Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 Turbo -80, Frästa okadaptrar
1, 2, 3 ... 13, 14, 15   >>
17 besök senaste veckan (41814 totalt)
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044


Trådstartare
Sådär ja, nu har jag äntligen plockat hem härligheten. Efter många mil på vägarna mellan Sthlm-Göteborg.
Spanade in kärran i en annons på 944sverige.com, men stötte bort tanken direkt då jag reda har en 924. Men efter ett antal sömnlösa nätter av grubblande så bestämmde jag mig för att det här inte är ett tillfälle jag tänker missa. Sagt och gjort, jag snyltåkte med Patand ner till göteborg då han skulle köpa en annan 931:a av samma snubbe. Veckan efter så var jag nere och hämtade den.


Slut på skitsnackandet. Här är bilder på kärran, dyker nog upp fler snart.

Bilen laddad och klar för takeoff.



Bilen då den äntligen har landat på rätt ställe och rätt sida av landet =)



Fler bilder och vad som ska göras kommer snart.....

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Jannis
Växjö/Thessaloniki
Här sen Feb 2004
Inlägg: 349



Grattis igen , jag gillar den skarpt....

_________________
Jannis Dimtsas
Mobilmec AB
www.mobilmec.se
www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik )
www.Dimtsas.com
PCS & PCSR #7755
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374



Väldigt fina Porschar du har nu! Grattis!

Den 924:an jag troligen ska bli pappa till är en 79:a, och den är första reggningen 84.. Och den är ingen direktimport heller enligt VV... vet inte varför det blir så?...

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



Grattis, Cédric, den kunde inte hamnat i bättre händer

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1047



Ett pluss i kanten för din reg.skylt....Bra eller Anu......f*n va barnslig jag är ibland

_________________
Johan Liedholm
Ford Fiesta -06
VW ID3
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8017



Najs !
Hoppas vi får se lite bilder på nya garaget också... :-)
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 3261



Hehe ... det där är ju "min" gamla bil! oj va' kul jag har haft med den! *blir nostalgisk*

Tyvärr var jag inte en så omtänksam ägare ... iofs verkade tidigare ägare inte heller ha varit det. (Det ar inte så illa som det kanske låter.) Vad ägaren efter mig har gjort vet jag inte men jag kanske kan ta reda på det.

Den har gått 15200, minst. Apropå att det inte står "import" i regbeviset så kan det vara så att det är en bilhandlare som tagit hem den, då räknas den som svensksåld. Nu vet jag inte om det är så med denna bil faktiskt. En del utslitna knappar på mittkonsolen byttes ut av mig till nya orginal (dyrt inhandlade på Porsche Center West).

Lycka till med bilen!


(Apropå regskylten kan jag ju säga att jag blev ganska trackad för den, i synnerhet som jag är född 1972. Mina polare fann skylten väldigt roande.)

_________________
Michael Sjösgärd
Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt.
Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens

kanonkul att den äntligen e hemma!

Ska bli kul att se alla uppdateringarna under våren!

/ Alex

_________________
A Eklöw
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044


Trådstartare
Maxx skrev:
Hehe ... det där är ju "min" gamla bil! oj va' kul jag har haft med den! *blir nostalgisk*

Tyvärr var jag inte en så omtänksam ägare ... iofs verkade tidigare ägare inte heller ha varit det. (Det ar inte så illa som det kanske låter.) Vad ägaren efter mig har gjort vet jag inte men jag kanske kan ta reda på det.

Den har gått 15200, minst. Apropå att det inte står "import" i regbeviset så kan det vara så att det är en bilhandlare som tagit hem den, då räknas den som svensksåld. Nu vet jag inte om det är så med denna bil faktiskt. En del utslitna knappar på mittkonsolen byttes ut av mig till nya orginal (dyrt inhandlade på Porsche Center West).

Lycka till med bilen!


(Apropå regskylten kan jag ju säga att jag blev ganska trackad för den, i synnerhet som jag är född 1972. Mina polare fann skylten väldigt roande.)



ah där ser man. Vet du vad som hänt med inredningen ? Någon måste ha gjort något väldigt spännande med stolarna, dom är verkligen helt slutkörda...

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 3261



Cédric skrev:
Maxx skrev:
Hehe ... det där är ju "min" gamla bil! oj va' kul jag har haft med den! *blir nostalgisk*

Tyvärr var jag inte en så omtänksam ägare ... iofs verkade tidigare ägare inte heller ha varit det. (Det ar inte så illa som det kanske låter.) Vad ägaren efter mig har gjort vet jag inte men jag kanske kan ta reda på det.

Den har gått 15200, minst. Apropå att det inte står "import" i regbeviset så kan det vara så att det är en bilhandlare som tagit hem den, då räknas den som svensksåld. Nu vet jag inte om det är så med denna bil faktiskt. En del utslitna knappar på mittkonsolen byttes ut av mig till nya orginal (dyrt inhandlade på Porsche Center West).

Lycka till med bilen!


(Apropå regskylten kan jag ju säga att jag blev ganska trackad för den, i synnerhet som jag är född 1972. Mina polare fann skylten väldigt roande.)



ah där ser man. Vet du vad som hänt med inredningen ? Någon måste ha gjort något väldigt spännande med stolarna, dom är verkligen helt slutkörda...


Tja, jag kan ju inte svara för vad som har hänt med dem efter min tid, men en ordentlig reva i sitsen på passargerarsätet är mitt fel. Ett tips är att inte ha en skruvmejsel i bakfickan när du sätter dig i en bil ... Å andra sidan verkar tyget vara av den sort som faller sönder av sig själv, nästan. Har ju en 931 själv nu igen och sätena är inte vackra. I mitt fall ska de iofs bytas ut mot skalstolar så det känns inte som något större problem.

Vi kanske ska fortsätta via PM eller mail om du har fler frågor? Du får gärna fråga mer om du vill. Det skulle även vara kul för mig att höra vad som har hänt med bilen de senaste åren.

_________________
Michael Sjösgärd
Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt.
Citera
henningo
Denver, CO, USA
Här sen Okt 2004
Inlägg: 238



Nice, vita bilar är ju alltid så vackra i snöig bakgrund

Gillar NACA-ducten på huven skarpt!

Nu får det väl bli Porsche-Cedric istället för bara Cedric...

_________________
Henning Olsson
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489



Grattis Cédric! Kan tänka mig att du o din far får det lite roligare på banorna nu i år då med lite mer mos under huven... den kommer få det väghållningskitet som du först köpte till din gamla va?

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Ååå dom är för läckra i vitt thumbs up !

Undrar om det kan vara samma som jag kollade på i Torshälla förra vintern...? Har den en 220v kontakt under mattan i baksätet?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Slöjdmajjen
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 425



grattis vad har du för planer med den till sommarn då?


mvh

_________________
Andreas Fäldt
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Stort grattis och mycket lycka till...

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



Cédric skrev:
Bilen då den äntligen har landat på rätt ställe och rätt sida av landet =)


Eller inte...

Nej, men vad kul att du fått hem bilen, det ska bli riktigt roligt att komma och kolla på den om en vecka eller så. Har du bestämt dig angående stolarna än?

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044


Trådstartare
Så här ligger det till. Allt kul som skulle på den blåa ska istället monteras på den vita.







Sen lär jag även slänga över r-däcken, fast då måste jag få tag på ett till set fälgar.

Utöver det roliga så har jag även införskaffat lite nyttigheter hos utzon när jag ändå va i göteborg, riktigt trevlig snubbe.

Filter, rep.satser för bromsoken, remmar o.s.v.



För er som undrar hur den ser ut inuti så kommer här en liten bild.



Sen återstår stolsproblemet, har jättesvårt att välja stolar, speciellt då inte särskilt många finns att prova i sthlmstrakterna. Men de som står i fokus nu är sabelt racer eller omp ronco 2




(givetvis i svart)

Är det någon som har testat dessa stolar och kan jämföra med exempelvis sparco sprint eller någon annan sparcostol ?

Ratten vet jag inte riktigt bvad jag ska göra åt, kanske man ska ge sig på den och försöka fräscha upp den lite....

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2363



Cédric skrev:
Så här ligger det till. Allt kul som skulle på den blåa ska istället monteras på den vita.








och ner i hörnet kan man se vad Cedric Egentligen vill ha

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



Cédric skrev:
För er som undrar hur den ser ut inuti så kommer här en liten bild.


Aah, schackrutigt, me like. Det är ju riktigt coolt. Jag tycker i och för sig att ratten är rätt grym också, fast jag är förmodligen ganska ensam om det.

Nice bil, än en gång.

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044


Trådstartare
Max skrev:
Cédric skrev:
För er som undrar hur den ser ut inuti så kommer här en liten bild.


Aah, schackrutigt, me like. Det är ju riktigt coolt. Jag tycker i och för sig att ratten är rätt grym också, fast jag är förmodligen ganska ensam om det.

Nice bil, än en gång.


Jo, inredningen är het som bara den. Ratten är ju rätt ball, det är ju trots allt den sportiga 3-ekers ratten. Dock är den jättetorr. Kanske man kan fixa upp den med lite skokräm eller annan läderuppmjukare. Är det äkta skinn tro ?

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Pimplaren
Järfälla, Sthlm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 504



Fin bil

Ser ut att ha lite mysiga grejjer till den åxå!

Lycka till

Mvh oliver

_________________
Mvh Oliver Kraigher Bjuhr

BMW m5 e39 -00
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 Turbo -80, Frästa okadaptrar
1, 2, 3 ... 13, 14, 15   >>
17 besök senaste veckan (41814 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande