Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 Turbo -80, Frästa okadaptrar
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 13, 14, 15   >>
5 besök senaste veckan (41854 totalt)
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3056


Trådstartare
Kan ju flika in med att jag faktiskt var och körde en träningsdag i Formel vee med lånad bil, samt passade på att uppgradera licensen. Det sjukt roligt, däcken gjorde verkligen hela upplevelsen, väldigt mycket bilkontroll, och en kvick, snäll lätthanterlig bil gjorde körningen riktigt kul. Såpass kul att jag tänkt köra velodromloppet den 14-16 Juni (också hyrd bil) hoppsan !



_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2233



Cédric skrev:
Kan ju flika in med att jag faktiskt var och körde en träningsdag i Formel vee med lånad bil, samt passade på att uppgradera licensen. Det sjukt roligt, däcken gjorde verkligen hela upplevelsen, väldigt mycket bilkontroll, och en kvick, snäll lätthanterlig bil gjorde körningen riktigt kul. Såpass kul att jag tänkt köra velodromloppet den 14-16 Juni (också hyrd bil) hoppsan !




Coolt, hur funkar det, hur hyr man en sån?

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3056


Trådstartare
Attans, nu hamnade inlägget om min egna bil lite bortglömt på förra sidan, vilken tabbe

Johan Lund som är ordf i vee sverige har en trave bilar, han är hjälpsam för att lura in nya in i sporten, vilket är väldigt tacksamt för oss som vill prova först innan vi köper nåt. Kom ner till velodromloppet å snacka lite så kanske ni kan hitta några möjligheter.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Cédric skrev:


Hjulfesten håller på i allra högsta grad, efter vääääldigt mycket funderade köpte jag ett set maxilite fuchskopior,





Snyggt, helrätt.

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4085



Fuchs på 924 är helrätt.
Inte utan att jag blir lite sugen på en 924 turbo, retrocool på alla sätt.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3668



Sjuuukt snygga fälgar.

245:or måste fylla ut hjulhusen riktigt ordentligt med din smala kaross. Bra gjort att få plats med dom. thumbs up

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & 106 Rallye
Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Citera
bop
Valla
Här sen Maj 2018
Inlägg: 333



Kan bara hålla med om att fuchs-fälgar blir helrätt thumbs up

_________________
Fredrik van Lienden
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3056


Trådstartare
Daniel Engström skrev:
Sjuuukt snygga fälgar.

245:or måste fylla ut hjulhusen riktigt ordentligt med din smala kaross. Bra gjort att få plats med dom. thumbs up


Finns dom som har kört bredare kommer ju ha lite för smala fälgar för 245or, så dom blir nog inte riktigt fullt så breda. Har ganska bra med luft med 225or,så det borde gå. Däremot är ju profilen väldigt köttig, kommer se lustigt ut . Bra med rymliga hjulhus!

Fuchsfälgarna kommer bli snortajt fram i ytterkant, vilket jag redan visste, eftersom jag kört samma et och bredd fast i 15 tum tidigare. Kommer kräva rätt däck för att se ritktigt bra ut. Men utseendet är ju najs!

Däck är iaf beställda och även en ny bredbandslambda, så förhoppningsvis kan vi ta oss framåt snart

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3056


Trådstartare
Tog härlig tur för att logga lite mer fullgaskörning, är rätt nöjd med bränsleutlägget nu, trots att det löstes på ett så pass märkligt sätt.

Kvar att göra på motorsidan är montera lite mer sofistikerad knackvarning/reglering, får lite varningar nu men vet inte om det är på riktigt, inget man kan höra iaf. Nu sänkte jag till lite drygt 0,8 i ladd tills vidare för att vara på säkra sidan, det som kändes så snabbt tidigare känns lite snällt numera . Effekt är värdelöst att jaga, man vänjer sig så väldans fort, men däremot är det kul att kurvornas utgång får en lite annan betydelse med mer mos


Härligt att få ha slingerbulten för sig själv en kväll !


_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2233



Cédric skrev:
Tog härlig tur för att logga lite mer fullgaskörning, är rätt nöjd med bränsleutlägget nu, trots att det löstes på ett så pass märkligt sätt.

Kvar att göra på motorsidan är montera lite mer sofistikerad knackvarning/reglering, får lite varningar nu men vet inte om det är på riktigt, inget man kan höra iaf. Nu sänkte jag till lite drygt 0,8 i ladd tills vidare för att vara på säkra sidan, det som kändes så snabbt tidigare känns lite snällt numera . Effekt är värdelöst att jaga, man vänjer sig så väldans fort, men däremot är det kul att kurvornas utgång får en lite annan betydelse med mer mos


Härligt att få ha slingerbulten för sig själv en kväll !



Vet du hur mycket effekt du ligger på?

Var länge sen man körde slingerbulten nu, inte en runda i år ännu... Var vägen ren från grus?

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3056


Trådstartare
Vägen var hyffsat ren faktiskt, fick ha nödhjul vä fram (ett firestone från 90 talet), vilket dämpade farten en aning, förvånansvärt fungerande dock.


1 bar borde vara ca 245 hästar enligt simuleringen, 0.8 nånstans kring 220 och std laddtryck typ 200 med nuvarande spec. Men det ska jag såklart verifiera i rototesten senare.

Kännd alldeles tillräckligt med hyffsat lätt bil

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11234



Cédric skrev:
Härligt att få ha slingerbulten för sig själv


Jag kör den två gånger per dag och får aldrig ha den för mig själv längre.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2233



Marcus Gustafsson skrev:
Cédric skrev:
Härligt att få ha slingerbulten för sig själv


Jag kör den två gånger per dag och får aldrig ha den för mig själv längre.


