det var under dessa tävlingar jag fick upp ögona för Lola T70......


Ett tips om ni vill skanna in diabilder till datorn så köp en skanner eller allt-i-ett-skrivare med ram som skannar in 6 diabilder i taget. Finns hos bl.a. HP. Bara ett tips så vi får njuta av fler högkvalitativa bilder

_________________
M v h
Stephan Berglund
BMW M3 E36 -97
Citera
Saleen
Norrköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 15



Själv bor jag i norrköping... Och visste igenting om det här.. Så nu önskar man att man föddes på 70-talet istället för 90.... Så man kunde se det där racet.

_________________
Oskar Nordin | Clubsport_@hotmail.com | http://www.saleen.info.se
Citera
matthias
trollhättan
Här sen Feb 2006
Inlägg: 126



ingen som kommer ihåg när HANS MÖLLER körde med sin FORD RS 200...??Han hade inte ens provkört bilen innan han skulle köra uppvisning med den i norrköping har ja för mig.dom hade något strul med tullen som inte ville släppa bilen.kommer ihåg dom prata om att den bilen skulle ge ca 600hk då...har på ett gammalt videoband en halv timme eller nåt från denna tävling med bla. hans med sin rs 200,å en massa klipp från dom andra klasserna under tävlingen..riktigt kul å se...

_________________
Matthias Strömberg
Citera
Björn Larsson
Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2131



Citat:
ingen som kommer ihåg när HANS MÖLLER körde med sin FORD RS 200...??Han


Jo, 1989 var den lackad i farsans polares byggfirma Göran Almroth Bygg ABs färger & jag jobbade ihop med hans mek på Hårds i Norrköping. Hmm, vad hette han nu igen, bodde i Kvarsebo...

Jag har inget minne av tullproblem men det var väl tidigare. Däremot vill jag minnas att de hade strul med att få hem nya kylare från England i tid.

_________________
Björn Larsson
Life's to short for shortfillers.
Lotus 7S1 -59
Lotus Elite -61
Caterham 7S3
BMW E30 Baur TC2 -85
MG Midget -61
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

meldert skrev:
Erik Norberg skrev:
varför har man ointresserade föräldrar? bodde ju i Norrköping de åren (var iof inte särskilt gammal då)


Samma här! Jag var nog dessutom tillräckligt gammal (11 år) för att uppskatta det...


Samma här också fast jag bodde i Linköping

Vad gjorde att loppet endast kördes under två år?? Kanske dags att börja planera nu och få loppet att återuppstå till 20år jubileumet??

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311


Trådstartare
Ägnar mig år den ädla träningsformen trådlyft. Å-hej!

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Imponerande lyft!

Jag har inte sett tråden innan och var tyvärr inte själv på plats även att jag som barn med en motorintresserad far och bror inte både långt från Norrköping på den tiden. Tittade på bilderna i början av tråden, förutom vackra gamla bilar och stadsracing så noterade jag även telefonkiosken i bakgrunden. Det var ett tag sedan man såg en sådan

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
NIzmo
Söderköping
Här sen Jun 2007
Inlägg: 401



Häftigt att det fanns sånt här när man var riktigt liten

Kör faktiskt delar av banan nästan dagligen

_________________
Daniel Ollikkala
200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012)
Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019)
Citera
4Takt
Norge
Här sen Sep 2013
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Gammel tråd men, men vekker fortsatt minner. Jeg var hjelpe mek på Stig Johnsson's McLaren. Jeg Kjopte 7.0 liters motoren i Stigs bil etter lopet. Håper å bruke den i Historisk Racing i min Corvette neste år. Kanonloppet er en del av vårt program.

Oppstart av bilene i Lagerhallen er vel det nermeste jeg kommer paradis... Kommer også i håg at prins Carl Philip borjade gråta når Kungen ville han skulle provsitta Stigs M1C.

Det var en god del av oss fra andre siden av grensen i Norrkoping.

Tom

_________________
Tom Herskedal
Citera
4Takt
Norge
Här sen Sep 2013
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Gammel tråd men, men vekker fortsatt minner. Jeg var hjelpe mek på Stig Johnsson's McLaren. Jeg Kjopte 7.0 liters motoren i Stigs bil etter lopet. Håper å bruke den i Historisk Racing i min Corvette neste år. Kanonloppet er en del av vårt program.

Oppstart av bilene i Lagerhallen er vel det nermeste jeg kommer paradis... Kommer også i håg at prins Carl Philip borjade gråta når Kungen ville han skulle provsitta Stigs M1C.

Det var en god del av oss fra andre siden av grensen i Norrkoping.

Tom

_________________
Tom Herskedal
Citera
SPiiKE
Söderköping
Här sen Sep 2007
Inlägg: 5



En liten film när Hasse Möller kör ett varv med sin Ford rs200
http://m.youtube.com/watch?v=kgO_cf5MgRM

_________________
Henrik Thåström
Citera
Bilder o videos
Norrköping GP 86-89 (f.d.: Gissa år, plats och bil)
<<   1, 2, 3
13 besök senaste veckan (23339 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande