Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 11 besök idag (46978 totalt) |
Iom att priset är väldigt strikt kopplat till massan av metall så drar det ju iväg om man ska köra stora saker, sen kan det ju blir ännu fler kostnader om man måste låta någon annan bearbeta ytorna ändå. Men priserna på SLM verkar ha gått ner en hel del sen jag kollade sist för några år sedan, så det öppnar ju upp för projekt som tidigare varit för dyra. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Oj vad detta gjorde ont att kolla på... Cedric, du har inga planer på att tillverka fler och sälja? _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||||||
Min funkar ju bara om man har just detta specifika fjäderbensstag, så rätt begränsad marknad. https://www.racdyn-usa.com/PROD/944+ Innan du blir för orolig kan du ju sätta en kamera där och provbromsa lite i garaget, det kommer nog vara lugnande om du använder så mycket broms du brukar göra när du kör hårt. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Har inte varit jättemycket aktivitet sen sist, trodde att bilen var klar för besiktning men upptäckte förstås att både tutan och startmotorn tröttnat av att stå still i garaget. För att göra sånt tråkmek lite lindrigare hittade jag lättare alternativ som kapade bort ett antal kilo(0,83kg bara på tutan var billigaste viktbesparingen hittils, 94kr
![]() Hur som helst så gick bilen genom besiktningen, riktigt skönt, känns alltid lika jobbigt, men det kändes lovande att besiktaren hade en impreza WRX utanför ![]() Får se vad planen blir nu, några småfix ligger kvar på listan, men sen vore det kanske dags att åtminstone prova en mindre bantur typ Arlanda eller Eskilstuna som shakedown ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 11 besök idag (46978 totalt) |