Det är som ett F1 kval, man måste tajma gapet till nästa bil rätt! Tyvärr får inte trafik på uppvärmningsvarv blåflagg på bulten!

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Såå prydligt med Fuchs thumbs up
Fasen, det där med att hyra in sig på en räcingbil är ju ett tilltalande koncept

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11234



safe skrev:
Marcus Gustafsson skrev:
Cédric skrev:
Härligt att få ha slingerbulten för sig själv


Jag kör den två gånger per dag och får aldrig ha den för mig själv längre.


Det är som ett F1 kval, man måste tajma gapet till nästa bil rätt! Tyvärr får inte trafik på uppvärmningsvarv blåflagg på bulten!


Med bruksbilen har jag mer säkra omkörningsställen från Tungelsta->Rosenhill än vad jag har åt andra hållet, oftast sakckar jag efter lite strax innan för att ha byggt upp fart om det ges tillfälle.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3056


Trådstartare
Ja vägen är tyvärr rätt seg största delen av dygnet, väldigt mycket trafik. Måndag kväll kl 21 var dock rätt bra, även fast det gick å fastna ändå. Som sagt f1 kval var en bra liknelse, gäller att tajma det rätt knepigt det där med att logga på väg, svårt att både dra ur fyran och hålla hastighetsbegränsningarna. En tom flygraka skulle suttit fint

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3056


Trådstartare
Har inte gjort mycket med bilen sen sist, men hjul har jag hunnit fixa i ordning med däck och provmontering.

245/45 R16 sitter förvånansvärt bra på 8" fälg, men det hade jag sett innan. För bäst utseende hade fälgarna behövt vara minst en halv tum bredare utåt, eller lite spacer. Men det är mina fulhjul för bana, så det får se ut som det gör. Ska bli kul å testa om det är lagom med grepp, eller för mycket grepp. Men nu börjar det närma sig en första körning. Behöver byta stubaxel bak/hjullager för att försöka bli kvitt lite vobblande, men det känns halvsegt att göra även om jag har grejerna.



_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2233



Cédric skrev:
Har inte gjort mycket med bilen sen sist, men hjul har jag hunnit fixa i ordning med däck och provmontering.

245/45 R16 sitter förvånansvärt bra på 8" fälg, men det hade jag sett innan. För bäst utseende hade fälgarna behövt vara minst en halv tum bredare utåt, eller lite spacer. Men det är mina fulhjul för bana, så det får se ut som det gör. Ska bli kul å testa om det är lagom med grepp, eller för mycket grepp. Men nu börjar det närma sig en första körning. Behöver byta stubaxel bak/hjullager för att försöka bli kvitt lite vobblande, men det känns halvsegt att göra även om jag har grejerna.




Ser ut att massa bra med 245 på 8". Är kumho smala för att vara 245? Ser i princip lika brett ut som mina R888 225 som jag har på 8".

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3056


Trådstartare
Ja, rätt nätta för sin dimension kan jag tycka. Körde R888 205 på mina cookie cutters, dom var närmare 220mm breda i verkligheten, MPSC på samma fälg och samma dimension låg nära 205, såg komiskt ut att ställa däcken brevid varandra. Verkar vara ett riktigt lotteri hur breda däcken är i verkligheten, vilket gör det lite utmanande att faktiskt välja rätt utan att prova. Karl B körde den här setupen nån gång för ett par år sedan på sin 944s2. Annars hade jag inte vågat, utan kört på 225 som tänkte. Nu kom dessa ut till bra pris, så passade på att prova för att jag var lite nyfiken på om det skulle gå och fungera bra. Det är ju ingen lättviktskombo dock, svintunga hjul och svintunga däck.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2233



Cédric skrev:
Verkar vara ett riktigt lotteri hur breda däcken är i verkligheten, vilket gör det lite utmanande att faktiskt välja rätt utan att prova.


Japp, köpt nya R888R nu och i lördags plockade jag av mina fälgar med R888, samma dimension. När jag staplade upp däcken så är stapeln med de nya R888R 2.5 cm lägre. Jag måste mäta på stapeln när de är monterade på fälg om det gör någon skillnad...

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3056


Trådstartare
Här ligger tråden efter något brutalt, men hur som helst. Det som hände förra året var att topplockspackningen visade sig läcka förbränningsgaser ut i kylarsystemet. Så det har varit ett långdraget projekt med att göra i ordning motorn samtidigt som garagets interiör behövde komma på plats, för att det skulle bli en trevligt plats att jobba på.

För att göra en maratonlång historia kort så är nu bilen ihop iaf, med MLS packning och ARP skruv, plus en massa smått och gott som man ordnat längs vägen. Tyvärr var det lite korrosion i 2 av cylinderloppen, så packningen kan ha smygläckt en längre tid. Hoppas det håller en stund, kommer övervaka kompressionen och hur det fungerar. Har iaf haft riktigt kul på småvägar, och hoppas det fortsätter att lira bra iaf, har en del småjusteringar jag behöver jobba med innan jag tar tag i den långa önskelistan på fix

Planen var att testa köra Club i TAnu redan förra eller förrförra året, men pga diverse strul så har det inte blivit av. Vågar inte riktigt köra 16e så det blir att samla lite fler mil och få ordning på smågrejerna fram till nästa säsong. Verkar som jag får köra Rdäck enligt nuvarande reglementet om jag förstått det hela rätt, vilket helt klart gör det hela lite roligare





Krävs ungefär såhär många för att lyfta hela paketet på plats, en riktig bjässe till pjäs



_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 Turbo -80, Frästa okadaptrar
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 13, 14, 15   >>
5 besök senaste veckan (41854 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande